Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hasholie
Junior medlem

jeg er en kvinde på 52 år, og fik diagnosen sclerose i 2000.

på opfordring fra min søn, prøvede jeg en joint, Ca. 3-4 sug, og en 1/2 time senere kunne jeg gå, og hoppe, og generne ved sclerosen forsvandt. Forsøgte mig derefter med 2-3 sug dagligt i en uge, men opnåede aldrig den samme virkning igen. Jeg har ingen smerter pga. sclerosen.

Jeg har forsøgt Marinol, men de giver ingen bedring, så er stoppet med dem. Jeg søger meget information om cannabis via google og youtube. På youtube faldt jeg over en serie udsendelser om Rick Simpsom. Han dyrker hamp og og udvinder deraf hasholie.

Han påstår at have helbredt sig selv for kræft, og at olien kan kurrere/lindrer utallige sygdomme. Han indtager olien oralt 2 gange dagligt. Han bruger Hampplanten Indika, da han vurderer den er bedst.

Tjaee, så er mit problem: Danmark er betydeligt mere liberalt end USA, men olien er sq ikke nem at finde, hvis man ikke kender denne verden. Jeg har Googlet
på hasholie i dagevis, og får alverdens snedige visninger om, hvordan den laves.

Nogen herinde som ved, om hasholie kan købes legalt i Amsterdam og medbringes til Danmark?

Titel: Re: Hasholie
Moderator
Brugeravatar

Det kan man godt, men det tæller jo naturligvis som ulovlig indsmugling, både i Tyskland og Danmark, så det er imo. ikke en god løsning.
Hvis du har noget skunk/pot eller endda hash, kan du lave din egen hasholie, med butan gas (lighter gas), isopropylalkohol (kan købes i matas f.eks.) ether og andre opløsningsmidler mere eller mindre succesfuldt. (Mere information her Hashguiden - Hasholie ) Jeg vil helt sikkert anbefale dig at lave det selv, fremfor indsmugling, hvis du har skunk/pot til rådighed.

Der er ikke nogen anden medicinsk værdi i Hasholie, eller nol som det også kaldes, ift. den plante det kommer fra, omvendt er det utroligt rent ift. startproduktet, så man kan indtage mindre for samme virkning.
Lyder umiddelbart ikke som den den bedste indtagelsesmetode, hvis han bare drypper olie i munden. Ville være meget mere effektivt ved gennem opvarmning i fedstof, da det aktivere, ellers inaktivt materiale.

Held og lykke med Sclerosen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med røg, men det kunne være at du skulle overveje brug af en såkaldt Vaporizer. Den fordamper de aktive stoffer i plante matterialet, og gør det derfor nemmere at få en effekt uden at få en følelse af "Lunge-mishandling" :D

Som BissMann siger er det meget dumt af smugle ulovlige ting. Derfor vil jeg også mene at det er bedre hvis man selv udvinder olien. Du skal blot være klar over at man arbejder med ætsende og eventuelt brændfarlige opløsningsmiddler under proccessen. Det er derfor ret risikabelt.

Håber du finder de rette informationer :)

-Tramper

Medlem

Ja det kan godt købes i amsterdam.
Jeg vil anbefale dig at lave det selv af 3 grunde. Alternativet er en vaporizor som før er nævnt..

1. Det er ulovligt at indføre det i Danmark, og transpotere i EU
2. Det er nemt.
3. Det meget billigere end at købe det i "byen".

I amsterdam kan til gængæld købes, flere varianter af olie og diverse produkter, som med held virker forskelligt men positivt, på en lang række sygdomme og symptomer.
Grunden er at ikke 2 typer hamp virker ens på folk, du nævner selv indica, sativaen virker lidt anderledes og en hybrid med 50/50 af hver virker på en tjedie måde.
Og forskellen i indica alene er enorm - pakistan, indien, afghanistan, syrien og nepal som eksempler, har alle deres egen sort som virker forskelligt på individet, sativa ligeså, og når de så krydses får du yderlige flere sammensætninger af cannabinoder fra hampen som så virker forskelligt alt efter sammensætning.
Du skriver du ikke opnåede den samme "virkning" ud over den første, jeg har nok heller aldrig fået en tur som den første, men det har været tæt på fordi man med tiden har prøvet lidt forskelligt, jeg har røget siden jeg var ung og er 30+ idag.
Men det er også et slags "kendetegn" ved cannabis, nogen kan intet mærke, andre falder i søvn, andre igen får "nederen", få får humørsvingninger og mange får det bare godt, men anden gang er aldrig helt ligesom den første... Lidt ligesom sex, selv om partneren er ny..

