Tilmeldt: 23 jul 2003 01:01 Indlæg: 787 Geografisk sted: I am everywhere
Jeg har prøvet at drikke te på tøret fluesvamp, og jeg må indrømme at det eneste jeg fik ud af det var en svag afslappende virkning i stil med hvis man havde taget et par sovepiller. Men det er vist meget forskelligt hvad folk får ud af det. Lige fra nærmest ingenting, til mavesmerter og kvalme, til en alkohollignende rus, til svagt psykedeliske oplevelser. Ud fra mine egne erfaringer, er det ikke noget jeg ville anbefale. Kunne lige så godt have taget et mildt diazepam, eller hvad det nu er sove/nervemedicin hedder.
Har selv en rød fluesvamp liggende, som jeg vil prøve at ryge i små doser. Ved heller ikke lige hvad jeg får ud af det, det er vidst meget individuelt. Håber på positivt
Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13 Indlæg: 2690 Geografisk sted: over stok og sten
Søg efter det på youtube. Så vil du finde en shaman der mener at det er de hvide pletter/snask oven på fluesvampen, man skal skrabe af og spise. Han siger det er den herligste " energizer on earth ", det skulle så hvidt jeg forstod også kunne proppes i the.
Der er flere film af ham hvor han æder hele svampe rå og friske svampe ( som vist ikke kan anbefales ) til bare at skrabe pletter af dem, og spise det. Nå hvad faaen.. fandt lige en af dem til dig hehe.
Der er også andre film med ham hvor han æder hele svampe, men tror kun det er til virkelig erfarende brugere. Det lyder slet ikke som en god ide.
muscimol skal du vist ikke have alt for meget af.
edit : aah det var Muscarin du vist ikke skulle have for meget af det er vist den der er den virkelig giftige satan. Jeg fandt en masse spændene info på denne her side som jeg syndes du skulle læse.
http://www.farma.ku.dk/index.php?id=1583 Det hjælper dig muligvis ikke hvordan du påvirker dig på svampen, men det vil give dig en del mere forståelse for svampen og hvordan den virker, der står bl.a :
Citat:
Muscimol har som nævnt en kraftig stimulerende effekt på hjernens GABA-receptorer. Muscimols aktivering af receptorerne er væsentlig stærkere end GABA's egen, og toksiciteten skyldes sandsynligvis, at muscimol bindes for kraftigt til GABA-receptorerne og dermed på en måde sætter dem ud af spillet. Toksiciteten kan også til dels skyldes, at muscimol bliver omdannet til andre giftige forbindelser af enzymer i hjernen og i øvrigt påvirker andre funktioner i GABA-signalsystemet.
Ikke desto mindre er muscimol et interessant medicinalkemisk modelstof for udvikling af lægemidler til behandling af sygdomme, som skyldes ubalance i GABA-systemet, og som muligvis kan afhjælpes gennem påvirkning af GABA-receptorerne. Spørgsmålet var fra starten, om vi kunne tæmme effekten af muscimol og omdanne dette særegne stof til et lægemiddel med en ønsket og kontrolleret virkning.
Rigtig god læsning, finder nogle flere links til dig senere.
_________________ Because Im a faggot alright Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?
Jeg har læst lidt hist og her og fundet ud af at de aktive stoffer varierer utrolig meget i mængde fra svamp til svamp, og at mængden også varierer alt afhængig af hvornår i sæssonen man plukker dem. - så det at tage en ''anbefalet'' dose er vel mere eller mindre umuligt medmindre man har en ekspert med i skoven der kan vælge til og fra for en.. Jeg vil nødig indtage en mængde for senere hen at finde ud af at den mængde jeg har indtaget er 10 gange større end anbefalet.
ret mig hvis jeg tager fejl..
_________________ ''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson
Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13 Indlæg: 2690 Geografisk sted: over stok og sten
Det er derfor jeg tror det er en god ide ikke at æde kødet. Mener at have læst et sted at muscarinen sidder i køddet og ikke i de hvide pletter/ snask. Prøver lige at finde det når jeg for tid.
_________________ Because Im a faggot alright Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?