Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej, jeg har en ven som har fibromyalgi, og lider dermed af mange daglige smerter, svimmelhed, træthed mm.
Er der nogen herinde som kender urter som kan hjælpe mod dette?

Hun tager i forvejen morfin, af en eller anden slags. (ikke naturlig morfin)
Af rødvin får hun det værre, og hun er begyndt at ryge cigaretter. -har læst at cigaretter kan øge smerterne?
Jeg har også læst at Cannabis (selvfølgelig) kan lindre smerterne, men hun er tilsyneladende ikke så meget for den slags..

Hun er efterhånden klar på hvad som helst der kan få hende i bedering!

Senest rettet af Shaman 11 okt 2012 20:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Kunne man give hende en valmue te? Eller er det farligt nu da hun i forvejen får en form for morfin?
Har også tænkt lidt på Kava-kava.

Medlem
Brugeravatar

Når du spørger om medicinske spørgsmål på et forum som psychedelia, får du nok ikke de bedste råd. Hvis du seriøst mener at du vil hjælpe din ven, så spørg et sted, hvor folk har ekspertise inden for urtemedicin. Bare et godt råd.

Her på psy er der helt sikkert mange, der mener det godt og som rigtig gerne vil hjælpe, men spørg en alternativ behandler eller i den lokale helsekost, hvis du vil vide noget om urtemedicinsk behandling. I hvert fald er det nødvendigt at spørge nogen, der har overblik over urtemedicin (og konventionel medicin, da du siger hun allerede får morfin), for at sikre en ordentlig behandling der ikke kun dulmer symptomer, men som desuden er uden bivirkninger og som går dybere ned i årsagen.
Desuden er ovenstående beskrivelse slet ikke nok, til at give en seriøs behandling. Så husk at være omhyggelig med, hvor du søger information - især når det gælder sygdomme :)
God bedring med din veninde!

Hvis hun er medicineret med morfin, skal hun ikke have opium-te oven i hatten.

Senest rettet af caapi 11 okt 2012 22:40, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
google.dk > fibromyalgia how to ease the pain

Junior medlem

Hvis du stadig kigger med her kan jeg tilføje at je har fibromyalgi, fik diagnosen for ca. 8 mdr. siden. Jeg har røget cannabis i ca 15 år men stoppede for kun at holde mig til den medicin min læge gav mig som dagligt kom op på (10 stk dolol, 10 stk klozoxazon, 3 x 100 mg diclodan samt 2-3 oxapax9. Syg combil til en lille mand på 58 kg. og ikke var fyldt 30...
Det korte er at jeg kom ud af medicinen og har ikke taget det i et halvt år, derimod ryger jeg ca 2 joints om dagen hvilket hjælper bedre på smerterne og det twister ikke min hjerne som al den medicin gjorde. På en anden måde måske, ja, men bliver ikke psykotisk på cannabis :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]