Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 04:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

'Ello everyone :mrgreen:

Efter jeg læste en triprapport om et Ayahuasca trip i Brasilien herinde, er jeg det sidste stykke tid blevet ret tændt på idéen om Ayahuasca.
Har læst mine øjne firkantede om det, men nogle få ting kan jeg ikke finde svar på. Håber I vil hjælpe mig :) (Har prøvet at søge rundt her på psychedelia)

1). Har set, at man på nettet kan købe færdigtblandet pulver med de traditionelle ingredienser (Psychotria Viridis og det andet, som jeg ikke kan huske lige pt). Er sådan 'færdigbland' godt, og er det koge-klar som det er?. Vil meget gerne høre fra nogen der har prøvet dem :)

2). Tænker lidt på, at blande ingredienserne selv og koge det. Er det anbefalelsesværdigt, når jeg nu ik har gjort det før?.

Som jeg har forstået det, skal man knuse de 2 ingredienser til fint 'sand', putte det i vand med en pH på 4-5 og koge det i et par timer. Herefter 'siger' man 'sandet' fra med en fin rist eller lign, og gentager processen 3 gange. Er det korrekt forstået?.
Iøvrigt synes jeg koge-tiden varierer meget alt efter hvor på nettet man læser det. Kan nogle skære igennem her, og sige hvor lang tid der er anbefalelsesværdigt?.

På forhånd tak!

- Gufberg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
1) Har ikke prøvet det, men ja det er kogeklart.

2) Jeg fik lavet mig en meget potent Anahuasca selvom det var første gang jeg lavede det :)

Hvad har du tænkt dig at bruge, vil du lave traditionelt Ayahuasca ud fra Viridis og Caapi? Jeg brugte selv Hostilis og Harmala som kunne erhverves pulveriseret.
Jeg fulgte stort set din fremgangsmåde. Blandede mit Hostilis og Harmala fra start og kogte det derefter en time ad gangen med citronsaft for at sænke pH, filtrere fra igennem strømpebuksfod, og så genbruge pulveret. Gentog det 5 gange. Nogen siger man skal gentage indtil det frafiltrerede vand er klart, og mit blev da også forholdsvist klart. Det virkede i hvert fald ganske fint. Afsluttede forresten med at koge det ned til 2 deciliter væske, så det passede med en kop.

Folk har ofte deres helt egen specifikke tilgang til brygning. Nogen mener én times kogning er fint, og nogen koger en hel dag.

Jeg kender ikke til din erfaring med psykedelika, men jeg har fået den opfattelse at Ayahuasca/DMT er et stof der virkelig ligger i den tunge ende af skalaen! Så hav respekt, det har jeg i hvert fald! :)

Junior medlem

Tak for svaret Kajkage, og tror du har ret angående Ayahuasca's potens. Er også blevet overbevist om, at der er andre psykedeliske bjerge der skal overvindes før DMT, so to speak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Hvis du bruger eddikesyre istedet, kan du få dampet det hele af under fremstillingen, og slipper derved for den ekstra smag af syre i det endelige produkt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det var så lidt.

Faktisk et rigtigt godt råd fra Jack, et råd jeg er lidt ked af ikke at have fulgt da jeg bryggede sidst! :)

Medlem
Brugeravatar

Skal snart til at prøve aya for anden gang, så skal lige have tjek på det sidste råd dér. Skal alt vand erstattes af eddikesyre, eller hvordan?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej det skal bare tilsættes eddikesyre for at sænke pH :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]