Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey psy. Her de sidste par måneder er jeg begyndt at ryge hash 1-2 gange om dagen. For det meste bare en aften joint da jeg ikke har kunne falde i søvn om aftenen.. Men her i nat (hvor jeg ikke havde fået min aften pind) sov jeg først kl halv 3. Da jeg faldt i søvn vågnede jeg hele tiden pga af mærkelige drømme, jeg har ikke drømt i rigtig lang tid så det undre mig hvorfor jeg reagere sådan der?

-Alex

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
I de perioder hvor jeg har røget hver dag i, har jeg ikke kunne huske mine drømme, først efter et par dage uden tjalden. Ved ikke hvorfor det er sådan, men har mange venner og bekendte der oplever det samme.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er slet ikke så underligt. Det ser ud til at hash undertrykker en del af drømmesøvnen, og det er derfor helt normalt at drømme mindre når man ryger, og så få flere og mere intense drømme når man nedsætter forbruget eller holder pause. Der er i hvert fald mange der oplever det.

Det med at have sværere ved at falde i søvn er også normalt efter man har vænnet kroppen og sindet til at bruge hash til at falde i søvn på. Hvis du holder en pause kan det godt tage lidt tid før du kan falde i søvn til normal tid igen.

Generelt vil jeg anbefale dig at holde en pause, hashrygning hver dag er for meget for de fleste.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det med drømmene tror jeg er individuelt, jeg husker da stadig mine drømme indimellem, selvom jeg ryger. Mht. til søvnproblemer, så er det et ganske almindeligt efter en periode med jævnlig rygning, især hvis man er skæv når man skal sove... Der plejer at gå en uges tid før jeg kan sove ordentligt, så fortvivl ej, du skal nok få din søvn igen, men det kræver at du skærer lidt ned på røgen om aftenen.

Medlem

ug

Senest rettet af holaperrohola 14 nov 2012 18:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Okay tak for hjælpen :D Ja det er nemlig nogle fucked up drømme man har..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg kan heller ikke huske mine drømme i de perioder hvor jeg suger igennem, selvom det dog er ved at være over et halvt år siden at jeg røg 24/7.

Hvis du har problemer med at falde i søvn i de dage hvor du er uden urt, så er der forskellige ting du kan prøve, bl.a. Baldrian, bare indtil du begynder at få en normal søvnrytme igen.

Der er garanteret en masse at finde herinde, hvis du søger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Heh, min krop må være underlig, jeg drømmer mest når jeg ryger, og kan tilmed bedre huske drømmene. Det omvendte sker når jeg ikke ryger.

Det er kun hvis jeg ryger hver dag over ca. en ugestid at jeg får problemer med at sove når jeg stopper med knasen, men der går ca. en halv til en hel time før jeg er i drømmeland, sjældent meget mere...

Junior medlem

Det er psykisk, når du ikke ryger. Du har brugt hash til at falde i søvn, så nu kan du slet ikke uden. Hold en lille måneds pause, eller noget lignende.
Det bliver hårdt, men det er sikkert godt for dig. Tager selv 2½ måneds pause til nytår og så skal der fyres op.
Hold en pause og glæd dig til jul eller nytår og beløn dig selv, med en phillie og en god del hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Som de fleste andre kender jeg også til besværet med at sove efter en periode med et for stort forbrug af cannabis, men det er altså værd at stoppe med det på dagligt basis. Rusen bliver meget bedre når man ryger, det er markant billigere og det bedste af det hele er følelsen af at være naturligt træt og søvnig. Dét er altså fantastisk!

Junior medlem

Geografisk sted: Københavns omegn :)
Er selv begyndt at holde pause.. ufrivilligt, da jeg ikke har flere penge til det i denne måned.. surt, men så finder man ud af hvor "glad" psyken er for tjalde... Så det er nok meget godt, og meget sundt :)

Så kan man jo benytte de søvnløse nætter til at få kigget på alle de ting man ellers ikke når. :)

Junior medlem

har ik læst de andre poster så sorry hvis jeg dobbelsvarer...

overvej at du vænner din hjerne til at indtage et bedøvende stof hver dag.
når du så ik får det bedøvende stof bliver hjernen naturligt nok ikke bedøvet og
den har frigivet alle de vågnop stoffer som normalt skal bekæmpe dit THCindtag...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
scandinaviansystem skrev:

overvej at du vænner din hjerne til at indtage et bedøvende stof hver dag.
når du så ik får det bedøvende stof bliver hjernen naturligt nok ikke bedøvet og
den har frigivet alle de vågnop stoffer som normalt skal bekæmpe dit THCindtag...

Har du en kilde på det? Det lyder spændende :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
scandinaviansystem skrev:

Hvorfor så overhovedet svare? der skal nok være andre med nogle brugbare råd som gider læse lige netop denne tråd igennem før de svarer, det andet her fører hvis til lidt for mange dobbeltpost's gør det ikke?
[/quote]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
extanor skrev:
Hvorfor så overhovedet svare? der skal nok være andre med nogle brugbare råd som gider læse lige netop denne tråd igennem før de svarer, det andet her fører hvis til lidt for mange dobbeltpost's gør det ikke?

