Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

God eftermiddag, jeg prøvede for nyligt "hash" for første gang og var overrasket over effekten, jeg har desværre nogle ryg problemer der gør at jeg har meget svært ved at sove og en masse andre ting, men det med søvnen er det største problem, men efter at ha røget blev jeg træt og sov for første gang i 5 år længere end et par timer og havde næsten ingen smerter mens jeg stadig var vågen.

Da jeg ha prøvet alverdens piller i flere år der ikke har haft bare den halve effekt den lille "joint" havde overvejer jeg at bruge det fra tid til anden indtil min læge kan finde noget der faktisk virker, problemet er bare at det er fuldstændigt nyt for mig.

Så her er et par spørgsmål jeg håber i kunne hjælpe mig med.

- Indtagelse, da jeg har røget cigaretter det meste af mit liv faldt det mig relativt naturligt at ryge den "joint", men efter at ha kikket lidt på dette forum ser jeg at der er mere effektive måder at ryge det på, jeg brød mig derudover ikke om smagen og som jeg har forstået det kunne en "bong" hjælpe på det, så info om hvad man skal se efter når det kommer til sådan en og hvordan man bruger den ville også være en stor hjælp.

Jeg er klar over at det er meget jeg spørger om, men håber der er en der kan hjælpe mig, og i må undskylde hvis jeg bruger visse udtryk forkert.

Senest rettet af raulscaj 01 nov 2011 12:37, rettet i alt 2 gange.
Ingen snak om priser eller anskaffelse af stoffer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo skønt at du har så stor gavn af planten.
Jeg vil anbefale dig at få fat i noget skunk ( indendørs dyrket pot), og gerne en af arten Cannabis Indica, da den generelt siges at have de egenskaber du efterlyser.

Jeg vil også anbefale dig, på længere sigt, at overveje at købe en vaporizer, og dermed kan du nøjes med at inhalere det aktive stof, og oven i købet lave mad/kager med rest produktet. En vaporizer er dog kun aktuel hvis du kan lide skunk i stedet for hash. En silver surfer vaporizer er virkelig god, og minemalistisk, og til at betale. http://www.google.com/images?q=ssv+vapo ... 33&bih=521

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er nok ikke den bedste til at svare på dine spørgsmål, men er trods alt hasher, og kender til miljøet.

Prisen afhænger af din dealer og hvor i landet du er.
Mine første dealere solgte mig noget semirøg (ret dårlig hash, som ret ofte er blandet op med alt muligt andet- som madlavningsolie fx).
Faktisk må man slet ikke diskutere priserne her på forummet, men jeg kan afsløre at hvis du blot skal have en fin effekt før du går i seng, kan 100 kr godt række til 3-4 dage.
Du hallucinerer stort set aldrig af hash (ved ikke engang om det er muligt). Og hvis du får noget rigtig god hash, skal du blot bruge meget mindre.
Lige meget hvor stærk en effekt du vil have, er god hash altid det bedste at købe.

Hvis du ikke har ristet cigaretten før du røg den i jointen, forstår jeg godt du synes det var ulækkert.
En løsning til det er at riste din cigaret med en lighter, eller varme tobakken i en gryde eller på en stegepande.
Dette gør man for at få det meste af nikotinen til at fordampe, så man ikke bliver dårlig, og så jointen smager godt.
En bong kan du godt bruge, men det er rigtig dårligt, hvis du gerne vil have en hverdag uden et omtåget hoved. Folk, der ryger bong har tendens til at glemme
mere og tænke langsommere efter længere tids brug.
En hashkage er måske hvad du skal bruge. Du behøver ikke bruge ret meget hash, og dine lunger bliver ikke skadet.

-Det lyder ikke som om du har tænkt dig at ryge hash på noget tidspunkt for nydelsens skyld, derfor behøver du ikke bruge nær så store mængder som mange rygere her på boardet måske gør, og derfor skal du bruge færre penge.

Senest rettet af Samuel Caldwell 30 nov 2010 18:24, rettet i alt 3 gange.

