Jeg har netop siddet og undersøgt det samme, så jeg vil da godt lige give et par fif

Men vil først lige sige, at jeg er _virkelig_ træt af den søgefunktion: Af og til tager det op til 1 minut at få svar på søgningen, hvorefter resultaterne er uoverskuelige, giver mange hints til de SAMME tråde og tit giver urelevante svar.
Webmaster, gør noget!
Nå, men for det første, pas nu på med de links .. Det gavner hverken os, Psychedelia eller butikkerne

Herefter,
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/hbwr/info - de fleste af dine spørgsmål står besvaret derinde:
2)
"Frøene fra denne plante er ca. 3-4 mm i diameter, og til en god dosis kræves der omkring 6-8 frø alt efter hvor meget man kan tåle og hvor meget man vil prøve. Det anbefales dog kun at tage 3-4 frø første gang man vil prøve dette trip, da effekten kan være ubehagelig for nogle. Der findes også en anden plante som minder meget om HBWR, denne kaldes Morning Glory (Ipomoea Violacea), dog er frøene på denne noget mindre og der skal mellem 100 og 200 frø til."
Hvis du ikke har prøvet andet end tjald og cola, så start med 3-5 frø, alt efter hvor klar du er på trippet.
3)
"Et trip varer ca. 7-9 timer, og det bliver intenst ca. 1-2 timer efter at de er indtaget."
Optagelsen bliver hurtigere på tom mave, efter et måltid skal du lægge 2-3 timer til, førend der begynder at ske noget. Jeg har god erfaring med at indtage på tom mave og så forberede noget let mad, som man begynder at indtage efter ½-1 time.
4)
"Sådan anbefales det at ekstrahere alkaloiderne:
1) Knus frøene grundigt og læg dem i et filter, f.eks. et kaffefilter.
2) Hæld et upolært opløsningsmiddel over frøene, her skal helst bruges ether eller rensebenzin (her duer acetone ikke). Ved dette trin fjerner man de uønskede S9-stoffer.
3) Nu tørrer man frøresterne (edit: min. 12, helst 24 timer) og hælder sprit hen over, helst methanol (træsprit), men denatureret ethanol (husholdningssprit) kan også bruges. Nu skal de helst stå under dette et par dage med regelmæssig omrøring.
4) Nu filtrerer man frøresterne fra.
5) Spritten fordampes under lav varme i en (varmlufts)ovn, ved omkring 60 grader.
6) Når spritten og denatureringsmidlet er fordampet, kan man forsigtigt skrabe resterne af med et eller andet skarpt, putte det gelatine kapsler og konsumere dem."
Hvis du spiser frøene med skal på, får du højst sandsynligt meget ondt i mavsen. Andre mener dog at det er nok at skrabe skallen helt af med en kniv, skylle frøene og så indtage dem. Jeg hælder også mest til den sidste, da jeg ikke er meget for at lægge noget jeg skal indtage ned i rensebenzin og husholdningssprit.
Jeg vil anbefale dig at læse en del op på emnet (se triprapporter) samt at have set & setting i orden - det er ærgerligt at starte med et dårligt trip!
God fornøjelse