Cannabinoderne er dem der virker på din sygdom, men de er inaktive når de er på planten, der er det kun duftstofferne der er aktive som kan indikere smagen. Cannabinoderne bliver først aktive ved en kemisk proces, enten via syre eller forbrænding. Maven har sin syre, og de fleste i verden indtager cannabis via joints.
Når der laves olie af hamp, opløses cannabinoderne, dvs de skilles ad i enkelte cannabinodmolokyler, sådan et molokyle er meget ustabilt og bliver let påvirket til at gå i kemiske forbindelser eller i mindre dele. Vi snakker timer så det kaput, så opbevaring af olie ud over en uge 14 dage hvorpå indtagelse har ofte ingen effekt, kun placebo. Lys, varme og ilt er de værste fjender. Så opbevaring af hasholie skal helst opbevares i en lystæt vacumlukket boks i frost, for lang holdbarhed hvilket næsten er umuligt da det er en oliesubstans og overgår til fast form ved ca. minus 16 -17 grader.

Chas

Junior medlem

Mange tak for Jeres respons på mit indlæg. Specielt tak til dig Chas, som gav en uddybende forklaring på, hvad det er som giver virkningen på sclerosen. Det har givet mig noget at tænke over.

Mit største problem er, jeg ingen finmotorik har i fingrene mere, så at udvinde olien selv, er en umulighed. Jeg har på youtube set på de forskellige muligheder, og tror jeg vil udsætte både mig selv og naboerne for brandrisiko, hvis jeg indlader mig på det.

Mvh. labtop

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hejsa. Jeg kan se, at der allerede er flere med min indstilling; det er altså det bedste at få det lavet derhjemme. Jeg kan forstå at du ikke selv har bevægeligheden som kræves, men måske din søn kan hjælpe dig, eller noget i den retning. Det er hurtigt, ret billigt men frem for alt smadderlet! Allier dig med nogle, der har finmotorikken i vinkel, og gå selv igang. Det kan faktisk være helt hyggeligt :-)

Go vind!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hej labtop og velkommen til.

Det er rigtigt det er olien der giver den gode virkning, men det behøves ikke at være i ren form for at virke. Jeg vil anbefale en cannabis-tinktur lavet på glycerin.
Det har den fordel at det er nemt at dosere, virker godt og er nemt at have med at gøre. Ti dråber i et glas mælk, en kop kaffe eller the og du har fået din dosis.

Jeg tror det vil være lettest at gå efter noget hash i DK idet sandsynligheden for at det har den rette medicinske virkning er meget større end ved køb af grønt. Det optimale er at dyrke selv og finde den plante der virker bedst, men det er for stort et projekt. Det meste hash i DK er lavet på undertyper af C. indica. Jo mere rød/mørk hashen er jo mere CBD/CBN er der i. Det er bla. disse der menes at have effekt på sygdomme som sclerose. Marinol er baseret på THC, som i ren form uden CBx til at modulere virkningen ser ud til at intensivere sygdomme som angst, samt fx. oplevelsen af smerte.
Naturens medicin virker altså bedre i dette tilfælde.

1. Find noget hash der er mørkt og så rent som overhovedet muligt, med så lidt tilsætning som muligt. Jeg er sikker på at en flink hippie-pushere vil kunne vejlede dig hvis du fortæller at det skal bruges til at spise mod en sygdom. Jo renere jo bedre.

2. Køb en flaske glyrin/glycerol som er en sukkeralkohol der bruges til bla. sæbe. Det smager sødt og let fedtet, men har ingen effekt i sig selv. Hashen kan opløses heri.

3. Tag en lille gryde og varm glycerinen op og få en til at smuldre hashen i opløsningen. Varm det uden at koge, til alt hashen er opløst. Det kan godt tage et stykke tid, hvis der er bundfald der ikke vil opløses sies dette fra. (Dette er urenheder)

4. Tinkturen køles af og opbevares utilgængeligt for børn, helst i køleskab. Derefter er det bare at afprøve for at teste effekten.