Moderator
Brugeravatar

- Ikke nødvendigvis noget mildere, hellere god kvalitet i mindre mængde. Til smerte-brug, gælder det om ikke at ryge for meget, eftersom virkningen faktisk er bedst (igen mht. smertelindring) ved små doser. Køb det bedste du kan få fat i, gerne hvis du kan få fat i noget indica domineret (spørg efter det) indica har større forhold af sløvende/bedøvende cannaboider ift. thc, som også er en cannaboid, men mere psykoaktiv ift. de andre, det meste hash er lavet på indica dominerede sorter, og put så en 0.3-0,5 gram i. Sug et par hiv og sluk, vent 10-15 minutter, mærk virkning, hvis du ikke føler den virkning du går efter, gør det igen inkl. pause, til du får den ønskede virkning. Så kan du se derefter se på jointen hvor meget du havde brug for, og derefter dosere efter dét.

- Smagen bliver ikke bedre ved bong, imo. meget værre, mit bud ville være at holde dig til jointen, eftersom det er nemmere at dosere, og så evt. prøve noget skunk (igen indica domineret), ellers smager god hash som regel også bedre end middel til dårligt hash.

- Køb kan vi ikke hjælpe dig med, det er imod reglerne her på forummet.

Held og lykke med det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hej!
Se det her er grunden til jeg elsker psychedelia!
Men for at svare på dit spørgsmål uden det bliver alt for indviklet skal du have fat i noget hash, gå efter det der er mørkest.
Selvom du ikke er så tryg ved christinia så prøv og give det en chance mere, det er helt klart det sted hvor du har størst chance for at finde noget.

Du nævner det med prisen, så kan jeg anbefale dig at måske købe mere ind på engang, det vil give rabat (på christinia ihvertfald)

Bong er nok ikke lige det bedste bud, jeg kan anbefale dig at måske prøve noget madlavning med hash?
Så lidt som 0,1 gram i en småkage kan give dig vel tilpashed.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at klikke på PM lige under min underskrift ;)

Junior medlem

Mange tak for de informationsrige og venlige svar, det lyder som om det jeg leder efter enten er indica eller småkager, det ville jo være perfekt vis jeg kunne få vanillekranse med indica til eftermiddags kaffen :).

endnu engang tak for hjælpen, og undskyld/tak til rbp for rettelsen af min post.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
General Hjælp!

http://www.youtube.com/watch?v=fmAWIDI4ZgY

Medlem

Geografisk sted: Århus
Lider selv af ryg problemer. Kan kun sige hvor er det fedt for dig at cannabis hjælper. Jeg har en hypermobil ryg, dvs. at jeg har stortset smerter i ryggen hele tiden, dog er det til at holde ud. Synes ikke cannabis hjælper på mit problem. Det er kun diverse morfin produkter der kan tage smerten. Som du også bliver anbefalet så er mindre doseringer vejen frem. Hvis du ryger mere kan det nogen gange forstærke dine smerter. Køb dig noget virkelig lækker kvalitets hash til halv dyre penge. Du får meget mere ud af det da du samtidig skal ryge meget mindre. Held og lykke

Junior medlem

Kristian12 skrev:
Lider selv af ryg problemer. Kan kun sige hvor er det fedt for dig at cannabis hjælper. Jeg har en hypermobil ryg, dvs. at jeg har stortset smerter i ryggen hele tiden, dog er det til at holde ud. Synes ikke cannabis hjælper på mit problem. Det er kun diverse morfin produkter der kan tage smerten. Som du også bliver anbefalet så er mindre doseringer vejen frem. Hvis du ryger mere kan det nogen gange forstærke dine smerter. Køb dig noget virkelig lækker kvalitets hash til halv dyre penge. Du får meget mere ud af det da du samtidig skal ryge meget mindre. Held og lykke

det er det samme problem jeg havde, jeg begyndte dog at få slid gigt i nakke og ryg, mine læger ønsker dog ikke at putte mig på morfin på grund af den høje chance for afhængighed, tak for advarselen om at smerterne kan blive forstærket ved for meget brug, kan knap nok holde dem ud som det er.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Min ryg er blevet efterset af mange special læger. Alle har sagt det hverken er en sygdom, eller noget jeg får gigt af. Håber du klare den.

Moderator
Brugeravatar

Ditto her, altså mht. hybermobilitet og konstante rygsmerter. Jeg synes, ligesom Kristian12, også kun i nogen grad cannabis afhjælper mit problem, nogle sorter virker markant bedre end andre, især har jeg bemærket at UK08 hjælper godt, men den fåes vel ikke rigtig på det kommercielle marked, så den må man selv dyrke. Ellers skulle sorten 'White Rhino' være god til rygsmerter (har jeg læst på flere fora omkring emnet), men synes ikke selv den hjalp mig synderligt.