Han svar da på hans spørgsmål og det er vel godt nok i sig selv, og det er et meget fornuftigt svar :)

+ Tror ikke halvdelen her inde læser hvad de andre skriver ;)
Fortsat god aften :peace:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
bomlee skrev:
extanor skrev:

Han svar da på hans spørgsmål og det er vel godt nok i sig selv, og det er et meget fornuftigt svar :)

+ Tror ikke halvdelen her inde læser hvad de andre skriver ;)
Fortsat god aften :peace:

At mange gør det gør det vel ikke i orden, jeg syntes ihvertfald det er træls at vi seriøse læsere der gider læse det hele igennem tit kommer til at læse samme svar 2 sommetider 3 gange fra 2-3 forskellige brugere der ikk lige gad bruge de 2 minutter på at læse det igennem og se om deres svar har prydet denne tråd fra en anden bruger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
At mange gør det gør det vel ikke i orden, jeg syntes ihvertfald det er træls at vi seriøse læsere der gider læse det hele igennem tit kommer til at læse samme svar 2 sommetider 3 gange fra 2-3 forskellige brugere der ikk lige gad bruge de 2 minutter på at læse det igennem og se om deres svar har prydet denne tråd fra en anden bruger

Det er selvfølgelig rigtig at det er træls at læse samme svar om og om igen, men i det at han faktisk svare på spørgsmålet gør det vel okay at han svare ude at have læst de andres kommentarer.

Men kan godt se da denne tråd ikke er særlig lang i nu, kan jeg godt følge dig i at man godt kunne læse de 2 minutter som du siger :)

Det er selvfølge bare min mening :peace:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Junior medlem

Jeg skal da gerne undskylde mit hurtige svar men pointen er ikke her om hvorledes jeg laver et
dobbeltsvar eller om det er et svar brugeren efterlyser, nu har jeg haft en formiddag hvor jeg
intet lavede, ik er helt blæst af min sidste høst og har overskud til at tage denne slags samtaler

mit dobbeltsvar fylder hvad? 10 liner??
det var ikke et langt svar så jeg skal da gerne fortælle hvordan man scroller ned da sagens essens er forklaret i de 2 første linier.

Min kilde til svaret er min egen personlige erfaring samt mine forældres da de begge har være pykisk syge og den ene er kureret, netop pga. man fandt ud af vedkommende ikke sov rigtigt op natten.

Det handler om et stof der hedder melatonin, bla. det er det stof du kan mærke, eller rettere, det er det homon du kan mærke når du har dyrket sex, spillet pik, være ude i solen i en hel dag.

det er et homon som vi selv producerer oppe i vores hoved, mængden er forskellig fra person til person og hvad vi udsættes for og den mængde vil vi selvfølgelig reagere forskelligt afhængig af hvad vores hjerner er vant til

Når du står op om morgenen bliver melatonin udskillesen stoppet, eller dvs. den begynder at stoppe i det der kommer ultraviolet lys ind på dine lukkede øjne, ultraviolet går direkte igennem huden og ind på øjenen så hjernen opfatter det og udskillesen af melatonin begynder at stoppe og du vågner et kvarters tid efter eller senere, kommer an på hvor du er henne i din søvnfase og hjernen skruerr op for Div. dagskemikalier som serotonine, dompamin, noradrenalin og adrenaline(dog ik så meget!)

når du så kommer ud af døren og ud i sollyset begynder din hjernen at producere melatonin og frigive dopamin
og så ryger du lige din morgenpibe og bedøver hele processen som ellers skulle ha lagt dig iseng klokken 9 i aften!

dvs. din hjerne vænner sig til at give en så vildere "vågn op" indsprøjtning i løbet af dagen så den ka stå imod dit THCforbrug i takt med at du bliver mere imun over for THC og dermed skal bruge større piber! ;)

når du så lige pludselig ikke ryger er din underbevidste hjerne(tror det er hypotalamus som styrer det) jo pumpet op til et dagsmix med nol og ice så det er jo klart den slet ikke kan nå at udskille den smule melatonin som normalt, sammen med thcén ville ha slået ned på dopamin og de andre vågnopstoffer og lagt dig tidligt iseng.

jeg har ingen kilde rpå dette udover det er normalt viden i min familie, hvis jeg tar fejl så ret mig heller end gerne så vi kommer ind til essensen af problmet!

For mit eget vedkommende får jeg et naturligt kosttilskud som hedder "melatonin", læseren kan selv gætte hvad det er og man skal kun ta en enkelt om dagen men 3 timer før man skal sove pga. det optages langsomt i organismen.

men som nævnt, dette er egne private erfaringer, underbygget af en sygeplejerske hvis navn jeg desværre ikka kn nævne i denne forbindelse.

PS
sorry for stavefejl osv. jeg lærte og lave ICE i forgårds så har intet fattet siden! XD

Junior medlem

btw og lige for at underbygge!

grunden til at mange mænd falder i søvn efter vi har dyrket sex er pga. en eksplosiv melatonin frigivelse i forbindelse med en orgasme, det kræver selvfølgelig at kroppen har klodserne til at bygge melatonin og det er klar til at blive frigivet men efter den overnævnte pille og en tur på kæresten ryger jeg i dørken på under 10 minuttter efter en dag uden nold...

og lige omkring om det er psykisk eller ej, hvis det kun var psykisk, ville man så natsvede i samme grad og hvorfor er der THC i sveden?
sover man måske også dårligt fordi kroppen er i fuld gang med udskille den brugte THC som der ik er plads til i fedtvævet?
bare en strøtanke...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid kan det tage at komme ud af den fase efter man er stoppet ?

Fx. hvis man har røget i et år næsten hver dag ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]