Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
hey alle sammen.

her igår lavede jeg en omgang guldkakao.
da jeg skulle "tilberede" hashen, gjorde jeg det at jeg nuldret det ned i lidt smetede margarine, og lod det stå under svag varme (2/10), i ca 10 min. lavede så derefter kakaoen i samme gryde. lod hele gryden stå igen under svag varme (2/10) i ca 25 min. :)
og så skulle det jo også drikkes, og smagen var også fin, men efter ca en halv kop begyndte det er brænde helt vildt i min hals, og det blev værre hver gang jeg drak.
men efter en 2 timers tid, begyndte det at virke... og wooooooww jeg blev klasket, det var helt vildt. og her i skolens første time, hvor jeg bare sad og stenene kunne jeg mærke at jeg faktisk stadig var skæv, så det er heftigt nok det kakao der. :)

nårh, men mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvad jeg kan gøre anderledes for at undgå at det brænder i halsen, så jeg kan "nyde" min kakao mere?? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske bør du lade din kakao køle af før du drikker den :lol:

Har godt nok aldrig oplevet det har brændt i min hals efter en kop kakao. Det har ikke bare været normal halsbrand?

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Måske bør du lade din kakao køle af før du drikker den :lol:

Har godt nok aldrig oplevet det har brændt i min hals efter en kop kakao. Det har ikke bare været normal halsbrand?

ja den var i hvert fald varm da jeg jeg drak den. :b hehe

jeg er meget sikker på at det var pga. hashen i kakaoen, da jeg næsten lige havde drukket kakao inden unden hash i, unden nogen problemer. og da jeg stoppede med at drikke det (det med hash i), stoppede det også :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har det på samme måde med oralt hash.
Du kan evt. filtrere eller blot dekantere smørret efter endt varmebehandling, og smide bundfaldet( inaktivt plantemateriale+fedtuopløselige fyldstoffer) væk. Jeg bilder mig ind at det afhjælper lidt på den "brændende" fornemmelse i halsen.
Hvis du erstatter hash med pot/skunk, så er den "brændende" fornemmelse imo nærmest elimineret ;)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej :)

Kender selv den omtalte brand i halsen. Det er faktisk en af de grunde at jeg ikke gider at lave det mere. Men jeg fandt ud af at jo højere kvalitets hash jeg brugte jo mindre brændte den, men jeg fandt det altid for dominerende og det føles næsten umuligt for mig at nyde det som jeg gerne vil. Det må være noget skidt i hashen, eller er det bare mig der et tudefjæs.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mørk hash kan have en tendens til at "brænde" i halsen selvom det er rent, hvorfor ved jeg ikke. Dårligt hash ligeså, men det har en anden forklaring :roll:. Personligt bruger jeg helst en lys koldpresset hvis der skal laves kakao idet smagen er mest neutral uden at forsvinde helt.

Når i siger der er bundfald? Hvor meget? Hvis hashen er helt ren så er der meget lidt bundfald IMO. (inaktive trichomes-dele m.m.)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Når i siger der er bundfald? Hvor meget? Hvis hashen er helt ren så er der meget lidt bundfald IMO

Du svarer selv på dit spørgsmål :) Der er himmel til forskel på en slavestandard og en full melt.

Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Mørk hash kan have en tendens til at "brænde" i halsen selvom det er rent, hvorfor ved jeg ikke. Dårligt hash ligeså, men det har en anden forklaring :roll:. Personligt bruger jeg helst en lys koldpresset hvis der skal laves kakao idet smagen er mest neutral uden at forsvinde helt.

Når i siger der er bundfald? Hvor meget? Hvis hashen er helt ren så er der meget lidt bundfald IMO. (inaktive trichomes-dele m.m.)

det røg jeg brugte var af en god kvalitet, og det vil det blive ved med at være til kakao. :)
men så må jeg bare se om jeg kan finde en lys koldpresset.
tak for hjælpen^^ :D

CannaChem skrev:
Jeg har det på samme måde med oralt hash.
Du kan evt. filtrere eller blot dekantere smørret efter endt varmebehandling, og smide bundfaldet( inaktivt plantemateriale+fedtuopløselige fyldstoffer) væk. Jeg bilder mig ind at det afhjælper lidt på den "brændende" fornemmelse i halsen.
Hvis du erstatter hash med pot/skunk, så er den "brændende" fornemmelse imo nærmest elimineret ;)

tak for råd, men jeg tror ikke jeg tør bevæge mig ud i sådan noget med at filtre hash. har spildt en del hash på det, selvom det egentlig virker simpelt. :b

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]