Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 apr 2025 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Da flere og flere synes at fatte interesse for at udvinde DMT fra rørgræs, har vi udarbejdet en dansk vejledning, da der let kan opstå misforståelser ved at kigge på engelske vejledninger. Here we go:

DMT-opskrift:

Materialer:

Demineraliseret vand
Rørgræs (Phalaris Arundinacea)
PH-papir
Eddikesyre eller Fumarsyre
Kaustisk soda (Natriumhydroxid)
Gryde med låg
Si
Kaffefilter
Rensebenzin
Kanyle

1.Klip plantematerialet i små stykker og frys det ned i en pose. Posen tøes op dagen efter og fryses derefter ned igen. Dette gøres 3 gange, og derefter blendes posens indhold mens det stadig er frossent.

2.Plantematerialet blandes med vand til det bliver suppeagtigt.

3.Syre hældes i ”suppen” til denne når PH-niveau 5. Suppen simrer ved svag varme i 12 timer, med låg på gryden. Det er vigtigt at gryden ikke kommer i kog, da DMT fordamper ved omkring 80 grader celsius, så hold gryden under den temperatur! 50 grader anbefales. Efter simring lader man suppen stå i 24 timer, og rører rundt i den 3-4 gange før man går videre til næste skridt.

4.Plantematerialet sies fra, og væsken hældes gennem et kaffefilter.

5.Rensebenzin i en mængde der svarer til 1/10 af væsken tilsættes og blandingen rystes sammen. Lad det stå til rensebenzinen ligger i et lag over vandet. Vandet suges derefter op med en kanyle eller andet, og rensebenzinen kasseres. På grund af at opløsningen er sur, er DMT der er basisk, opløseligt i vandet, og derfor skrottes rensebenzinen. Rensebenzin flyder ovenpå vand, og der skal være et tydeligt skel mellem rensebenzinen og vandet før man fjerner rensebenzinen.

Hvis man vil have optimalt udbytte af sit græs, så kan man gentage skridt 3-5 og genbruge det fra-siede plantemateriale.

6.Kaustisk soda blandes i et glas vand (kaustisk soda hældes i vand og ikke omvendt, for en sikkerheds skyld!!), og denne blanding tilsættes lidt efter lidt, til PH-niveauet når 9-10.

7.Rensebenzin tilføjes igen. Denne gang er opløsningen basisk, og DMT molekylerne er derfor ikke opløselige i vand. Derfor smider man denne gang vandet ud, og beholder opløsningen med rensebenzin.

For optimalt udbytte af sit rørgræs, kan man genbruge det frafiltrerede vand, og gentage skridt 7.

8.Væsken hældes i en bradepande og står et sted med god udluftning til der kun er krystaller tilbage.

Du er nu aspirerende psychonaut. For optimalt udbytte af ens udvundne DMT bør man ryge det på en vaporizer. Man kan også lave thé med dem, husk dog her MAOI - men det hører vist til en anden tråd.

Enjoy!

Rettelser eller forbedringer af opskriften er velkomne - og hvis der er noget I er i tvivl om, spørger I bare.

Mvh Jesper9700 og Morten på 14

Senest rettet af Jesper9700 13 jul 2010 19:07, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Damn det må jeg sige !
Det er fandeme en god guide jesper !

Jeg blev dog lidt forvirret her :
6.Kaustisk soda blandes i et glas vand, og denne blanding tilsættes lidt efter lidt, til PH-niveauet når 9-10.

7.Punkt 5 gentages 3 gange om ugen i en måned.

hvad skal man så med det glas vand når det har den rigtige ph værdig ?
Det forvirre mig bare lidt heh...
Og er rørgræs sådan lige til at finde over alt i DK ?

