Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psydeller! :rocking:

er vi ikke en masse farmere, bønder, dyrkere, skabsplejere og andet afskum som ligger inde med en
masse tricks og fif!??
ved godt de er blevet kastet her men der bliver nævnt bubblebags og grej som skal bestilles på nettet eller i holland
det gider jeg ik! det må da være muligt at købe det grej man skal bruge her, i forretningerne her i landet!

personligt er jeg igang med at tørre min anden høst, startede sidste år, jeg vil gerne lave ICE men jeg magter ik at bestille
en bubblebag, ka man ik bruge kaffe/te filtre istedet!??

tips og tricks i denne tråd SKAL kunne flækkes sammen af ting, købt i supermarkeder osv. her i landet!

vi kender alle sammen fænglsesbongen med cola flasken så den gider jeg ikke komme nærmere ind på, er der nogen
der ved hvordan man bygger en vaporizer? :)

Junior medlem

er igang med vaporizeren, noget med en glasklokke, en lodekolbe og en fod som det hele kan stå på..

er dog ik helt sikker på varmekammer/"hoved", er det nok at man bare har en varm flade det kan ligge på
eller skal det være i en varm beholder af en art?

Medlem

du kunne jo prøve i en headshop, hvis du mener det er besværligt at bestille fra udlandet..

Junior medlem

men min pointe er vi har det vi skal bruge omkring os, vi ska bare sætte det sammen!
det er billigere og nogen gange nemmere...
Feks. har det i mange år været alm lokalkendt at man trækker nol med æter..
så lærte vi at bruge lightergas for lighergas er nemmere at få fat på og man skal
ik stå og se dum ud nede i matas for at købe det..
håber i ser tanken..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
OF men jeg tror sku ikke lige du finder noget æter MERE i matas :)
Måske på apoteket hvis du er heldig og f.eks kommer med historien ( jeg skal bare udstoppe sommerfugle ) :D

Men altså..
det man kan lave sådan lige selv kender de fleste herinde vel til.
Har du ikke selv nogen ideer :D ?

og er der noget du helt præcist går efter...
Du kan jo finde alternative løsninger til bubblebag metoden bare ved at søge på youtube :)
Faktisk tror jeg du kan finde alternative løsninger på det meste bare ved at søge
på youtube :) eller inde på den GENIALE SIDE http://www.wonderhowto.com/ hvor
de viser stort set... hvordan man laver alt...

Junior medlem

Nej men man kan til gengæld finde Isopropyl alkohol, det gir en mere sort og fedtet nol
og virker godt som udskyller efter lightergassen! :)

Jo jeg har selv masser af ideér men det er pænt nitten at teste noget som allerede er prøvet af og spilde
sin høst på et mislykket forsøg..
jeg er igang med at bygge en vaporizer af en gammel 80watts loddekolbe hvor jeg har monterert en cpukøler som varme-
legeme/varmeplade som mit græs kan ligge på..
jeg mangler som nævnt et par stumper fort at blive færdig men skal nok uploade billeder herinde...

men altså lige nu, helt præcist, går jeg efter en metode til at lave ice, jeg er med på isterningerne osv. men jeg kan
ikke hitte noget filter andet sted end en eller anden random syg industri!
jeg har prøvet the filter og stof uden held men der må da være noget der kan fange trikolener!???

tak for links, men jeg havde lidt håbet på at få metoden skrevet ned herinde..

Junior medlem

kaktus klausen>> gør jeg dælme også! :) håber bare på nogle lyse hovedet ser den! :P

og så lige for at starte tråden...>>

Fremstilling af NOL(Educational purpose only!!]

1] find følgende:
½L. plastikflaske(ik en brugt bong, evt. din brugte tørker!)
2 ekstra låg som passer til gevindet
din bongskruetrækker
dit lokumspapir til bongen
dit græs, som du ikke skal ryge på bongen, endnu!
1 flaske lightergas. spørger købmanden hvorfor man køber 50 er man i jern og metal faget og bruger dem til lodning med en penne brænder

2]
varm din bongskruetrækker op med din lommeligther(ikke skrevet på listen for den ligger i din lomme, det burde den ihvertfald gøre!)
lav 1 hul i midten af plastiklåget, træk din kniv og stik en sprække i låget til overtryk, gerne to sprækker i låget, du skal dog kunne skrue det på!
Find den lighterstuds fra låget til gasflasken som passer i hullet du lavede i skruelåget og stop lortet i så den sidder stramt og godt(den kender vi jo!;))

3]
find plastik låg nummer 2 og lav x antal huller på samme måde som du lige har gjort i det første låg, men gennemhul det som en sweitzer ost, det er filteret!
træk et hjørne af lokumspapireret, fold det og læg det i filterlåget som nu er komplet.

