Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej... jeg har inden for de sidste år jævnligt røget hash, skunk, osv... Med stor fornøjelse. Har dog besluttet at holde en pause da mit forbrug de sidste 3 måneder nok er blevet lidt højt.... Jeg har tit haft svage syns hallucinationer, men også nogen lyd hallucinationer tror jeg, mens jeg har været påvirket... eller dvs. jeg er ik sikker på om det var en rigtig lyd eller ej. Det var sådan en piftelyd... ligesom når man pifter efter en sød pige...! Nu har jeg ik været påvirket i en uge, og har lige pludselig hørt denne lyd igen, meget høj og klar! ca. samme lydstyrke som musikken i mine computer højtalere... blev lidt skræmt, da det jo ik er meningen man skal høre den slags lyde når man ikke er skæv.

Har kun hørt den mens computeren har været tændt, så jeg håber lidt af det ikke er en hallucination men et eller andet dumt schript der kører når jeg besøger en fx. en bestemt hjemmeside, men jeg ved det sq ik, for jeg kan ik fremprovokere den selv... Er det normalt at man kan høre sådanne lyde selv en uge efter man har røget? Eller er jeg bare ved at blive sindsyg??

har desuden de sidste par nætter lidt af angst, og besvær med at falde i søvn når jeg skulle sove, samt en del mærkelige og meget livagtige drømme... er det normalt? Til hverdag fungerer jeg fint... har dog også hørt lyden på et tidspunkt da jeg var ved at vågne op, og stadig var ret omtåget, men der var computeren også tændt.

Junior medlem

Det kan muligvis være et misbrug. Nu ved jeg ikke, hvor meget du ryger. Har sku' også hørt mærkelige ting, men det er ikke noget, som stempler dig sindssyg. Er nok bare noget fra computeren, som siger mærkeligt. Angst, søvnbesvær og livlige drømme kan tyde på, at det nok er meget godt med en pause. Når man stopper med at ryge, når man er afhængig, kan man få koldsved, søvnproblemer og angst. Så bare hold det ud, det skal nok gå væk. Grunden til du drømmer mere, har jeg hørt om før, men kan ikke huske det. Det er noget med hjernen og at cannabis sløver dit "drømmecenter" eller et eller andet, så når du holder op, kan du ofte få "kraftigere" drømme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Så du har kun hørt lyden derhjemme?

Men hvis du er nervøst anlagt på den måde, så vil jeg da ikke råde dig til at beruse dig, men i stedet koncentrere dig om din angst.
Det er ikke godt for dit problem at du fyrer den fede.

Vi er ikke klædt på til at give dig en diagnose over nettet, så tag og snak med en kyndig om dit problem.
Og find ud af om den piftelyd du nævner ikke skal findes i computeren? Det kunne godt lyde sådan, hvis du kun oplever det derhjemme med spanden tændt :wink:.

Edit: Forresten, så har jeg selv et sted i stuen hjemme hos min mor hvor jeg ofte synes at jeg hører syner.
Det er som lyden af en bil der kører et sted langt væk, med fuld fart på bassen. Altså den der rungende lyd.

Jeg kan ikke forklare det, men det sker et sted hvor der er ret meget elektronik i stuen, og det er kun der det sker, selvom der ikke er noget elektronik der kører, der er dog strøm til et par ting hele tiden.
Jeg tror at det må være noget med elektromagnetisme eller noget, for det sker udelukkende der.
I starten troede jeg at jeg var ved at blive sindssyg, men jeg har lært at leve med det, selvom hun ikke selv oplever det :).

Junior medlem

ja har kun hørt lyden der hjemme... ved ik om man kan kalde det et misbrug... Har de sidste 3 måneder i snit købt ca 1,5g skunk til weekenden og røget indtil der ik var mere... nogen gange har det taget hele weekenden og mandagen med... ! har enkelte gange købt en joint eller 2 på en hverdag... men jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at holde en pause... føler ikke det er noget jeg har svært ved....

går ikke rundt og er angst når jeg er vågen eller ikke skal sove, men blev ret skræmt lige idet jeg hørte lyden!

ved godt i ikke kan sige om jeg er sindsyg eller ej... ville egentlig bare høre om der var normalt eller om der var andre der gik rundt og hørte lyde, når de stoppede med at ryge... Men håber da de mærkelige drømme forsvinger med tiden som i siger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]