Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har i længere tid haft lyst til at prøve at ryge hash, men før nu har jeg ikke haft muligheden.

Jeg er dog usikker på, hvor stor en mængde det ville være klogt at ryge. Hashen vil blive røget i en almindelig joint, med ristet tobak.

Kvaliteten af hashen er henholdvis en 90'er, og en halvdårlig semi. Hvor stor en mængde vil i anbefale at jeg ryger selv?

Medlem

1. Smid din halvdårlige semi ud.
2. Smid omkring 0.2-0.4g (90'er) i jointen.
Skulle være passende og ellers kan du jo altid lægge jointen i askebæret halvvejs. Go ryger! Husk frådder!

Junior medlem

Tusind tak for det hurtige svar :) Og jeg/vi har skam tænkt det meste igennem, også med set & setting osv :)

Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Du kunne også starte med noget mildere ryger som fx pot, hvis du altså er råd til det..
En lækker pot slår aldrig fejl, og det er også en lidt mildere start for en nybegynder..

Håber du kunne bruge det!

God ryger :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville sgu ikke anbefale dig at smide din semi ud, som Lange skriver..
Jeg er ikke i tvivl om at du ville kunne blive skæv af en semi. Men fremover ville jeg købe noget bedre røg, men for guds skyld, undlad at smide det ud, det er spild af penge..

Nu skriver du ikke, hvor mange i skal være om jointen. Men hvis du er alene om den, ville jeg putte 0,3-0,4 gram i, og så ryge ca. 1/4 af den, og vente 10-20 minutter, for at se hvilken effekt det har på dig. Det er sikkert for lidt, til du bliver ordentligt skæv, men så kan du lettere styre det, og undgår lettere at få det ubehageligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja i stedet for at smide den kedelige semihash ud, så kan man jo lige så godt vaske den med IPA for at få de gode sager filtreret fra.
Smide hash ud... Har da aldrig hørt noget lignende!
Og gider man ikke vaske det med IPA, så kan man bruge det til madlavning, guldkakao, bagning osv.

Men jeg ville sgu aldrig gide at ryge det. Spild af gode lunger at inhalere det pjat:)

Den absolut optimale måde at starte ud på er lidt en blanding af alt der er blevet sagt indtil videre.

1. 0,2-0,3g af din 90'er-ryger pr. mand.

2. Husk at riste smøgen rigtig godt hvis ikke du er vant til nikotin. Det har ødelagt rusen for rigtig mange folk før. Smid eventuelt tobakken i en gryde for større overflade og rist det ved middel varme indtil det ikke længere river i næsen.

3. Husk drikkevarer. Intet er værre end cotton mouth og svimmelhed pga. væskemangel.

4. Noget at spise. Mange har haft problemer med at ryge på tom mave. Det kan også være med til at ødelægge oplevelsen.

5. Start med at ryge halvdelen af jointen og lad den så dø ud. Vent 10-20 minutter før I overvejer om der skal ryges mere. Lad være med at være utålmodige og pulse løs på jointen fordi I ikke synes der sker noget. For mig går der ofte mindst 10 minutter før jeg overhovedet kan mærke jeg har røget noget.

6. Husk på at det bare er hash. Ligemeget hvad I bestemmer jer for at gøre skal I sgu nok få en fed oplevelse, tag det ikke alt for alvorligt.

Junior medlem

Tusind tak for de gode svar :)

Og af ren nysgerrighed, hvad er en cirka pris på pot?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Priser er desværre ikke tilladt at diskutere her på boardet.

Junior medlem
Brugeravatar

vil sige tag ikke for meget af gangen du kan jo altid lave en til hvis det ikke er nok
0.3 g til at starte med og så se efter 10 til 20 min om du skal lave en ny :D

Medlem
Brugeravatar

Husk bare at tage små hvæs i starten og vent lidt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]