4]
fyld dit græs i plastik flasken, dog ik mere end til en tredjedel fra toppen,
sæt låg nummer 1 på og fyld gas i flasken, gassen vil blive flydende og meget kold og vil derfor i væskeform samle sig i bunden af flasken.
fyld på til væsken overstiger græsset.
lad overtrykket gå af, den vil altid sive så længe den er under stuetempretur og du vil kunne se gassen boble, men hør efter hvornår overtrykket er gået af flasken.
erstat Låg 1 med Låg 3, det hele uskadte låg uden huller...
du har nu gastryk i flasken og er klar til at shake! :)

5]
shake the shit! :)
´n shake it a bit more..
du ka se når du er færdig når du ikke længere kan se gennem væsken i flasken..nogen regner det i 10 ryst/20 ryst/30 ryst, selv regner jeg med 4-6 minutter målt på bong
skrue FORSIGTIGT låget af, drej det til det begynder at væse og lad den væse overtrykket af, er du for hurtigt siger det puff og det bliver meget meget svært at gøre rent!
du vil kunne se gassen boble heftigt igen, det er fordi gassen forsvinder så det kan være du her skal fylde lidt mere gas på, men det burde du allerede vide hvrodan man gør! ;)

6]
er du kommet helskindet igennem punkt 5, fortsæt da her, alternativt, så find din AJAX og din klud og kom igang, gå herefter til punkt 1!
sæt filterlåget på flasken og hæld forsigt ud i en dyb tallerken uden for mange kanter(glemte den i styklisten men har du ik en dyb tallerken, stop da læsnigen og få et job)
denne gullige/brune væske(afhængig af hvor meget du trækker) ligger nu i tallerkenen og bobler, du ka evt. sætte den i bunden af køkkenvasken og forsigtigt lade det varme vand løbe under.
lad gassen fordampe..

7] når den fedtede masse/NOL begynder at boble er den færdig, pas på ik at tabe vand i tallerkene da det vil ødelægge nolen.
du kan ikke fylde gas på nolen efter du har tømt den ud af flasken, den bliver hård og størkner instant og er ik til at arbejde med.
find et gammel plastikkort, solkort eller lignende uden indgraveret tekst
skrab nolen af og reste tror jeg sagtens du kan finde ud af...husk lidt tobak! ;)

Junior medlem

jeg vil for øvrigt også lige smide en lille fodnote omkring Akacie honning!

jeg tænkte at akacie honning eller hvordan det staves er noget plantehonning af en art(??) så jeg lavede et sukkerlage af det(opløste en go sjat i varmt vand)
og vandede med det den sidste måned inden jeg høstede.
jeg suger for meget bong til at jeg kan smage det men jeg har fået af vide det er en meget sød pot og hvis man ka li candyshit er det vel en idé?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hey

Jeg har i en tidligere tråd herinde postet nogle billeder og film af nogle projekter jeg har lavet gennem tiden bl.a. en "Vaporizer", som du gerne ville lave :)
Der er desværre kun billeder af hvordan den ser ud, men jeg kan godt lave en manual/guide til hvordan du kan lave en :D

Hjemmelavet udstyr

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

http://www.wonderhowto.com/how-to-make- ... ms-353404/

Vaporizer lavet ud af en el-pære :)

Junior medlem

præcis den slags jeg vil ha fat i! :)
go ide med den grinder, den skal prøves! men hvro mange watt er din loddekolbe på?

har selv prøvet den el-pære, har ik rigtigt fået noget ud af den men måske det er fordi min krop er vant til bong? :rocking:
syntes ihvertfald ikke det virker som om den kan levere nok, hurtigt nok til at der sker noget af det jeg kan li! :peace:
og så er der lige den detalje med at brugen af den minder for meget om at ryge noget syntetisk og at den ligner noget fra en crakhule! :P

Moderator
Brugeravatar

scandinaviansystem skrev:
men altså lige nu, helt præcist, går jeg efter en metode til at lave ice, jeg er med på isterningerne osv. men jeg kan
ikke hitte noget filter andet sted end en eller anden random syg industri!
jeg har prøvet the filter og stof uden held men der må da være noget der kan fange trikolener!???

Gør det uden filter:
http://community.dcfonline.dk/index.php ... &p=964#964
Så bare lade plantemateriale ligge sig på toppen, og trichomerne bundfælde sig, sortere det flydene plantemateriale i toppen fra, og begynd langsomt at øse vand fra, til sidst kan du bruge pipette, eller noget køkkenrulle til at suge vandet fra, og allersidst inddampe vandet. Voila.

Og undersøg om el-pæren indeholder giftige stoffer før i går igang med el-pærer-vaporizer. Der er blandt andet pærer med kviksølv, og andre nasty forbindelser. Så gør det ordentligt, eller køb et lign. produkt lavet til at blive røget på, Eagle Bill eller lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

scandinaviansystem skrev:
præcis den slags jeg vil ha fat i! :)
go ide med den grinder, den skal prøves! men hvro mange watt er din loddekolbe på?

Hvis jeg husker ret er det vist en 30w men 25w kan også gå an. Den hvide tænd og sluk knap er en lys-dimmer (Lysdæmper) som jeg regnede med at jeg kunne regulere varmen på kolben med, det virker også til dels, men jeg plejer bare at give den ful hammer også skrue ned engang i mellen. :peace:

Ps. pas på strømmen, hvis du samler det forkert giver det en ordenlig gnist og slukker for huset ;) haha

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Og undersøg om el-pæren indeholder giftige stoffer før i går igang med el-pærer-vaporizer. Der er blandt andet pærer med kviksølv, og andre nasty forbindelser. Så gør det ordentligt, eller køb et lign. produkt lavet til at blive røget på, Eagle Bill eller lign.

