Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Piiiibeeen!
Medlem

Heey gutter.

Vi har et problem mig og en kammeret. Vi kan godt lide at nyde en god pibe en gang i mellem.
Vi er dog uenige om hvordan mixet skal laves til det.

Min kammeret siger. der bare skal noldres ud, og at der så IKKE skal ristet hans grund : at hele mixet ryger meget hurtigere

Jeg siger : noldre ud, og riste HELT igennem. min grund, Det ikke kradser så meget. Jeg kan højst tage 6-7 store hvæs, hvis det ikke er ristet.

Så hvad siger i ? hvordan laver i jeres ? erfaringer ? For mig giver det ingen mening det skulle ryge hurtigere mixet. og synes heller ikke det virker sådan.

Hvis det hjælper kan jeg sige, vi ryger af en stor pibe. 2-3 smøgs hoved, og fylder den helt om til kanten. Mens vi fylder den presser vi mixet stille en 2-3 gange. og der ryger vel en 1-1.2 gram god hash i. Så vi også normalt 3-4 om den,.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg synes det dumt ikke at riste tobakken - specielt når det skal ryges på en pibe hvor det virkelig gør en stor forskel.
Ristet tobak er bare så meget bedre at suge på, især hvis man skal have en god lunge ned - så gider man ikke alt den nikotin som gør en svimmel.
Når jeg ryger pibe så rister jeg altid tobakken først (i en lille gryde på blusset eller i en sølvpapirs-gryde over ligther) og tilsætter derefter det smuldrede hash til tobakken hvorefter jeg giver det 10 sekunders ristning til så hashen bliver opvarmet og helt blød.
Derefter nulrer jeg det hele sammen (imens det er varmt!) så det bliver mixet virkelig fint til det fineste "pulver" muligt.
Når det er lavet på den måde SÅ ryger det hurtigt igennem piben, det er dog ikke velegnet til joints da det er nulret så fint sammen at det typisk stopper en joint til - og så laver jeg det også betydeligt mere potent når det er til en pibe da meningen jo er at det gerne skal ryges hurtigt hvor at en joint mere er en hygge-sag.
Fordelen ved at mikse det på denne måde er at man får så fint et miks (med så stor overflade-areal som muligt) at det utrolig hurtigt bliver opslugt af gløden og at der ikke er nogle klumper af hash tilbage i mikset som man ikke får røget optimalt - og så naturligvis at det er ristet solidt så der ikke er nogen seriøse mængder nikotin tilbage som hurtigt giver en dårlig ryge-oplevelse.

Der er forresten lavet adskillige emner om hvordan man laver det bedste pibemiks, prøv at søge lidt på det så får du en guide med billeder - men ærlig talt, hvor svært er det lige at gøre. :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sveriges svampede skovbund
jeg bryder mig ikke meget om piben.
men jeg foretrækker klart <b>altid</b> en ristet tobak for at hindre nikotin smagen i at ødelægge den dejlige smag!

og hvem vil suge på noget man ikke kan tage mere end 7 hvæs på?

:arrow: In weed we trust

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Altid ristet tobak! THC+niko, ikke god blanding

Junior medlem
Brugeravatar

røde øjne er et farligt tegn på tøre øjne, kommer tit ved indtagning af skunk :p
eller ikke farligt, men man kan blive blind på længere sigt...

Junior medlem
Brugeravatar

ret mig endelig hvis jeg tager fejl, det er min erfarring..

Insane psychedelia user!

WEEDKID skrev:
røde øjne er et farligt tegn på tøre øjne, kommer tit ved indtagning af skunk :p

Det er en vandrehistorie!
Man kan IKKE - og jeg gentager: IKKE - bliver blind på længere sigt at at ryge thc-produkter.
Man kan sagtens blive blind hvis ens øjne og nethinder tørrer helt ud, men geez - så voldsomt påvirker THC altså heller ikke.
Denied. :peace:

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
WEEDKID skrev:

Jeg mener at grunden til at man får røde øjne har noget at gøre med at tjalden udvider ens blodåre, ikke at man har tørre øjne.
Man bliver ikke blind af at puffe lidt tjums ^^ :joint:

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

luxus jo :D - det har vel været en af de små kvaler fra min side af :D
tak for infomationen, jeg ligner bare altid en albino med hjernedødt røde øjne som helst er lukkede :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ville sige i skulle riste smøgen, nikotinen ødelægger virkelig smagen :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Nikotin har en kraftig tindens til at forstyrre cannabis rusen. Specielt hvis man ikke ryger cigaretter. Det kan give nogen ret ubehagelige træk for at ikke snakke om smags forskellen på ristet og u ristet.

