Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde i går en højst besynderlig oplevelse med hash. Jeg har røget 50+ gange de sidste par år, så jeg er ikke ukendt med stoffet, men denne gang oplevede jeg godt nok noget jeg aldrig før har oplevet (på hash).

Jeg var taget i biografen for at se Alice in Wonderland med nogle gode venner. En enkelt af mine venner som er daglig hash-ryger havde en joint med, og jeg bestemte mig for at det måske ville give et dejligt lille buzz når vi skulle se filmen, så jeg tog nok 5-6 hiv.
Da vi kom ind efter at have været ude og ryge, kom den sædvanlige velkendte følelse af humørløft og afslappethed, dette varede ved indtil et vist punkt da vi havde sat os ind for at se film, jeg kan ikke præcist sætte en finger på hvornår.
Jeg har under hele filmen svært ved at følge story-line, og jeg gider ikke rigtigt læse underteksterne og kigger egentligt mest på de flotte 3D-effekter.
De meget mærkelige figurer og karaktere begynder så på et tidspunkt at freake mig lidt for meget ud, jeg begynder at identificere mig meget med dem, og så småt sidder jeg og overvejer om jeg egentligt er psykotisk.
Jeg får herefter en masse tvangstanker om at alle mine nærmeste syntes mit stofforbrug har eskaleret og at jeg er for langt ude. Paranoide tanker om at andre folk ser mig anderledes end jeg før har troet, at jeg er blevet en bums, et udskud. Jeg havde utroligt mange tanker om at mine venner slet ikke kunne lide mig. Og jeg turde bestemt ikke at sige noget af dette til dem, da jeg så ville blive bekræftet i at de syntes jeg var langt ude, da jeg jo var den eneste der var skæv (min ven der er daglig-ryger var jo ikke påvirket som mig). Jeg havde også andre mere eller mindre angst og paranoia prægede teorier om en masse ting. Jeg var ikke decideret skræmt, det hele var bare en anelse for meget, og jeg følte mig alt alt for påvirket, og var træt af at ødelægge aftenen for mig selv.

Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg hen vil med dette. Udover at jeg ikke vidste at hash kunne butt-fucke en i den grad. Men jeg kan så sige at under "rette" omstændigheder, kan det gå galt, jeg var i hvert fald utroligt skræmt. Jeg tror kombinationen af en mærkelig film, 3D, at være lidt for skæv, og ikke at kunne snakke med nogen gjorde udslaget.

Har i haft lignende oplevelser? Og hvad anbefaler i mig at gøre? Jeg tror personligt at jeg holder mig lidt fra cannabis det næste stykke tid. Selvom jeg nu ikke tror jeg får samme oplevelse igen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg har oplevet angst på en lidt for høj dosis oralt indtaget cannabis, og har haft lignende tanker på stærkere psykedelika. Din historie der, lyder mere som et resultat af dårlig set & setting :)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jamen hash er jo kraftigt humørforstærkende, så ved for store doser kan man blive lidt halv paranoid. Jeg har haft nogle oplevelser tæt på det paranoide, i mine to år som dagligryger. Jeg får aldrig dårlige oplevelser af at ryge, og min tolerance gør at jeg ikke rigtig kan overdosere. Jeg ryger ca 0,2 gram god hash dagligt, hvilket bestemt er i den milde ende, men stadig nok til at få en pæn tolerance. Ryg lidt mindre næste gang, og hellere lidt for lidt, end lidt for meget. Sug roligt på jointen, og lad der gå længe imellem hvæsende. Hvis oplevelsen har afskrækket idg fra at ryge, er der jo ingen grund til at prøve igen.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hehe, skræmmende men meget almindelig situation at komme i. Sådan er det, håber du klare den ! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

"Potten tog røven på mig"

Dedikeret medlem

Rellek skrev:
Billede

"Potten tog røven på mig"

Fnis :wink:

Ontopic, så har pot mere potentiale for at skabe tankespin, end hash har. Så hvis du er vant til at ryge hash, kan potrusen godt overraske lidt. :) Hashrusen er jo ofte ret tung og stenet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Ontopic, så har pot mere potentiale for at skabe tankespin, end hash har. Så hvis du er vant til at ryge hash, kan potrusen godt overraske lidt. :) Hashrusen er jo ofte ret tung og stenet.

Det kommer da så sandelig an på om han ryger indica-dominant hash og sativa-dominant pot.

At sige pot generelt har mere potentiale til at skabe tankespin i forhold til hash, det er ikke korrekt, for hashen kan lige så godt være lavet af en sativa-dominant plante hvor pot-planten kan være en indica-dominant sort. Så har vi pludselig det modsatte scenarie med en tankespinskreerende hash og en sløvende portion pot.

@trådstarter så har det bare været et spørgsmål om korrekt dosering. Du er åbenbart ikke vant til at ryge sativa-dominant hash, så du har simpelthen bare fået for meget af det gode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ariaji skrev:
Det kommer da så sandelig an på om han ryger indica-dominant hash og sativa-dominant pot.

At sige pot generelt har mere potentiale til at skabe tankespin i forhold til hash, det er ikke korrekt, for hashen kan lige så godt være lavet af en sativa-dominant plante hvor pot-planten kan være en indica-dominant sort. Så har vi pludselig det modsatte scenarie med en tankespinskreerende hash og en sløvende portion pot.

Men hvis man nu kigger på Danmarks generelle hashmarked, så er det vel ganske korrekt at antage at hashen er indica domineret. Og ofte omdannes de aktive stoffer til nogle mere stenede af slagsen ved produktion af hash.

Ud fra det vil jeg mene at der en en god grund til at mene at pottens mere psykedeliske virkning kan gøre en forskel.

Ikke fordi du ikke har ret i hvad du skriver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Klart, helt sikkert. Det danske hashmarked er uden tvivl domineret af indica-hash. Og mit gæt er, at det sandsynligvis også er det vinkelslibers kommentar er møntet på.

Dedikeret medlem

Ariaji skrev:
Vinkelsliber skrev:

@trådstarter så har det bare været et spørgsmål om korrekt dosering. Du er åbenbart ikke vant til at ryge sativa-dominant hash, så du har simpelthen bare fået for meget af det gode.

Jeg har intet forkert sagt. Jeg generaliserede bare - for JO, det meste hash der bliver solgt i Danmark er varmepresset til plader, og derfor er der sket en nedbrydning af de aktive stoffer i trichomerne. Selvfølgelig kan man være heldig at få hash rystet fra sativadominerede planter, men det sker stort set aldrig. Sativa'er har ikke ret stort potentiale til at lave hash med. Man kan sagtens, men det er kun entusiaster der gør det. Importhash er nærmest altid lavet på en eller anden indica-domineret hybrid.

Om du så stadig står ved din egen opfattelse er jeg ligeglad med, men du skal ikke sige at det jeg siger er forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skulle du ha' formuleret dig anderledes:)
Men det her er simpelthen for meget flueknepperi til jeg gider fortsætte. God tirsdag!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]