Jeg skal da gerne undskylde mit hurtige svar men pointen er ikke her om hvorledes jeg laver et
dobbeltsvar eller om det er et svar brugeren efterlyser, nu har jeg haft en formiddag hvor jeg
intet lavede, ik er helt blæst af min sidste høst og har overskud til at tage denne slags samtaler
mit dobbeltsvar fylder hvad? 10 liner??
det var ikke et langt svar så jeg skal da gerne fortælle hvordan man scroller ned da sagens essens er forklaret i de 2 første linier.
Min kilde til svaret er min egen personlige erfaring samt mine forældres da de begge har være pykisk syge og den ene er kureret, netop pga. man fandt ud af vedkommende ikke sov rigtigt op natten.
Det handler om et stof der hedder melatonin, bla. det er det stof du kan mærke, eller rettere, det er det homon du kan mærke når du har dyrket sex, spillet pik, være ude i solen i en hel dag.
det er et homon som vi selv producerer oppe i vores hoved, mængden er forskellig fra person til person og hvad vi udsættes for og den mængde vil vi selvfølgelig reagere forskelligt afhængig af hvad vores hjerner er vant til
Når du står op om morgenen bliver melatonin udskillesen stoppet, eller dvs. den begynder at stoppe i det der kommer ultraviolet lys ind på dine lukkede øjne, ultraviolet går direkte igennem huden og ind på øjenen så hjernen opfatter det og udskillesen af melatonin begynder at stoppe og du vågner et kvarters tid efter eller senere, kommer an på hvor du er henne i din søvnfase og hjernen skruerr op for Div. dagskemikalier som serotonine, dompamin, noradrenalin og adrenaline(dog ik så meget!)
når du så kommer ud af døren og ud i sollyset begynder din hjernen at producere melatonin og frigive dopamin
og så ryger du lige din morgenpibe og bedøver hele processen som ellers skulle ha lagt dig iseng klokken 9 i aften!
dvs. din hjerne vænner sig til at give en så vildere "vågn op" indsprøjtning i løbet af dagen så den ka stå imod dit THCforbrug i takt med at du bliver mere imun over for THC og dermed skal bruge større piber!

når du så lige pludselig ikke ryger er din underbevidste hjerne(tror det er hypotalamus som styrer det) jo pumpet op til et dagsmix med nol og ice så det er jo klart den slet ikke kan nå at udskille den smule melatonin som normalt, sammen med thcén ville ha slået ned på dopamin og de andre vågnopstoffer og lagt dig tidligt iseng.
jeg har ingen kilde rpå dette udover det er normalt viden i min familie, hvis jeg tar fejl så ret mig heller end gerne så vi kommer ind til essensen af problmet!
For mit eget vedkommende får jeg et naturligt kosttilskud som hedder "melatonin", læseren kan selv gætte hvad det er og man skal kun ta en enkelt om dagen men 3 timer før man skal sove pga. det optages langsomt i organismen.
men som nævnt, dette er egne private erfaringer, underbygget af en sygeplejerske hvis navn jeg desværre ikka kn nævne i denne forbindelse.
PS
sorry for stavefejl osv. jeg lærte og lave ICE i forgårds så har intet fattet siden! XD