For at gøre guiden optimal og måske en sticky, skal du da næsten tilføje en billedserie :P

Junior medlem

Det glas vand du blander i punkt 6 er basisk og tilsættes lidt efter lidt til PH-en i DMT-væsken er på ca. 9-10

Rørgræs vokser overalt i Danmark, ved søer og åer.
Der kommer billeder på så snart jeg får lavet noget :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ah hvor jeg dum ( denne blanding tilsættes lidt efter lidt ) misforstod lige noget.
Men vil det så være den samme reaktion man får når der senere igen tilsættes rensebenzin ?

EDIT :

Citat:
Phalaris arundinacea, art i græsfamilien, almindelig langs søer og vandløb i Danmark. Det er en høj, flerårig plante, der minder om tagrør

Er der en måde at skåne planten på så man kan høste igen til næste år samme sted ?
Jeg tænker at man måske dræber den helt ved at " høste " den på den måde ?
Er der en måde at være sikker på at planten kommer igen, eller kan den sagtens tåle det.

Junior medlem

Ja det skulle gerne være samme reaktion.
Jeg har som sagt aldrig prøvet at fremstille DMT, så jeg er ikke 100% sikker.
Du kan vel klippe stråene af med en saks lidt over jorden, så tror jeg ikke planten dør, hvis du er heldig kan du høste den igen senere på året hvis den sætter nye stængler og blade.
Men der hvor de gror er der som regel flere end man har brug for, så det skulle ikke være et problem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Har nogle tilføjelser til den opskrift.

Brug destilleret vand i stedet for almindeligt vand.

Og ifølge diverse diskussions boards omkring DMT ekstrakter, så får man et bedre salt ved at bruge Fumarsyre, da det ikke suger ligeså meget vand som eddikesyre og saltsyre. Desuden er det vigtigt ikke at bringe gryden i kog, da DMT fordamper ved omkring 80 grader - så hold temperaturen under 80 grader. Hvis man er doven, kan man også bruge saltsyre til at få pH ned på omkring 2, så skal gryden bare varmes i 15-30 minutter i stedet for 8-12 timer, men uanset hvad, så skal man lade gryden stå i 24 timer første gang man laver dette step, for at sørge for at så meget af DMT'en som overhovedet muligt reagerer med syren, når man gentager dette step, så behøver den dog kun stå i 15-30 minutter for saltsyre, og 8-12 timer for svage syrer.

Desuden synes jeg din guide mangler en klar vejledning om hvilken væske det er man skal bruge. I pkt 8 har rensebenzinen optaget freebase DMT som man lavede ved at øge pH til ~9, og det er rensebenzinen som man skal hælde på bradepanden og lade fordampe til man har DMT krystaller. Det vil sige at første gang man tilføjer rensebenzin, der er væsken man tilføjer det til surt, og her er det altså den sure væske man beholder og rensebenzinen man smider ud. Efter man har gjort væsken til en base og tilføjer rensebenzin, så er det den basiske væske man smider ud, og rensebenzinen man beholder. Dette er meget vigtigt, da man ellers vil have smidt alt DMT'en ud.

Desuden er det overkill at gentage pkt 5 tre gange om ugen i en måned. Jeg vil anbefale at man gør det 2 gange når væsken stadig er sur (her anbefaler du kun 1 gang - det er tilgengæld for lidt), og så 2 gange efter væsken er blevet gjort basisk.

Junior medlem

Så er opskriften rettet af "Morten på 14" og skulle nu være optimal :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I laden
Morten på 14 skrev:

Håber virkelig du mener demineraliseret vand, for distilleret vand er vel bare vand der er gået i damp og tilbage igen? :lol:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Dovenborgeren skrev:
Morten på 14 skrev:

Håber virkelig du mener demineraliseret vand, for distilleret vand er vel bare vand der er gået i damp og tilbage igen? :lol:

Tja, destilleret vand er ikke dumt til det (damp, der kondenseres og opsamles), men det er unødvendigt at bruge så megen tid/energi på det. Derfor er demineraliseret vand tilstrækkeligt ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Destilleret eller demineraliseret - i vores køkkenkemi verden, kan det være fuldstændigt ligegyldigt hvad man bruger :-) Men I har ret.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Morten på 14 skrev:
Destilleret eller demineraliseret - i vores køkkenkemi verden, kan det være fuldstændigt ligegyldigt hvad man bruger :-) Men I har ret.

