Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 18:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2012 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Her er et kort over stedet man kan finde rørgræs i dk: http://www.fugleognatur.dk/vispaakort.aspx?artid=4104

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 11:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Her er et kort over stedet man kan finde rørgræs i dk: http://www.fugleognatur.dk/vispaakort.aspx?artid=4104


Fucking tak Psyduck :D nu kan jeg måske selv komme i gang med et projekt, problemet var at jeg ikke kunne finde rørgræs i mit område ;)

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 21:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nu samler jeg lige mine indlæg i denne tråd til ét for bedre overskuelighed..

Disclaimer: Dette er ingen opfording til at forsøge en ekstraktion - slet ikke på vildtvoksende phalaris da ingen ved hvilke alkaloider præcist indeholder de indeholder eller i hvilke forhold. Stoffer som gramin og hordenin kan forekomme i phalaris. Pt. ved jeg ikke om mit phalaris indeholder hverken (5-MeO-)DMT eller de uønskede stoffer for den sags skyld.

Jeg har brugt en blanding af tek'en her fra trådens første side og LexTek'en: http://www.erowid.org/general/submissio ... Tek_v1.pdf
Grunden til at jeg valgte LexTek'en også var pga. defat-steps som ikke er en del af tek'en fra første side.
Jeg valgte at undlade simre-processen med den syrnede blanding, da det ikke tiltalte mig at rende og holde øje med 2 store gryder med fortyndet eddikesyre og plantemateriale.

Materialer jeg har brugt:
Rørgræs
Blender
Dørslag & si
Plastikspand til vandbad
2 store gryder
3*2l. pyrex flasker
500ml. pyrex skilltragt
Udfældningsskål
PH-papir (PH 0-14)
Vand (fra hanen)
NaOH (borup's kaustisk soda)
Naphta (borup's rensebenzin)
Eddikesyre (borup's)

Lidt over 1kg rørgræs(phalaris arundinacea) blev samlet i området hvor jeg bor. Samlede primært bladene men hvis den øverste del af stænglen kom med, røg denne med i posen. Det blev klippet i mindre stykker med en saks og derefter smidt i fryser*3(frys-optø i alt frosset 3 gange).
Billede
Billede
Billede

Efter de 3 frysninger af plantematerialet gik jeg igang med at blende på livet løs! Jeg har ikke taget billeder af selve blende-processen, da jeg stod i et virvar af grøn suppe.
[1 fif vedr. blende-processen: Lad være at fylde blenderen mere end 1/3 med rørgræs og brug vand sammen med(min blender ville i hvert fald ikke blende det frosne halvtørre rørgræs).]
Jeg "genbrugte" vandet fra det blendede materiale til at blende den næste portion med - 1kg rørgræs tager et godt stykke tid at blende bare nogenlunde fint. Har nok brugt 1-1½ time på at blende.

Således ser det ud i blendet tilstand. Det bliver simpelthen ikke finere med den blender jeg har i hvert fald.
Billede

Der blev tilsat fortyndet eddikesyre til plantemateriale+vand og målt til PH 4.
Den syrnede blanding stod i 1½ døgn ca.
Plantematerialet blev filtreret fra med et dørslag og derefter en si.
Væsken bør nu indeholde DMT på acetat salt-form, samt en masse uønsket snask. De 2*2 liter efter filtrering: Billede


Væsken blev basificeret med NaOH til PH 14.
Her er et billede af den basificerede blanding, som nu bør indeholde DMT i freebase form - den bliver mørkere(desværre lidt svært at se på billederne, men tydeligt i virkeligheden) når dette foretages: Billede

Blandingen blev tilsat naphta: Billede og sat i vandbad i en spand med kogt vand fra en elkedel: Billede - DMT'en som nu er på freebase form forlader derfor vandfasen og migrerer over i solventet sammen med en masse uønsket snask.

Herefter blev den fyldt i skilletragt: Billede
Jeg foretog 3 "pull's". Inden 3. "pull" blev der tilføjet ca. 50g NaOH.
Ca. 1 liter renzebenzin blev brugt. Vandfasen skilte jeg mig af med og gemte solventfasen(det er ret tydeligt at se at solventfasen nu indeholder en masse snask): Billede

Defat step #1: Derefter foretog jeg 3 "pull's" på solventfasen med en blanding af eddikesyre og vand(PH 4). Pga. syren konverteres DMT'en igen til acetatsalt og migrerer over i vandfasen(som gemmes). Snask og slam bliver i solventet som jeg skilte mig af med. Denne fase udføres UDEN brug af vandbad - ifølge LexTek'en ville varmen få snasket til at blive blandet med vandet hvilket vi ikke ønsker.
Her er der fyldt fortyndet eddikesyre i solventfasen(defat step #1): Billede

