Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
Jeg har i de seneste par år siddet og studeret hampefrø o.a der vedrøre dette, men er stødt ind i et lille proplem jeg ikke helt kan forstå, der står nemlig på wikipedia :

Citat:
Hamp (planten som forarbejdes til hash) er ulovlig at høste, og bruge privat uden tilladelse. Derimod er det blevet stadfæstet ved retten (Kilde mangler) at det er lovligt for privatpersoner at købe lav-THC-holdige hampefrø, blot disse ikke plantes igen efter høst, da de i så fald vil have genvundet det oprindelige THC-indhold.

http://da.wikipedia.org/wiki/Cannabis#U ... lovgivning

Men så vidt jeg har fundet ud af ved at pløje sider igennem på nettet, så er det kun ved tilladelse at man må dyrke og høste disse lavt thc holdige planter, for hvad jeg forstår af ovenstående quoet, så er det lovligt nok at dyrke hamp som privat person, men her er en hindring på den vej :

Citat:
Hvordan får man lov til at dyrke hamp idag ?

Man skal have en kontrakt med myndighederne. Man skal dyrke mindst 30 kilo frø, og ens bedrift skal være over en vis størrelse før man får godkendelsen. Desuden skal personen som vil dyrke, være ustraffet. Politiet vil komme med jævne mellemrum og lave stikprøvekontrol på de dyrkede planter. Man skal først ansøge Plantedirektoratet, det er dem som udsteder en godkendelse.

http://www.hampepartiet.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=71:industrihamp-i-flakkebjerg&catid=53:hamp&Itemid=62

Ved så også at lavt thc holdige hampefrø kaldes industri hamp, men det er den manglende kilde i den øverste quote, der bekræfter at privat personer må dyrke dem (og aldrig kunne finde på at plante dem efter høst) jeg er ude efter.

Nogen der kender til sådan et link de vil dele?

Moderator
Brugeravatar

Det sidste er rigtigt, man skal søge tilladelse for selv industrihamp, citatet for wiki er noget vrøvl. Alle frø er dog lovlige.
På liste A, over ulovlige stoffer står der
Citat:
1. Cannabis (hvorved forstås alle overjordiske dele af planter tilhørende slægten Cannabis, hvorfra harpiksen ikke er fjernet. Undtaget er dog frugter af hampeplanten (hampefrø) og hampetaver i isoleret tilstand).

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=120497

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
mange tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]