EDIT:

WEEDKID skrev:

Blev du blind af at ryge skunk? :rocking:

Medlem

Okay tak for the information. Ja okay. Så i laver bare mixet, som var det til bong mix kan jeg forstå. Synes nu det smager helt fint hvis man bare gennem rister smøgen, uden at mixe det sammen med varme.

Junior medlem
Brugeravatar

KawN skrev:
WEEDKID skrev:

Jeg mener at grunden til at man får røde øjne har noget at gøre med at tjalden udvider ens blodåre, ikke at man har tørre øjne.
Man bliver ikke blind af at puffe lidt tjums ^^ :joint:

:peace:

Det er jeg ikke helt så sikker på. Som man ved, kan hash neddæmpe grøn eller grå stær (kan ikke huske hvad det hedder). Det der sket når man får sådan en stær, er at trykket i ens øje stiger. Det vil sige at ens øje bliver "størrer" tror jeg. Derfor kan THC nedæmpe en stær med at den får trykket til at falde i øjet. Altså trykket er steget i øjet, men så kommer thc'en ind og dæmper trykket!
Så når ens øjne bliver røde, er det fordi trykket falder

Når back til topic
Jeg købte selv en pipe her i onsdags som vi har fået røget lidt på. Jeg ville nok helst fortrække pot eller skunk på pipe fordi det smager meget bedre. Dog pas på med tendstikker hvis i bruger dem! Jeg fik indhaleret en masse svovl her i lørdags fordi jeg brugte ilden fra starten af tændstikkerne!
God ryger:D

Medlem

WEEDKID skrev:

hvorfor slynger du egentlig det ud i en tråd om pibemix? :hm: :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
WEEDKID skrev:

hvorfor slynger du egentlig det ud i en tråd om pibemix? :hm: :peace:

min fejl. den kom bare lige op i hovedet...

Junior medlem

Postmandper skrev:

Jeg har det lige modsat. Hvis jeg ryger alene rister jeg aldrig tobakken, da jeg synes det får virkningen til at komme hurtigere og kraftigere, og jeg synes at kunne mærke det mere i kroppen - på en ganske behagelig, lidt varm og snurrende måde.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Når jeg ryger pibe laver jeg altid mixet ligesom jeg gør til mine joints. Rister tobakken i smøgen, nuldre hashen ud, varme mixer EN gang og sørger for at stykkerne (tobakken og hashen) er passende størrelse. Ikke for groft og ikke for fint. Laver bong-mix på samme måde, men der varme mixer jeg bare nogle flere gange, så det bliver dejligt fint og luftigt :)
Har en kammerat som ALDRIG rister tobakken når han mixer, han mener det virker bedre med nikotin i, og så tror han heller ikke på at nikotinen forsvinder fra tobakken når man rister den. Han far er af sammen overbevisning. Personligt synes jeg det smager "klamt" og virker ubehageligt (mht. rusen) hvis man ikke rister tobakken.
Men det bedste (imo) vil nok altid være rent hash/nol/ryst (whatever) på en rist i bongen eller piben helt uden noget tobak :)

Medlem

Cannabis nedsætter trykket i øjnene og har derfor en virkning mod grøn stær(glaukom). At øjnene bliver røde har ikke noget med trykket at gøre, men derimod udvidelse af blodkarrerne i øjets slimhinde.

Insane psychedelia user!

deranged606 skrev:
Postmandper skrev:

Jeg har det lige modsat. Hvis jeg ryger alene rister jeg aldrig tobakken, da jeg synes det får virkningen til at komme hurtigere og kraftigere, og jeg synes at kunne mærke det mere i kroppen - på en ganske behagelig, lidt varm og snurrende måde.

Det du mærker er nikotinen...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]