Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hellows psy!

Jeg ved ikke helt om der allerede findes en tråd som denne, kunne ikke finde nogen, so here it goes.

Jeg har aftalt med en af mine venner, at vi snart skal ryge noget hash. Jeg ved ikke hvilken slags det er osv, men hvor meget skal vi ''fylde'' i jointen? Altså der skal jo også lidt tobak i, men hvor meget vil I sige der skal i?
Håber I kan komme med nogle forslag, da jeg jo gerne vil have en fed føste gang på hash :D

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Kommer fuldstændig an på kvaliteten af jeres ryger. Hvis du havde noget mere info om hvor stærkt det er osv osv så kunne vi nok bedre svare på det.

Men som en klog mand sagde, "Hvis det ikke virker i sådan en lille skolejoint her, så virker det ikke..." ;)

Edit: Du burde nok have lagt tråden i Cannabis Generelt.

Medlem

Yup, som Dor! skriver er det ikke sådan ligetil at svare på spørgsmålet. Jeg går ud fra, at I ikke er så avancerede at have en vægt til formålet, så her kommer en tommelfingerregel, som jeg plejer at bruge: Tag mixbakken og nold så meget nold ud, at du kan forme det til en linje der er lige så lang og tyk som det hvide stykke på cigaretten. Går ud fra, at du ikke behøver en specielt stærk joint første gang (og man kan jo altid lave en joint til!), så start evt. med lidt mindre.

Ellers er det altid en god ide at starte med nogle få hvæs (3-4 stykker) og så vente lidt - med skunk kan det tage op til 10-15 minutter, før man har en idé om virkningen. Den rigtig dumme er sådan set bare at suge, til der ikke er mere joint; tjek fx det her http://www.youtube.com/watch?v=zurElIUyrdU, spol til 7:04. Meget underholdende, men hun får nedtur på.

Derudover ligger der mange vidoer på Youtube om, hvordan man ruller en joint, der snakker og viser de også lidt om mængde.

God fornøjelse!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Lav en joint og tag to hvæs hver, så vil i mærke en anelse skævhed(hvis ikke mere end en anelse ;) )og så bare slap af med de sug.

Altså stille og roligt :)

Medlem
Brugeravatar

Det ville det måske være en god ide at ryge sammen med en mere erfaren ryger hvis det er første gang, og hvis i kender sådan en. :) Ellers som biologen er inde på: tag 2 hvæs, sluk lortet, og lad det virke lidt, os så bare bliv ved ved på den måde indtil i opnår ønskede virkning.

Site Webmaster
Brugeravatar

Et bud ville være 1 smøg og 0.2-0.3g hash. Ryg et par enkelte sug hver, sluk jointen, og vent 10 minutter. Føler i jer ikke skæve, så tænd jointen ryg et par enkelte sug mere og sluk den. Rinse and repeat.

-Flyttet til Cannabis-

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem
Brugeravatar

Dor! skrev:
Kommer fuldstændig an på kvaliteten af jeres ryger. Hvis du havde noget mere info om hvor stærkt det er osv osv så kunne vi nok bedre svare på det.

Jeg kan prøve at finde ud af det.

Og ellers synes jeg det lyder passende med at tage en par hiv hver, slukke, vente 10 minutter os så eventuelt tænde igen. Så mange tak for svar! (y)

Junior medlem

Første gang jeg røg fik vi lidt under et gram ca. 0.7-0.8 g (ja, vi havde egentlig købt et gram, men som total noob havde man jo ikke styr på en skid). Det kom vi så in en meget grim joint, og røg lortet. Vi var to, så ca. 0.4 g til hver af os. Det blev et rimeligt kraftigt rus ud af det, selvom det ikke var noget voldsomt godt hash (lidt halvdårlig standard, vil jeg sige) Så hvis i har købt standard hash så ryg ca 0.5 g til at starte med, i den første joint. I kan jo altid lave flere, hvis i nu synes det er sjovt! Held og lykke! :D

