Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey.
Sad her for en uge siden efter en hyggelig ryger aften med et par joint skoder. Havde hørt et sted at man kan bruge joint skoder som mix, og valgte der efter og lave en joint ud af det. Jeg brugte de 2 joint skoder som mix, og puttede lidt tobak i for at smagen ikke skulle være så fæl som jeg hørte.
Har hørt at der er mere thc i bunden af en joint pga røgen fra toppen og ned til hvor man skoder den sætter sig lidt i tobakken og hashen. Derfor ville både tobakken og hashen blive stærkere.. Er dette rigtigt?
Skal ryge den iaften eftersom jeg har været på efterskole!
Har brugt søgemaskinen, men fandt ikke de svar jeg søgede.
Hvis i har topics som kan hjælpe mig, må i meget gerne poste dem :D
God ryger!

Junior medlem
Brugeravatar

de få gange hvor jeg ikke har haft mere har jeg taget en masse skoder og lavet en joint
jeg er ikke sikker men jeg syndes det lyder lidt usandsynligt at det skulle være stærkere.
og ved ikke hvor meget du ryger men 2 skoder bliver man ikke skæv af men det er jo bedre end ingen ting
:) men håber det bliver godt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det er jo svært at agumentere for det eller direkte modbive at der samler sig aktive stoffer i bunden af joint.
men man bliver jo skæv af ''udkras'' så hvorfor ikke?
hvis du bare vil være skæv for at være skæv, og ikke for skævhedens skyld syntes jeg bare du skal ryge dine skodder :D

Junior medlem
Brugeravatar

normalt fortrækker jeg da en god pot joint:D Jeg syntes smagen er en næsten så stor oplevelse som skæverten:D Det er bare meget rart at vide! (ps det var 2 forholdsvise storer skoder). Kommer til at se om det dur om et stykke tid, og vil gerne rappoterer tilbage!

Insane psychedelia user!

Sæt dig dog nogle standarder, menneske. Hvis der var 0,01% cannabis i en hundelort, ville du så ryge den? :roll:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
En del af olien fra hashen løber ned igennem jointen når den bliver varm, så der er lidt hold i at bunden gerne er lidt kraftigere.
Forresten synes jeg ikke det er så usselt igen, hvis man selv har røget jointen og skoddet den er det jo bare ligesom at tænde den igen, bare med ny indpakning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Jeg ser ikke lige problemet, jvf. titel, men hey det typisk mig, kan jo også finde på at æde en svamp der er vokset ud af en kolort.

Senest rettet af Bæst 13 feb 2010 04:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
LarmerFyr skrev:
En del af olien fra hashen løber ned igennem jointen når den bliver varm, så der er lidt hold i at bunden gerne er lidt kraftigere.
Forresten synes jeg ikke det er så usselt igen, hvis man selv har røget jointen og skoddet den er det jo bare ligesom at tænde den igen, bare med ny indpakning.

Lige præcis, hvis man mærker på skodet vil resten af hvad der er tilbage være en klump der består af en blanding af tobak og tjald + olien er løbet ned igennem jointen. En solid masse der dog kan noldes ud med lidt vilje.

Personligt vil jeg sige at et mix af skoder kan slå lige så hårdt hvis ikke hårdere end en almindelig joint.

Der hvor jeg er fra kalder man det en urkras joint. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvis der er røget god hash på jointen, så slår det helt sikkert, men jeg har gjort det med min. 3-4 skodder når jeg har gjort det. Det smager fint IMO... Du skal ikke lytte til alle luxus-junkierne, hvis man er kneppet rent finansielt er det et glimrende alternativ til ny hash :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Bassher ser virkeligt ikke hvorfor det er saa slemt. Hvis du har koebt dig en god hash, og har 8-9 skodder liggende, kan du da vel lige saa godt bruge dem til en ny joint, istedet for at skade din pengepung yderligere? Det kaldes at vaere økonomiske, ikke junkie ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg har lyst til en joint og beslutter at lave en af resterende tobak og ryger som stadig er af FIN kvalitet på trods af at der er trukket røg igennem det, om du så kalder det junkiestil vil jeg egentlig skide et langt stykke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
da jeg var på ferie i amsterdam, samlede vi skodder op fra jorden og røg dem på pibe... det var satme junkie-stil! :badidea:
vi boede i et squat under en bro i en månedes tid og blev skæve hver dag, på den ene eller anden måde. :joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
augustijn skrev:
da jeg var på ferie i amsterdam, samlede vi skodder op fra jorden og røg dem på pibe... det var satme junkie-stil! :badidea:

