Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bong råd..
Junior medlem
Brugeravatar

Hey psychedelia

i må undskylde hvis jeg spørger dumt men jeg har ikke røget så meget på bong,
men jeg har da røget bong i 2 måneder tid.
men når jeg ser folk ryge bong kan de tag meget store sug/hit
det jeg vil spørger om er der en form for teknik med hvordan man skal suge eller har de bare høj lungekapacitet

ps min bong er 37 cm og 5 cm i diameter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ja det er lidt mærkeligt.
i starten kunne jeg heller ikke ryge særlig store hoveder.
men det er typisk fordi du suger i bongen ligesom du ville suge på en joint.

i stedet for at suge røgen ind i munden og derefter ned i lungerne, skal du suge røgen direkte ned i lungerne.
det kræver li´dt træning, men det kommer helt af sig selv.

for god HR's skyld vil jeg lige tilføje at dette IKKE er godt for lungerne!

når du har mestret at ryge et hovede hør dette nummer.

Junior medlem
Brugeravatar

Francis Begbie

tak for din hjælp :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
velbekommen.
at ryge bong er ligesom at bælle øl.
når først du kan åbne svælget kan du ikke stoppe igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er tilhænger af den såkaldte bong :)
Som Francis Begbie siger, det kommer med tide.
Det bliver opbygget med ens tolerance, som er efter min mening.
Jo mere du kan tåle ad gangen, jo større hoved.
Og der kommer tiden ind, jo mere brændt hår i halsen, jo mildere er det :p

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
og så var det slut med at ryge bong uden at tænke på rickroll :?

Medlem

vis du stater med og suge dit hovede stille ind til røgen kommer til din mund. så pust at luft ud du har i lungerne ud af næsen.. og så sug resten af hovede.. så passer det med du kan suge lidt luft ind efter du har røget dit hovede og så kan du holde røgen i lungerne de 5sek det tager og optage alt thcen :D

jeg kan ikke love at du ikke skal igennem et par grove hoste ture vis du gør det forkert men når du har taktikken så det en bong gude taktik :P

har røget bong i snart 4 år og er sku nået frem til at det er den beste måde og gøre det på. for mig hvertfald... og så selvfølgelig helst en god bong vis du ikke har en.. helst glas da det lettest og gøre rent..
(der mange meget billige som er pisse gode max 300 skal du give for en go stor glas bong) og så lige smid lidt isterninger i også så går det sku lige i banditten :P

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
En hovede skal da bestemt IKKE knækkes over i to eller flere bidder, så smager røgen gammel og ussel :(
Min trick er at suge laaangsomt indtil jeg kan se mærke/se at hele hovedet er antændt, dvs jeg gemmer en masse lungekraft til indhaleringen...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Der er faktisk MEGET mere teknik en man tror!! Jeg undrede mig også aller første gang jeg så en tage det jeg den gang ville kalde et mega hoved, men bare spør hvis der er noget du er i tvil om..

Dedikeret medlem

fuldstændig ening med "Bza420"!!!

Medlem

Bza420 skrev:
En hovede skal da bestemt IKKE knækkes over i to eller flere bidder, så smager røgen gammel og ussel :(
Min trick er at suge laaangsomt indtil jeg kan se mærke/se at hele hovedet er antændt, dvs jeg gemmer en masse lungekraft til indhaleringen...

der skam også forskel på og fjerne munden fra bongen og så puste luft ud af NÆSEN som jeg skrev.. der kommer intet luft til dit hovede på den måde. vis du fjerner munden fra bongen og puster ud og så ryger det ja så kan det smage noget ulækkert. men syntes i skulle prøve vis i har lyst. ellers så har i jo jeres måde :D

Meen nu spurgte OBC jo bare.. og så kom jeg med min beste måde og ryge bong på. jeg da så bare ked af jeg blev misforstået i min tekst for ja det vil jo svare til og ryge på en bong med falsk luft vis man fjerner munden inden man har røget færdig :)

Dedikeret medlem

jeg tror skam ikke jeg misforstod det for det henner faktisk at jeg bruger den teknik hvis jeg nu fx. er kommet til at lave et for stort hovede..
Men det er en nød løsning når jeg bruger den.. Og jeg plejer at suge på så lang en bong(65cm) at røget tit ikke når at komme helt op til munden før jeg opdager at hovedet var lidt får stort.. så fjener ikke min mund fra bongen men tænder hovedet langsomt op, så det hele kommer med og så suger jeg det ud.. Og det er som regl altid i et sug, det andet var som jeg skrev en nødløsning som er den bedste jeg kender hvis hovedet virker får stort..

Junior medlem

Bza420 skrev:

Bruger samme teknik. Så langsomt som muligt til jeg kan se at det hele er antændt, og så ellers bare suge til :)

Noget andet der ofte undervurderes er hvordan du sidder. Det er væsentligt nemmere at tage store sug hvis du siddet med ret ryg i forhold til at sidder foroverbøjet. Sørg for at dine lunger har plads :).

Junior medlem

Geografisk sted: Inside the Trichomes.
Jeg tror også det kommer an på hvilken bong du suger på.. Jeg havde en hjemmelavet bong herhjemme, (plasticflaske, haveslange osv.) og på den kunne jeg ikke suge ret store hoveder, men en dag jeg var oppe ved en kammerat og suge på en virkelig god træ-bong kunne jeg suge som en champ.. så det afhænger også af hvor tæt din bong er. :joint:

Medlem

skunkydude skrev:
så det afhænger også af hvor tæt din bong er. :joint:

Ja, selvfølgelig? Hvem gider suge på en utæt bong? Haha. ^^

Junior medlem
Brugeravatar

kan det være noget at gøre med at min bong kun har et slip hul ??
:D

Medlem

OCB skrev:
kan det være noget at gøre med at min bong kun har et slip hul ??
:D

Det kan det sagtens, men man kan godt tage et helt hovede på en bong med sliphul :). Men de gange jeg har røget på bong uden sliphul har det været nemmere at suge et helt hovede end på en bong med sliphul. :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

tak for et hurtig svar
så må jeg få mig en bong uden sliphul :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg er stor modstander af sliphul i bong... Hvis man inhalerer røgen vha. sliphul når man suger bong, så kan man ligeså godt suge på en sprit tjubang, vil jeg mene...

Lav dig en god tæt bong uden sliphul, og fjern bongfjæset når du har suget gløden ned, så får du efter min mening den bedste virkning... Men hver sin smag..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:
Jeg er stor modstander af sliphul i bong... Hvis man inhalerer røgen vha. sliphul når man suger bong, så kan man ligeså godt suge på en sprit tjubang, vil jeg mene...

Lav dig en god tæt bong uden sliphul, og fjern bongfjæset når du har suget gløden ned, så får du efter min mening den bedste virkning... Men hver sin smag..

og det gir ikke det samme mener du ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]