Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grøn afghani
Medlem
Brugeravatar

ja, som spørgsmålet er, hvis det hash jeg havde købt virkelig var en grøn afghani (hvis der er noget der hedder det) er det så rigtigt at det er noget af det hash som ligger i toppen. for det vi fik fortalt var at det noget noget af det bedste.

Personligt sys jeg at det var ekstrmet. blev skæv af ca. et kvart gram i en lille pibe, hvor jeg som regl plejer at ryge mellem 1.2-1.7 g ca.

Insane psychedelia user!

Stol aldrig på din pusher. Et kvart gram til en skævert lyder meget normalt for en ok røg, ikke noget ekstremt der.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
At hashen er grøn plejer ikke at være et kvalitets tegn da grunden til den grønne farve er for meget plantemateriale i hashen. Ud over det så har jeg aldrig hørt om grøn hash fra Afghanistan. Størstedelen af hashen dernede fra er meget mørkt da det er lavet ved hjælp af "rubbing" metoden. Ligesom charas.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har dog både hørt om black afghani og green afghani, har også røget den sorte et par gange,
men har aldrig set den grønne, når jeg har set grøn tjald har det altid heddet noget andet.

Men ja et kvart gram lyder da ok normalt til en god skævert, hvis det er nogenlunde tjald.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Afghansk hash kan være grønligt når det brydes op. Det betyder oftest at der er mere plante materiale. Men det behøver slet ikke at være dårligt. Jeg kan huske nogen år tilbage købte jeg noget der var grønt inden i. Det er faktisk længe siden jeg har haft så god hash af samme type.

KawN skrev:
Størstedelen af hashen dernede fra er meget mørkt da det er lavet ved hjælp af "rubbing" metoden. Ligesom charas.

Forkert! Afghansk hash er ikke fremstillet med rubbing metoden. Grunden til den sorte farve, samt klistrede konsistens skyldes udelukket at rystet er banket sønder sammen med en kæp imens det er i pose. Det får krystallerne til at sprænge og der varm presses.

Medlem
Brugeravatar

hashen var ikke grøn men brun, men blev bare kaldt en grøn afghani.

In our memories

Kristian12 skrev:
Forkert! Afghansk hash er ikke fremstillet med rubbing metoden. Grunden til den sorte farve, samt klistrede konsistens skyldes udelukket at rystet er banket sønder sammen med en kæp imens det er i pose. Det får krystallerne til at sprænge og der varm presses.

http://www.420hash.com/afghanhash.html
Citat:
In Afghanistan Hashish is pressed by hand...

Edit:
Du har ret. Det er ikke fremstillet med rubbing metoden. Det er nok pga. af varmen når det bliver presset og så fordi de nogle steder "hånd gejler" hashen inden det bliver presset til plader. Kan dog ikke se hvordan det skulle have noget at gøre med at krystallerne bliver "tæsket".

Medlem

Geografisk sted: Århus
KawN:

Citat fra ICMag.com

Citat:
It's probably have been cooked and pressed at a larger scale. Usually the gardah (unpressed to loosely pressed sieved resin) is poured into a recipient which will serve as mortar. This mortar is placed above a heat source (fire or equivalent) and then as the resin heats and melts it is pounded with some heavy stone, turning the material into the sticky goey black hash. That's a traditionnaly technique, but I guess other are used such as placing the gardah in a thick plastic bag, then strongly beating it until it has heated and melted enough to form the dark sticky stuff.

There's very very little hand-rubbing in Pakistan, and Afghanistan as well, and certainly not at a commercial scale for export. At most the qalandars do it, but sieved is so ready to get everywhere, few people bother to do it. THe only time I've heard about hand-rubbed charas in Chitral (the area where it is said to be practiced), it was about a couple of French people who used to come every year to hand rub.

In our memories

Cool, tak for linket!
Den metode havde jeg sgu aldrig hørt om før. Altid dejligt at lære noget nyt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]