Så kan man begynde at snakke om Junkie stil. Ikke som Bassher der påstår man er junkie ved at ryge noget pot der har været antændt før det gør det jo ikke klamt. Junkie har intet at gøre med at være økonomisk. Jeg er jo heller ikke alkoholiker fordi jeg drikker DP. Jeg er bare ikke rig. Desuden smager joint rester helt ude mærket.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Man smider jo heller ikke sine madrester ud, bare fordi de er blevet kolde.
Har aldrig selv brugt skodder til joints, da jeg sætter pris på en nyrullet med god tobak osv.
meeen så længe det kun er en selv der har røget joints'ne og ikke brugt dem som trompeter eller pusterør,
så er der jo intet problem i at wrappe dem ind i noget nyt papir.

Junior medlem

Jeg ELSKER joint skodder! Det er så nice at når man trænger til at ryge, man lige kan ryge et skod mens man laver den næste joint... Hvorfor ryger du egentlig ikke bare skodderne som de er? Jeg kan ikke se hvordan det skulle være junkie stil at ryge sine skodder, især ikke hvis der er tale om 2-3-4 cm skodder, der ikke kun smager brændt og nasty...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
deranged606 skrev:
Jeg ELSKER joint skodder! Det er så nice at når man trænger til at ryge, man lige kan ryge et skod mens man laver den næste joint... Hvorfor ryger du egentlig ikke bare skodderne som de er? Jeg kan ikke se hvordan det skulle være junkie stil at ryge sine skodder, især ikke hvis der er tale om 2-3-4 cm skodder, der ikke kun smager brændt og nasty...

Der hvor jeg kommer fra er skodderne MAX. 5 mm lange, de smager sgu brændt hvis man ikke lige mixer lidt ny tobak i...

Medlem

Hvorfor skodder i ikke bare jeres joints når de er færdige? Det er da ikke mere økonomisk at skodde dem et par enkelte sug før og så bruge resterne. Kan virkelig ikke se nogen fordel i at lave joints af skodder. I må meget gerne forklare mig det:S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Roland skrev:
Hvorfor skodder i ikke bare jeres joints når de er færdige? Det er da ikke mere økonomisk at skodde dem et par enkelte sug før og så bruge resterne. Kan virkelig ikke se nogen fordel i at lave joints af skodder. I må meget gerne forklare mig det:S

Økonomisk + jeg hader at suge røven på en joint, så slukker den hellere og gemmer til en anden dag.

Hvis du har røget 3/4 af en joint, slukker den og tænder den op igen senere - er det så lige så klamt som at flække 4-5 skodder over i en ny indpakning? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Njet - fordi det der med at sidde og skille jointskodder af, det er da hyperbumset og en smule addictagtig....

Men skidt nu med det, dit liv...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SunshineJunkie skrev:
Hvis du har røget 3/4 af en joint, slukker den og tænder den op igen senere - er det så lige så klamt som at flække 4-5 skodder over i en ny indpakning? :P

Næsten.
Bortset fra at du kun ryger 1/4 klam joint ved den der slukkes og senere bliver i tændt, i stedet for 1 hel klam joint med den der er lavet af skodder.

Jeg ryger aldrig den sidste 1/5 af mine joints fordi den bundtobak jeg har lagt i (ja jeg ryger aldrig uden bundtobak) har fungeret som et ekstra filter i jointen. Alle de klamme olier, tjære og andre snaskede stoffer sætter sig i den nederste del af jointen. Så derfor kunne jeg aldrig nogensinde drømme om at lave en hel joint ud af 4-5 skodder da jeg så ender med en hyperklam, ultrakoncentreret tjærejoint. Rigtig guf for lungevævet! :roll:

Hvis I ikke bruger bundtobak, så vinder I en lille smule ved at bruge skodder ja, men til gengæld ryger I en joint der er hammer meget mere usund end en frisk en.
Smid en bund i - det er mere økonomisk og langt sundere end at sidde og ryge jointskodder. Som CoA siger så er det hyperbumset...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]