Fysioterapi i form af massage, eller især akupunktur hjælper mig langt bedre, efter en behandling går der typisk en halv uges tid før jeg er tilbage i samme grad af smerter, som før behandling. Min læge vil heller ikke give mig morfika, med samme begrundelse som dig raulscaj, hvilket egentligt er fair nok for mit vedkommende, i stedet får jeg Ibumetin (Ibuprofen), hvilket tager toppen, men heller ikke mere.

Junior medlem

Manze skrev:
Hej!
Se det her er grunden til jeg elsker psychedelia!
Men for at svare på dit spørgsmål uden det bliver alt for indviklet skal du have fat i noget hash, gå efter det der er mørkest.
Selvom du ikke er så tryg ved christinia så prøv og give det en chance mere, det er helt klart det sted hvor du har størst chance for at finde noget.

Du nævner det med prisen, så kan jeg anbefale dig at måske købe mere ind på engang, det vil give rabat (på christinia ihvertfald)

Bong er nok ikke lige det bedste bud, jeg kan anbefale dig at måske prøve noget madlavning med hash?
Så lidt som 0,1 gram i en småkage kan give dig vel tilpashed.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at klikke på PM lige under min underskrift ;)

Hej, jeg tog ud til Christinia og fik fat på et par småkager, ham jeg købte fra sagde at der var 0,6 gr i vær og at dømme ud fra prisen på småkagerne og hashen han derudover solgte går jeg udfra at det var okay kvalitet, første dag spiste jeg en, men der skete intet, i går spiste jeg 2 og igen intet, tror du jeg blev snydt eller er det normalt?.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svært at sige.. Ved oralt indtag kan der gå alt fra 0,5 til 4 timer, før virkning. For at være sikker er det nemmest at bage dem selv. Du laver noget hampesmør, og bager så med det.
Det vil sige at du fx vejer 5 g hash af. Så smelter du det ned i en hvis mængde smør i et vandbad, og lader det koge i 10-15 min. Det smør kan du så putte i en kage, eller endnu nemmere evt. blot spise under en pålægschokolade mad.

For at dele mængden ud kan du lave en smørstang, altså hælde den flydende smør ud i en bagepapir fyldt form, for så derefter at vide at fx 1 cm = 0,5 g eller lignende...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem

Hvis der vitterligt var 0,6g i hver, så burde du få en ganske overvældende effekt ved at spise to kager. Personligt tror jeg at jeg ville gå fuldstændig under bordet af 1,2g halvgod hash oralt.

Junior medlem

jeg tog dem til min eftermiddags kaffe ca. kl 13 og faldt i søvn kl 02, og der var på intet tidspunkt nogle effekt, de smagte i det mindste godt så helt snydt føler jeg mig ikke :).

Junior medlem

Som jack pot siger så køb noget god hash og lav smør ud af det :)
Det gør det utrolig nemt mhs til bagning.

Nu sagde du, du godt kunne lide vanillekranse så fandt lige "mors opskrift"
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php ... illekranse

Så tager du bare lidt mindre smør i end opskriften og opvejer det så med dit hjemmelavede smør :D

Mvh Fluppi

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lige for at hvad du skal gå efter... Du kan INTET bedømme på farven.
En lys polem er intet problem for en gut med lidt hjerne at gøre til den mørkeste mørkeste tjald - endda uden at blande noget i den.

Kig på om det bobler... Mærk på det hvor hårdt der er.... hvis tjalden er under kropstemperatur skal den ikke være blød... Den må godt være let at skille af men den må ikke være blød - så der blandet en eller anden olie i der ikke skal være der eller andet snask.
Boblerne kan også godt snyde, men lugt til det når det bobler, hvis det ikke lugter af plante men derimod af noget helt forkert, så der nok noget forkert i der kan få det til at boble... Den ultimative test er at ku købe et enkelt g - prøve det og så vende tilbage og købe mere af samme plade hvis man er tilfreds. Det er min fremgangsmetode.

Men jeg vil sige du skal jagte afghansk hash...... Mørkebrun til sort - lugter meget krydret og har en ufattelig god painkiller effekt - dog skal der doseres lidt forsigtigt hvis det en rigtig kvalitets sort fordi de er som regel også ret MINDexpanding og fucking potente:D For mig er det to fluer med 1 smæk, det er det jo nødvendigvis ikke for dig.

P.L.U.R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]