Vandfasen til venstre og solventfasen til højre(efter separation): Billede

Defat step #2: Der blev tilføjet NaOH til vandfasen til denne havde PH 14(igen bliver væsken mørkere/grumset når NaOH tilsættes, kan bedre ses på dette billede): Billede
Efter et øjeblik bliver væsken igen klar med snask/slam/grums øverst: Billede

Derefter naphta i blandingen og i vandbad(varme solventer kan holde på mere alkaloid end kolde solventer).
Igen foretog jeg 3 "pull's". Separeret med skilletragt. Snasket ligger sig nu ovenpå vandfasen, men under solventfasen. Billedet her er vandfasen separeret fra men snasket i bunden og solventfasen over: Billede

En smule snask er nok nærmest uundgåeligt at få med i solventfasen, så det blev yderligere separeret mellem 2 skåle. Bruge en sprøjte med kanyle til de sidste par ml.

Solventfasen som nu er helt klar, er sat i en udfældningsskål med husholdningsfilm over og en elastik omkring og sat i fryseren. Så nu er det bare at vente på det endelige resultat :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Senest rettet af blazR 26 aug 2012 23:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 22:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Du er en skat Blazr. All hail.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 00:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har lavet en smule yderligere research :P Eller en gut fra DMT-nexus.me har..

Det lader bl.a til at varme IKKE er en god ting at bruge under ekstraktionen og jeg har lavet 2 steps i vandbad..
Merck index for gramin og hordenin siger at de begge er så godt som uopløselige i naphta:
Citat:
Practically insol in petr ether


Citat:
...solvents such as naphtha can work well, as gramine is very poorly soluble in it, but make sure if using naphtha that it doesn't contain xylene or aromatics mixed in.
- http://wiki.dmt-nexus.me/FAQ_-_DMT_Freq ... halaris.3F

Og her analyser med forskellige ekstraktions teknikker: https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=29986
Især denne er spændende selvom det er en ekstraktion på en phalaris klon og ikke vild phalaris
Billede

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 14:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
F...... imponerende blazR! Glæder mig som et lille barn til at læse hvad der kommer ud af turen i fryseren! Du bliver åres helt hvis der bare udfældes en smule DMT.
Under alle omstændigheder STOR kudos for dit write up! :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 14:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak bindegal :)

Nu efter 18-20 timer i fryser var der ingen synlige krystaller, så nu har jeg taget det ud af fryseren og lader det afdampe ved stuetemperatur..

Jeg håber så sandelig også at der udfældes bare en smule DMT :) Om ikke andet, hvis ikke der udfældes noget, finder jeg måske på at indkøbe nogle frø af klonen Big Medicine og sår når muligt og forsøger en ny ekstraktion..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 16:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2012 12:34
Indlæg: 124
Geografisk sted: pleadian´s and back
Spændende projekt blazR.. fedt at kunne følge med i processen.. :peace:

_________________
Love, Light and Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 18:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Dejligt med en billed-log, som så mange har efterspurgt!
Glæder mig til at se udfaldet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 18:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Fååårk Blazr det Alt, Alt for nice, glæder mig til at se resultatet ;)
keep watchin

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 dec 2009 20:39
Indlæg: 172
Geografisk sted: Aalborg
Alt for nice Blazr, tusind tak!

_________________
Bite my shiny metal ass!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2012 13:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Spændende tråd, og tak for opskriften Blazr! Jeg venter også spændt på at høre om du har fået nogle krystaller. Jeg har hørt at udfældningen er rigtig langsommelig hvis man skal have noget ud af Phalaris arundinacea (noget med at hele processen tager omkring en måned, hvor skilletragten skal stå i flere dage for hver udskyldnining), så det har ind til videre taget modet fra mig.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2012 15:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak for alle de rosende ord :) Det er godt at se I er glade for lidt billeder..
Forresten er ca. halvdelen af solventet nu fordampet, så torsdag regner jeg med at kunne se et resultat

Fanny, hvad mener du med:
Citat:
Jeg har hørt at udfældningen er rigtig langsommelig hvis man skal have noget ud af Phalaris arundinacea (noget med at hele processen tager omkring en måned, hvor skilletragten skal stå i flere dage for hver udskyldnining)


Skilletragten bruges ikke til udfældning og syre/base er noget hurtigere om at konvertere DMT'en fra salt til freebase og omvendt. Skilletragten bruges til at separere 2 væsker med forskellig densitet, altså f.eks naphta "suger" DMT-freebasen over i sig fra vandfasen - det burde ikke tage særligt lang tid og slet ikke med en smule varme fra vandbad.

