Hej Psych...Nå men det er efterhånden ved at være et par år siden jeg sidst var her på sitet. Jeg er egentlig ret forbavset over jeg stadig kunne logge på... Jeg skriver selvfølgelig fordi jeg har spørgsmål, hvortil jeg godt kunne bruge en "sagkyndigs" svar. I løbet af de sidste par år har mine ældre peyoter blomstret flittigt og givet frø, som jeg har spiret. og fra kun at have to gamle peyotekaktusser er jeg nu så heldig også at have fået en masse "peyote babyer", hvoraf de ældste nu er 2-2 1/2 år gamle. Men nogle af dem er blevet angrebet af mider, eller red spider mides og mht behandling er jeg i vildråde. Nogle steder har jeg læst at sæbe og brusebade(?) skulle gøre tricket, nogle steder olie, nogle foreslår at sprøjte med svovl(??) eller blande svovl i toppen af jordlaget (hvis mest som en sikkerhedsforanstaltning). Nogle steder har jeg set de foreslår kemikalier som isopropylalkohol og hydrogenperoxid (brintoverilte), som duppes på, og sidst men ikke mindst, et hav af div (giftige) pesticider. Og nu står jeg så her og aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre? Jeg er ikke meget for at begynde og bruse dem med sæbevand, selvom det umiddelbart virker som det mest harmløse, da vand jo hurtigt kan gå hen og få dem til at rådne, jeg ved heller ikke hvad de ville sige til sæben? Så mit spørgsmål er om der er nogen her der evt kender en god behandling til at få udryddet mine plagebæster effektivt...??!!
|