Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey alle sammen. Jeg har på det seneste kigget lidt rundt på sitet og eksterne steder for at finde svar.
Jeg ved ikke om der er en tråd, og i så fald, sorry :)

But here it is:

Hvad kan der anbefales af mærker/slags alm. joint papir og blunt wraps?

Her på det sidste har jeg bare brugt grå rizzlar da jeg ikke kunne få andet, men syntes de kan være lidt vanskelige at få til at holde tæt.
Har dog prøvet noget fra Smokers Choice, i sådan en Camel brun pakke hvor papiret også er sådan brunt, hvilket var meget godt.

Når det kommer til blunts, så er det enten mig der ikke er god nok til at lave dem. Laver dem bare på samme måde som med jointpaper. lave et filter og så rulle papiret rundt om. Men syntes ikke altid at de holder tætte? jeg bruger dem man kan købe alle steder (billede af mærke ligger under "Cannabis generalt>Flash jeres rygergrej"

Da jeg ved flere er meget mere erfarne end mig hvad dette angår, glæder jeg mig til at se hvad i plejer at bruge.
Eventuelt en guide? har set flere pp youtube, men det er mest på den "rigtige" måde, med at fylde i blunten og så ellers bare lukke den til i hovede og røv :P

Medlem
Brugeravatar

Der er mange forskellige mærker, jeg syntes helt klart Raw eller smokers choice er det bedste :)
ang. Blunts kender jeg kun et mærke, de laver de første hundrede forskellige smagsvarianter. En blunt skal jo bare rulles som en joint, min erfaring er bare at man skal bruge en lille smule mere spyt til at lukke jointen.

btw. så tog det mig 0,12 sekunder at finde den virkelig udemærket guide på google: http://www.weedfarmer.com/joint_rolling/index.htm ;)

god ryger og held og lykke!

edit: kan huske jeg selv syntes at et lidt større filter var nemmere at rulle med.

Moderator
Brugeravatar

Jeg bruger normalt Raw, de ufoldede, da jeg synes det er lækkert. at man kan få en joint HELT uden de folder, der er i normalt papir, og dermed få en perfekt cirkel i enden af jointen. Ellers bruger jeg sort smoking.

Tricket med blunt wraps er som Saliva siger, at smide en del mere spyt på, end man ville med en joint. Evt. lige varme limningen op med en lighter (som når man rister), når den er rullet, for at desinficere. :)

Smokers choice papir? Har de lavet en Raw-kopi?

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:

ikke hvad jeg ved af? men helt sikkert Raw papir uden fold i midten, må helt klart også være mit yndlingspapir. eller måske smokers choice i meter papir :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det der Raw paper uden fold, er det standard for deres mærke eller? eventuelt en farve der er god eller what ever? :D

Og tak for jeres svar :) Hjalp mig lidt på vejen, så lad os se hvordan det går i aften :D

Keep it green :i

Moderator
Brugeravatar

Saliva skrev:
BisMann skrev:

ikke hvad jeg ved af? men helt sikkert Raw papir uden fold i midten, må helt klart også være mit yndlingspapir. eller måske smokers choice i meter papir :)

Det var mere ud fra nederstående, at det lød som om, de havde lavet noget ala Raw:
KenniDelic skrev:
Har dog prøvet noget fra Smokers Choice, i sådan en Camel brun pakke hvor papiret også er sådan brunt, hvilket var meget godt.

... Jeg vidste slet ikke Smokers Choice lavede papir. Må jeg da lige se at få prøvet, efter min ryge-pause. :)

@KenniDelic
Raw fåes kun i én farve, forskellen er så størrelsen, og om det er med eller uden fold. Dem uden fold, er nogenlunde samme bredde som Smoking blå, og pakken er, af denne årsag også noget bredere, de hedder 'Kingsize supreme' og ser sådan her ud:
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu var jeg lige på en 5 timers scootertur med min makker for at finde hygge til aftenen, og da besøgte jeg lige min favorit paper forhandler og fandt en pakke OCB Slim Premium hvilket jeg må sige er super lækkert :)

Jeg så godt nok også den der pakke Raw men tænkte ikke lige videre over det ;)

Men tror vist jeg kom til vejs ende med en masse god hjælp :) Tusing tak alle sammen og god røg ;D

Medlem

bruger selv sort smoking, men synes at grå rizla og lign er helt fint, og mærker ikke selv nogen forskel. både bluntwraps og phillies er altså meget lettere at håndrulle, dvs. med mixet og filter i. Ved det lyder lettere bare at lave en cone, men et bluntwraps ruller stort set sig selv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Raw er helt sikker et godt papir.
Ellers bare Smokers choice : ) eller smoking - blue til en admindelig en, eller red til de store baskere...

Eller en philiblunt =) uuuuh !!
Den er altid nice - især hvis man kan finde sig en god kvali skunk som orange-haze og lidt god bønne til...
Sååååeh... er aftenen reddet 100 %

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har godt set de phili blunts på video osv men har ikke set dem i butikkerne før (måske aldrig lagt mærke til det)

Prøvede at rulle en blunt wrap med hånden som man ofte ser, men syntes det virker ret svært med bare tobak og tjald :S

I alt fald, så fik jeg den samlet ved at håndrulle, i med filter og fyld, og den var sateme god. Nok den bedste jeg har lavet hidtil.

