Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Yo folks...
Jeg har fået til opgave at lave et projekt om cannabis af min lærer. Jeg vil vove at påstå, at jeg har en rimlig viden inden for dette emne, men man kan aldrig få nok viden! Så jeg måtte søge til råds hos de største og viseste potheads jeg nu lige kan komme i kontakt med. :wink:

Mit emne skal som sagt handle om cannabis. Mere specifikt har jeg tænkt mig at komme ind omkring følgende;
Historien omkring Cannabis. (Hvordan det kom til de forskellige verdensdele, og hvor lang tid den har været i brug)
Kulturen omkring Cannabis. (Woodstock, rastafarianisme, Nederlandenes kultur osv.)
De biologiske, kemiske og fysiske effekter cannabis har på mennesket. (Vil forklare lidt hvad det er der gør dig påvirket osv.)
Det juridiske omkring Cannabis. (Mest Danmark i fokus, men gerne hele den vestlige verden)

Så mine ønsker er, at nogle af jer måske har nogle gode links eller sites som kunne bruges. Ville også være meget taknemmelig for nogle bøger eller programmer i måske kunne anbefale. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
http://cannabismyter.dk/cm/

Her står en hel del :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Du har godt nok meget at skrive om i den opgave. Hvad med at tage 1 eller 2 af emnerne også uddybe dem?

Der findes mange gode bøger om cannabis. Prøv at gå en tur på biblioteket, de kan også give dig print fra scoda hjemmesider jeg ved dog ikke om scoda kommer omkring cannabis.

Dedikeret medlem

Det lyder spændende, men også som et utroligt bredt emne. Alene den farmakologiske side af sagen kan du jo uden problemer få en hel opgave til at gå med :)
Jeg tror ærlig talt at din opgave vil blive mere interessant hvis du går i dybden med et enkelt af emnerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
uha, en lang opgave det kunne blive. :O

Men, prøv at se nogle af diverse dokumentar, brug søgemaskinen så finder du sikkert en dokumentar tråd!

/e - sticky endda. Dokumentar film/klip omkring cannabis

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Kampen om hampen - En rigtig god dokumentar som endda kan findes på DR's hjemmeside. Den er meget informerende.

-Tramper :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
The union er også rigtig god. den er en del mere opdateret end Kampen om hampen.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

Junior medlem

Rusmidlernes Biologi har et oplysende og overskueligt afsnit omkring hvordan cannabis påvirker hjernen. Det er et godt sted at starte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ja, The Union - The business behind getting high er en fantastisk dokumentar, som burde indgå i alle børn opdragelse! Men som Jack von Hashluder også siger, så kan dit projekt nemt blive for overskueligt, hvis du vil gå i dybten med emnerne... Tag og sortere nogle fra og så synes jeg også at det kunne være en god idé at overveje at inddrage Cannabis' medicinske egenskaber! Der er forresten også et fedt afsnit ang. netop det i The Union - The business behind getting high med en scleroses patient, hvis jeg ikke husker meget galt.. Man kan eventuelt vise det klip for klassen ;)

:peace:

Cannabis entusiast

Junior medlem

The Union er ret fed! Men måske meget pro cannabis!
Med hensyn til noget historien omkring cannabis, så synes jeg du skal se dokumentaren Cannabis - En ond urt (http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhn ... r_embedded)
Der kommer de ihvertfald godt ind på den historiske del, men udover det, er det en god dokumentar hvor man bliver ført igennem emnet cannabis af en psykolog.

Medlem

Jeg har selv lavet en større opgave om cannabis. kan hentes her: SRP-opgave om cannabis(download)
der skal nok være noget du kan bruge i hvert fald

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Tak til alle jeres fine svar og anbefalninger, og specelt tak til Roland! Ser ud til at være et skide godt stykke arbejde. Har dog ikke lige fået den læst helt færdigt endnu. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Ikke for at kritisere Rolands arbejde, men husk at du skal bruge kilder som du kan stole på. Det bliver svært at argumentere overfor din lærer, hvis han/hun spørger til dine kilder. Du kan derimod bruge Rolands kilder og få dannet et overblik med hans opgave, men skriv ikke noget i din opgave fordi Roland skriver det.

Junior medlem

Tag et smut forbi DCFs link sektion, der er masser af godter derinde.

Ellers har vi et spændende CEPOS notat angående cannabis forbuddet: http://www.cepos.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Forbuddet_mod_hash_boer_ophaeves.pdf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]