Der kan opløses en del cannabioder i væsken, så lav den gerne ret koncentreret. Så holder en portion længere. Skriv mål og vægt ned så du ved hvor meget der er i hver ml. Start lavt, måske 0,1g/dosis og se det an. En dagbog kan være en hjælp for at finde den rette dosis for netop dig.

Meld gerne tilbage med hvordan det går, god bedring og god vind med det hele.

Mvh.

Junior medlem

Hej xpert

Tak for din meget udførlige beskrivelse. Det lyder som en rigtig god løsning for mig. Lige lidt spørgsmål:

1. Hvor mange gr. skal jeg ex. vis bruge til en uge? dumt måske, men tror ikke engang min søn vil vide det. Tror ellers han kender de fleste rygemuligheder. Han har underholdt mig med spand og jord bong!!
2. Du skriver mål og vægt. Jeg er blank. Hvordan måler og vejer jeg? Og hvad hedder det udstyr jeg skal bruge/anskaffe mig
3. vil jeg blive påvirket af de daglige indtag?

Det er ret fortvivlende, en harmløs plante er bukket under for legendariske Edgar Hoovers galskab, da spirusforbudet blev ophævet.

Tak for Jeres venlige hjælp og besvarelser.

mvh.

Junior medlem

Har været på youtube og set en del interessante indslag om cannabis-tinktur. Mit indtryk var at mange som anvendte den medicinsk, brugte 50% vodka.

Det interessante for mig var, at det blev en meget langtidsholdbar "medicin". Det optimale var en trækningstid på 7 dage, hvorefter man siede tinkturen, og hældte den på små mørke flasker, med en pipette i til dråbe dosering.

Vil hash kunne bruges på denne måde?

Mvh.

Dedikeret medlem

Det kan det så absolut. Jeg har selv haft gode erfaringer med cannabistinktur lavet på hash med alkohol som opløsningsmiddel.
Se f.eks min gamle tråd "Forslag til oralt indtag af cannabis"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1. Det er svært at svare på, det må tiden vise.

2. Vægten kan regnes nogenlunde nemt ud ved at opløse fx. 10g i 100ml ren alkohol. Så indeholder 10ml 1g, 1ml indeholder 0,1g som kan suges op og måles med pipette. Personligt ser jeg ingen grund til at blande alkohol ind i når glycerin er ligeså godt - og helt rent. Men hver sin smag. Din sælger kan sikkert veje klumpen præcist af for dig, ellers har din søn vel en vægt?

3. Dosering er lidt svær, i og med at det er ulovligt kan lægen ikke hjælpe dig med at få den rigtige mængde medicin. Heldigvis er der ingen risiko ved at afprøve doserne selv og finde den rigtige, som der tit er når lægen er inde over i forbindelse med alm. medicinsk behandling. Mængden skal reguleres så man opnår bedst mulig lindring og færrest bivirkninger. Det må komme an på en prøve, at du tager en kendt dosis og noterer ned sammen med (bi)virkningen. Målet er at finde en dosis hvor du er minimalt påvirket og får så god lindring som muligt. Det kan ikke afvises at du vil føle en hvis beruselse, hvordan havde du det efter de 3-4 sug på en joint?

Den eneste bekymring jeg har er tolerance, jeg ved ikke hvordan det påvirker det medicinske aspekt. Når det ryges er det efter min mening de ikke-lægelige egenskaber der forsvinder først, måske har det lille betydning? Højere dosis vil udsætte, men forværre tolerancen. Hvis du får det meget bedre er det måske en pris at betale. Husk du kan - og bør - altid stoppe hvis det ikke føles korrekt eller bivirkningerne er for slemme.

God vind med projektet.

Dedikeret medlem

labtop: Har ikke læst alt i tråden, men jeg har læst at du er bekymret over rysten på hænder mht. udvindelsen af olien.
Kunne du ikke få din søn eller en anden du betror til at hjælpe dig med det? Hvis du kan være hjernen bag hvordan man gør ved at have læst informationen lyder det ladsiggøreligt :)

Held og lykke med alt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]