Junior medlem
Brugeravatar

Hav lidt snacks/slik, sodavand whatever du kan li, sukker kan tage toppen af skæverten hvis du føler du får for meget.
Held og lykke, og nyd din første gang. Bare det var mig :P

Junior medlem
Brugeravatar

Okay mange tak! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Okay, jeg kommer lige med min mening, hvilket er at teste det først!
I kan altid bare ryge lidt og se hva hvor godt det er, men det her er hvordan i tester hvor godt det er:

tag en lille klump af og lugt til den:
hvis den ikke lugter af noget specielt, er det ikke særlig godt.
hvis det lugter meget, meget kraftigt, og måske ikke engang så meget af hash, er det højst sandsynligt noget fusk.
hvis det lugter godt at hash og ikke skærer i næsen, er det bare videre til næste test.

tag klumpen og hold en tændt lighter ca. 2 millimeter fra klumpen. hvis klumpen begynder at boble inden for 10 sekunder, er det helt sikkert en vinder, MEN, der er en mere:

lig den på noget der ikke er brandbart og sæt ild til den. hvis den ikke kan gå i brand, er det højst sandsynligt skodhash, og hvis den brænder godt og efterlader kun en lille smule aske, er det rigtig godt.

Og selvfølgelig, hvis i ikke gider at gøre alt dette, find ud af hvor meget han gav for det, for kvaliteten af hash indikerer meget tit prisen af det :)

god røg herfra :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Jeg glemte at sige: hvis det er godt, højst et halvt gram til hver medmindre i ikke bliver ordentlig skæve, og dårligt ville jeg nok sige et gram ( i hver joint )

Junior medlem
Brugeravatar

Gode råd, jeg tror vi prøver nogle af de tests. Mange tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

http://www.stofbladet.dk/6storage/586/3 ... .27-37.pdf
- læs den der står alt hvad der er værd og vide om første gang :'D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
ganjabus skrev:
Jeg glemte at sige: hvis det er godt, højst et halvt gram til hver medmindre i ikke bliver ordentlig skæve, og dårligt ville jeg nok sige et gram ( i hver joint )

et halvt gram er stadig for meget til første gang, selvom det er semi. (Med semi mener jeg en udemærket hash, men stadig ikke super vildt) jeg vil sige at 0.2 - 0.3 er godt.
Til trådstarter: Husk, det er klogest at købe noget god hash til lidt flere penge, og så putte mindre i. End at købe en tør standard der næsten ikke vil brænde eller noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
ganjabus skrev:

tag klumpen og hold en tændt lighter ca. 2 millimeter fra klumpen. hvis klumpen begynder at boble inden for 10 sekunder, er det helt sikkert en vinder, MEN, der er en mere:

den skulle meget gerne boble MEGET hurtigere end 10 sek hvis kvaliteten er god.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
skulle gerne boble efter 1-3 sek. hvis det er en aml god ryger ..

Junior medlem

Og husk nu at inhalere :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Og husk lige at alt fra lugt, konsistens, farve, smag og alt muligt andet, kan justeres af dem der producerer hashen, så det er ikke altid en god måde at bedømme hvor godt dit hash er.

I virkeligheden er den eneste måde at bedømme dit hash, at ryge det. Og det er sådan set skide skægt så have fun :D (lad være med at overdrive første gang, som de andre siger. et halvt gram vil jeg sige er max, men hvis du finder ud af at det er noget supergodt hash, så måske lidt mindre.)

Medlem

hvis det er god røg er et halvt gram da alt for meget. Hvis det er god røg så lav en joint til 2 mennesker på 0.2-0.3g. tag et par hvæs og se tiden an.

IMO behøves du ikke lave de test der bliver sagt. Man kan sku aldrig sige noget ud fra det. Du kan få et lille preg om det i nogle tilfælde men langt fra alle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]