Mener ikke de laver pære længere med kviksølv i. De skulle gerne være taget af marked :)

Junior medlem

skal prøve den med at bundfælle trikolenerne det er ihvertfald helt sikkert!! :)
dog ville jeg lige umiddelbart sige at det er nemmere med et filter men det er jo op til mig selv at finde ud af!

omkring vaporen i el-pæren så bliver de gamle pærer udliciteret, dvs. man sælger de gamle for at få plads til de nye..

jeg ku forestille mig at den nye type glødepærer er uden kviksølv, det er en ny type som er uden blinding(det hvide sjov man river ud med salt) så måske der er mindre kvivksølv heri?
det er ikke fakta det er kun hva jeg tænker mig til...

Junior medlem

omrking lodekolbe til vapor:

min egen er en 80watts så godt at høre at du ik rigtigt bruger dæmperen, jeg håber lidt at 25-30 watt er for lidt til at dæmpe
og 80watt kan dæmpes ned på en effektiv 50 watts...agtigt så man holder en kostant temp.

skal nok rapporetere om projektet! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har lige kigget på min og det er en 30w, og den bliver lidt for varm bare så du ved det :)

Junior medlem

okidoki, for fedt med denne tråd, det er PRÆCIS den slags info jeg skal bruge da det fortæller en go potion om størrelsesforhold i forhold til watt på vaporen! :)

Junior medlem

yderligere, omkring ICE projektet UDEN Bubblebags så har jeg fundet en dear old friend på youtube hvor jeg efterlyste hvordan hippierne gjorde det.
jeg har lige fået svar og den info skal da deles med drengene(og de sikkert få piger) herinde!! :)
brug evt. http://translate.google.com/#en|da| til at oversætte.

Freddyen, Thanks for subscribing to MrJeffsVideos & welcome my gonja smoking, cannabis farming, hash making, friend, ( @LEAST I think you subbed ), YouTubes messaging for my new subscriptions only works half the time or sends the message days later. 35yrs ago we ( The sons of hippies ) used white linen bed sheets, 100% cotton, to make what is now know as bubble hash, we called it water based hash, the more exspensive the sheets, the tighter the stitch, the higher the quality of the hash. But we found using petroleum ether to extract all the plant oil produced better yields & a stonier product ( Honey oil ) mixed with kief & compressed ( Oil based hash ) mixed with finely ground, sifted or sived bud ( concentrate). This process is flammable & can be dangerous but requires less time & labor, We also used coffee filters, linens, tea screens & silk screens for filtering, sifting & siving. We used a household iron & parchment paper to press the hash. I've seen & heard of people using plastic (zip-lock baggies) for this, not recommended. Just cut a square from the parchment paper, ( size related to the amount of keif being pressed), fold into a bindle, envelope, ( what ever you want to call it), add keif, fold bindle shut, press & form evenly with fingers for uniformity, tightly wrap with a dampped linen rag, ( use the same linen used earlier for ringing extracting agent from plant material ), Press using iron, med. to med. hi heat, I heat & press from 3 to 5 min. flipping bindle Every 15 sec. or so, making sure not to burn. After pressing let dry in a warm dry area for 12 to 24 hrs, unwrap, let sit in open for a few hours cut & fold new bindle, place hash in new bindle, fold shut, let cure in warm dry area for 2 or three days @least,(I've been told like wine it gets better with age, mine never sticks around long enough to find out ) save the old bindle & linens for next time, there will be some resin loss into bindle paper which will be reduced with each reuse. Same with linen rags. In the late 70s, the purchasing of many industrial chemicals became regulated because of their use in meth & coke production & Reagen had stepped-up the war on drugs. Thats when we started using isopropyl alcohol For extraction, (ISO), Which works, but is inferior, because, like you said, also extracts the color. I have just recently started using butane for some extractions, The most amazing run was with stems, seeds, & some shake, (with alcohol, stem & seed oil is a thin translucent green & taste nasty), this was amber to light brown & tasted pretty good, so I mixed it with straight ISO pot oil, which as you know is a dark black green grease, the mixture truned-out most excellent tasting, with a very heavy stone, color black in vile, smeared out amber with a very lite tint of green, I was very impressed with the results. Now I'm wondering, because I have not heard of or seen, anyone else mixing the two different chemical processes, is it safe ? I'm sure both chemical agents had been evaporated out before mixing, but could there be incompatible trace elements ? residues ? I'm no chemist, so who knows, seems safe enough to me but I wouldn't instruct, smoke or even give to anyone without further reserach, unless of coarse like you they've already been enjoying THEMIX So you see I have learned a thing or two from you, sensei, Keep-on, Keepin-on

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men smid da lige en kommentar evt. et billede af den når den er færdig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]