For resultatet ja, men for processsen er det klart nemmest at bruge demineraliseret vand (koster ikke alverden, og fås i "håndkøb").

Medlem
Brugeravatar

billeder af Phalaris Arundinacea Tak :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

en hurtig googler på Phalaris Arundinacea hjælper nok skal du se ....
ej jeg gør det for dig.. du spørg jo så pænt :P :google:

Er det ikke sådan noget her vi taler om ?

Billede
Billede
Billede
Billede

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Er det lige meget om man bruger friskt eller tørt rørgræs?
Og så fandt jeg denne kommentar under et andet emne:
Morten på 14 skrev:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

Tørret rørgræs skulle indeholde 0,06% DMT. Et 'common trip' ifølge erowid er på 20-40mg. Hvis vi siger du vil trippe med 30mg, så skal du altså bruge cirka 50 gram tørret rørgræs.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget 50 gram tørret rørgræs sådan ca svare til i friskt rørgræs?

Insane psychedelia user!

KawN skrev:
Er det lige meget om man bruger friskt eller tørt rørgræs?
Og så fandt jeg denne kommentar under et andet emne:
Morten på 14 skrev:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

Tørret rørgræs skulle indeholde 0,06% DMT. Et 'common trip' ifølge erowid er på 20-40mg. Hvis vi siger du vil trippe med 30mg, så skal du altså bruge cirka 50 gram tørret rørgræs.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget 50 gram tørret rørgræs sådan ca svare til i friskt rørgræs?

Er det ikke underordnet? Du vil vel ikke bruge al den tid en ekstraktion tager på kun at lave en enkelt dose. Hvis man endelig skal igang med sådan en mission, kan man jo lige så godt samle et kilo. Det er jo ikke fordi der mangel på rørgræs ved de danske søer åer og moser. :0)

In our memories

F:C:A:R skrev:
Er det ikke underordnet? Du vil vel ikke bruge al den tid en ekstraktion tager på kun at lave en enkelt dose. Hvis man endelig skal igang med sådan en mission, kan man jo lige så godt samle et kilo. Det er jo ikke fordi der mangel på rørgræs ved de danske søer åer og moser. :0)

Det kan du selvfølgelig have ret i. :)
Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide om det er lige meget om det er friskt eller tørt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ligemeget om man bruger frisk eller tørt rørgræs til processen. Den eneste forskel, er at der er vand i frisk rørgræs, men man bruger jo også vand til selve ekstraktionen. Jeg ved ikke hvor meget tørret rørgræs vejer i forhold til frisk.

In our memories

Morten på 14 skrev:
Det er ligemeget om man bruger frisk eller tørt rørgræs til processen. Den eneste forskel, er at der er vand i frisk rørgræs, men man bruger jo også vand til selve ekstraktionen. Jeg ved ikke hvor meget tørret rørgræs vejer i forhold til frisk.

Ja det kunne jeg jo egentlig have sagt mig selv.. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Please :) jesper9700 lav en billed serie næste gang du skal lave det.
Det ville være så fedt, så man kunne få sig et bedre overblik.

Kan man egentlig forvente planten at vokse helt uden for moser og søer altså ikke i vand ?
Det er bare godt at vide om man skal have de lange gummistøvler på når man skal ud og lede ;)

Junior medlem

Jeg skal nok tage billeder når jeg laver noget, mangler bare lidt materialer :)
De vokser ikke direkte i vandet, jeg plukkede dem ca. 2 meter fra en sø, de gror rundt om den, hvor jorden er fugtig, men ikke gennemblødt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]