Jeg kan ikke se hvorfor faserne med skilletragt skulle tage længere tid med phalaris end med f.eks mimosa hostillis - efter første syrning har man jo en vandig opløsning med DMT salt(og altså ikke noget plantemateriale).

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2012 15:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
blazR> sorry, forkert ord. Jeg ved skam hvad man bruger en skilletragt til :wink: .
Nej, det er selve udrystningen i skilletragten som jeg har læst, tager lang tid. Jeg har ikke tid til at finde opskriften lige nu, men mener at den ligger på erowid, hvor det bliver beskrevet, at man dagligt skal ryste skilletragten og lade den stå i flere dage, for at få så meget dmt som muligt til at komme på saltform, og opløses i det sure vand. Dette gælder kun for phalaris græs, da den ikke har så højt indhold af dmt som f.eks. mimosa hostilis.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2012 17:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Okay, hvis det er QT's extaction tek/guide har erowid arkiveret den da den vidst var forholdsvis farlig/usikker og der nu findes bedre metoder..

Jeg forstår bare stadig ikke.. Man fylder jo ikke rørgræsset i skilletragten - det ville være møgbesværligt at udskille vandfasen med phalaris slam.. Det første step med syre er jo lige netop for at få DMT'en på saltform og dermed migrere fra plantedele over i vandet, men måske flere døgn havde været bedre..

Fanny, er det denne? http://www.erowid.org/plants/phalaris/p ... nfo2.shtml

Kan godt se det ifølge den guide tager 1 måneds tid, men jeg forstår ikke hvorfor.. DMT freebase er ret godt opløseligt i naphta og jo varmere solvent, jo mere kan det "holde" - synes det virker lidt mærkeligt hvorfor naptha pulls på phalaris-vand skulle tage så meget længere end på mere dmt-holdige væsker.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 13:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Smukt. Mange tak for guiden

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 14:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så kommer dagens kedeligste update :(

Det færdige resultat var et ekstremt tyndt og fedtet lag i udfældningsskålen, som dog lugtede af DMT men alt for tyndt til overhovedet at få skrabet det sammen.. Måske har der været højst 10mg, hvis ikke det er en overdrivelse.

Men nu er det i hvert fald forsøgt og det skal da lige nævnes at de planter jeg høstede fra, primært var de store af dem - Jeg har efterfølgende læst at "seedlings"(de små planter) indeholder mere alkaloid, altså alkaloidniveauet falder i takt med at planten vokser. Ydermere er det de 3 øverste sæt blade der skulle have højst alkaloidniveau. (kan desværre ikke lige finde linket jeg læste det fra, men prøvet at støve det op.)

Så jeg går og overvejer at prøve en ny ekstraktion med "seedlings" hvor kun de 3 øverste bladsæt høstes, men jeg nedskalerer nok til 5-600g. frisk plantemateriale. Om jeg går igang eller eventuelt hvornår ved jeg endnu ikke, men lurer da lige i området efter seedlings når jeg alligevel skal ud med hunden, for at se om der overhovedet er nok seedlings pt..

Jeg vil dog stadig skyde på at denne ekstraktionstek er brugbar med phalaris-kloner som f.eks AQ-1 og Big Medicine, husk på at denne ekstraktion er foretaget med vildtvoksende phalaris arundinacea.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 15:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2009 18:28
Indlæg: 284
Ej det var da træls! havde ellers håbet på at se nogle fine DMT krystaller fra dig! Kunne være fedt, hvis du giver det et forsøg mere inden sæsonen slutter :)

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 15:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja det er noget gøjemøg, men jeg havde egentlig forberedt mig på et meget lille eller mangel på udbytte efter "freeze prepicitation" - da der ingen synlige krystaller var efter 20 timer..

Og igen, selvom der måske er et indhold af DMT er der også stadig en risiko for at det endelige produkt kan indeholde gramin og hordenin.

Nu går jeg sgu ud i området og kigger på hvor mange seedlings der findes.. Hvis der er nok ender det sgu nok med at jeg forsøger endnu en gang, med en lille ændring til det første step - læste i en guide at man efter første frysning skulle blende, fryse igen og blende og gentage til plantematerialet er nærmest pulveriseret, hvilket det jo ikke har været i dette forsøg.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 18:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nå, jeg prøver sgu igen med seedlings/så små phalaris som muligt, men samtidig store nok til at jeg er sikker på det er phalaris arundinacea. De mindste er 7-10cm og de største 30-40cm - ingen med blomst. Det er nu kun den øverste del jeg samler, de 3 blade.

Jeg var ude i lidt over 1 time og fik samlet ~80g. inden det begyndte at regne. Jeg har valgt at nedskalere til +500g friskt plantemateriale, så jeg må ud igen imorgen hvis det er bedre vejr - ellers i weekenden.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team