Vi var 3 der delte + vi havde fået ca 1½ hoved hver inden med samme blanding, så efter en half blunt var vi godt færdige :P

Medlem
Brugeravatar

KenniDelic skrev:
Har godt set de phili blunts på video osv men har ikke set dem i butikkerne før (måske aldrig lagt mærke til det)

Prøvede at rulle en blunt wrap med hånden som man ofte ser, men syntes det virker ret svært med bare tobak og tjald :S

I alt fald, så fik jeg den samlet ved at håndrulle, i med filter og fyld, og den var sateme god. Nok den bedste jeg har lavet hidtil.

Vi var 3 der delte + vi havde fået ca 1½ hoved hver inden med samme blanding, så efter en half blunt var vi godt færdige :P

Ja dem der fås i sådanne plastpakker :) ? og så ruller man dem selv.. ? de er skam okay..
Mangler lidt smag syndes jeg desværre :)
Man kan også få sådan nogle cones der er brune med SMAG... de ses sjællendt syndes jeg.... der er en lille træpind nede i dem for at holde den udrettet/udfoldet eller noget,
men køb dem aldrig ! de er satme klamme :D

Jeg fortrækker nu philiblunt med honingsmag :) mmmh...
Vanilie er skam også god ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@KenniDelic
Raw fåes kun i én farve, forskellen er så størrelsen, og om det er med eller uden fold. Dem uden fold, er nogenlunde samme bredde som Smoking blå, og pakken er, af denne årsag også noget bredere, de hedder 'Kingsize supreme' og ser sådan her ud:
Billede

Bust this myth please! Er det sandt at Raw papiret ikke er usundt at ryge, i modsætning til andre slags cigaret papir? Jeg får det hele tiden at vide rundt omkring, men jeg synes det lyder underligt. :roll:

Junior medlem
Brugeravatar

OCB x-pert
og fly deluxe tips (hvid)

er det bedste syntes jeg :D

Moderator
Brugeravatar

@Arthur Spooner
Forstod det som henvendt til mig? Jeg tror det kommer af at Raw er ubleget, men tror sku ikke der er klorin, eller hvad de bruger til at blege jointpapir, tilbage i almindeligt papir. Tror ikke det er hverken mere eller mindre usundt, end almindeligt tyndt jointpapir. Synes dog der er en pointe i at holde blegningsmidlerne ude af produktionen, rent økologisk set.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Arthur Spooner
Forstod det som henvendt til mig? Jeg tror det kommer af at Raw er ubleget, men tror sku ikke der er klorin, eller hvad de bruger til at blege jointpapir, tilbage i almindeligt papir. Tror ikke det er hverken mere eller mindre usundt, end almindeligt tyndt jointpapir. Synes dog der er en pointe i at holde blegningsmidlerne ude af produktionen, rent økologisk set.

Jep, den var henvendt til dig. Jeg takker for svar. Glæder mig til at fyrer den af over for gutterne senere :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for spørgsmålet Arthur :) Så lærte jeg sku også lidt der ;)

@Roche: Jeg har også godt set de der færdiglavede "blunts" eller hvad man nu tør kalde dem, men tvivler lidt på de faktisk er noget værd, udover de allerede er rullede, som du også selv nævner :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
KenniDelic skrev:
Tak for spørgsmålet Arthur :) Så lærte jeg sku også lidt der ;)

@Roche: Jeg har også godt set de der færdiglavede "blunts" eller hvad man nu tør kalde dem, men tvivler lidt på de faktisk er noget værd, udover de allerede er rullede, som du også selv nævner :)

købte engang nogle færdige blunts lige til at fylde i for en 5'er stykker tror jeg... de var ikke specielt gode, alt for krasse.... men siden de stod fremme og var på tilbud, tror jeg næppe de var friske.

Min yndlingsjoint består af grøn smoker's choice med hvilkensomhelst slags filtertip ;)

Medlem
Brugeravatar

Foxx skrev:
købte engang nogle færdige blunts lige til at fylde i for en 5'er stykker tror jeg... de var ikke specielt gode, alt for krasse.... men siden de stod fremme og var på tilbud, tror jeg næppe de var friske.

Jeg vil slet ikke anbefale dem, værken for smags- eller udsendes skyld :)
Deres filtre er for tynde, og så snart man ryger en GOOD skunk på dem, tjære filteret fuldkommen til, og man får " snask " i munden..

Og smagen ? tja.. den har da en mild lugt af det det påstår den smager af ?
Og man kan enda smage det på læberne efter de første 5 sug :O !!!
Det er møg :) køb dem ikke..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
Tja, jeg bruger OCB Xpert. Det er yderst godt jointpapir og jeg kan få det i en kiosk ikke så langt væk :p

OCB Xpert:
http://www.everyonedoesit.com/online_he ... uctID=4404

OCB Xpert Slim Fit:
http://www.everyonedoesit.com/online_he ... uctID=5749

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]