Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej psychedelia her kommer mit spørgsmål
Jeg har hørt at når du ryger sativa får du grineflip
og når du ryger indica bliver du helt afslappet og doven... (hvis nogen kan fortælle noget mere vil jeg gerne høre det)
Men jeg har læst at man dagen efter man har været skæv stadig godt kan være lidt stoned... Men hvis man ryger sativa burde man så ikke være hyper/glad og få grineflip i stedet for afslappet og træt?

PS kan jeg godt se på min pot om det er sativa eller indica?

Medlem
Brugeravatar

Og forresten:
Mig og en ven skal drikke guldkakao vi putter 1,75-2 gram pot i... Vi drikke først halvdelen af kakaoen og hvis den ikke har nogen effekt drikker vi resten... Vi går nok i seng kl. 02 og står op kl. 06 eller kl. 10 - Det kommer an på om det er weekend eller hverdag...
Kan vi risikere at vi er skæve dagen efter? Og i så fald... Vil min mor så opdage det? :/ Skal lige siges ingen af os har været skæve før! På forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Tag og søg på nettet om det med Indica og Sativa. jeg kan ikke svare dig på det, og jeg tror ikke at du kan få noget endegyldigt svar på dit spørgsmål, da alle bliver påvirket på forskellige måder.

Jeg kan normalt godt mærke når jeg har røget dagen før. Men graden af skævhed dagen efter afhænger meget af hvor meget du har røget, eller indtaget på anden vis. Om din mor vil opdage det aner jeg ikke... det kommer vel an på hvor blæst du ser ud, hvordan du opfører dig over for hende, hvor iagttagende hun er og hvordan du reagerer hvis hun konfronterer dig med tilstand.

Hvor mange år er du?

Medlem
Brugeravatar

14

Medlem
Brugeravatar

men tak for hjælpen :)

Medlem
Brugeravatar

Når du kun er 14 år, vil jeg anbefale dig at vente med tjalden, eller i hvertfald holde det til et minimum. Du er stadig igang med at modne, og et for stort forbrug af tjald kan i værste fald sløve, eller nærmest stoppe din mentale udvikling. Jeg har kendt folk der har røget rigtig meget siden den alder, og det lader til at deres udvikling er gået helt i stå...

Medlem
Brugeravatar

jeg har aftalt med mig selv at jeg kun vil være skæv 8 gange indtil jeg bliver 16... Og at når jeg bliver 16 må jeg kunne ryge/indtage cannabis 2 gange om måneden... MAX!

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
@Regyr:
Selvom cannabis kan være et fint rusmiddel, synes jeg du er for ung til det endnu. Gør dig selv en kolossal tjeneste og udskyd det så længe som muligt (gerne til du er i hvert fald en 17-18 stykker). Jeg startede selv først da jeg var 20 år, og er dybt taknemmelig for dét i dag.

Hvis du alligevel - trods mine og andres indvendinger - beslutter dig for at at bruge cannabis allerede nu, skal du i hvert fald have et par tips med på vejen:

"hvis man ryger sativa burde man så ikke være hyper/glad og få grineflip i stedet for afslappet og træt?"
Jo, det er sandt at sativa er en mere "høj" rus, og ikke så fastlåst og stenet som indica. I realiteten er disse ofte mixet sammen, og så med en vægt på det ene eller andet. Du kan ikke se/lugte/føle om det er indica eller sativa.

"guldkakao vi putter 1,75-2 gram pot i"
Selv halvdelen af denne dosis er MEGET, hvis vi antager at det er nogenlunde pot I benytter. Start væsentligt lavere, måske med 0,1-0,2 gram pr. næse. Husk på at det er spist vi her snakker om, det øger virkningen pr. mængde enormt. Den dosis du dér har angivet, sender Jer givetvis ud på et trip, som I måske ikke kan styre, eller som I vil finde ubehageligt.

Hvis I drikker guldkakao omkring midnat, vil I stadig være påvirkede af det kl 10 dagen efter. I mindre grad, bevares, men helt bestemt stadig bagskæve. Hash/pot/skunk er potent og langtidsvirkende når det spises/drikkes.

Og så endnu engang - vil jeg gerne opfordre til at du venter med det her, til du bliver ældre.

Allervenligste hilsener,
B.E.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhnkRM
Se ALT, ikke noget med at springe noget "kedeligt" over.

Når du så har set hele dokuen ser du afsnit nr 4 igen og igen indtil du nogenlunde selv kan svaret for hvad der vil ske når du bliver 30..
Nr 4 indeholder en vejledende svar på hvad der sker med dig når du bliver ældre, hvis du indtager cannabis som ung (teenager)..

Medlem
Brugeravatar

okay tak for svarende! Jeg vil tænke over det

Medlem
Brugeravatar

Og jeg har set videoerne... Tak for tippet... skal overveje at vente!

Medlem
Brugeravatar

THIS IS MADNESS

Medlem
Brugeravatar

haha :D tak xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]