Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hey folkens

Jeg er ny her inde og syns her virker til at være en god energi :D

Jeg har gemmen tiden drukket en del ayahuasca og har stor respect for de effekter det har på både krop og sind, i mine tætte venne gruppe har vi ekspermenteret lidt med forskellige opskrifter.
Personligt syns jeg den bedste er blanding af Mimosa hostilis (Jureme rod bark) og Peganum harmala (syrian rue) som bearbejdse på følgende måde

Både Mimosa hostilis (Jureme rod bark) og Peganum harmala (syrian rue) pulveriseres så godt som det muligt

Til start koger man 15-20g (pr person) Mimosa hostilis i let saltet vand med en sjat oliven olie (jeg vælger at bruge olie i stedet for citron da det ikke gør "te'en" så bitter, hvilket gør at det er nemmere at drikke den i et langt drag i stedet for i små nip) med låg på i ca 2 timerstid.
Hvor efter man hælder vandet til side og hælder nyt vand i med olie og salt og lader det koge i ca 3 timertid med låg, herefter tager man låget af og lad ca halvdelen af vandet fordampe.
Der efter blander man sin første udkogning med den anden og tilsætter 3g (pr person) Peganum harmala og en lille sjat olie igen og lader det simre koge ca 30 min. tid
Hæld det gemmen en si for at få syrian rue og den smule bark rester som kunne være i, ud.
Del portion op i portioner

Bryggen "nydes" varm og skal helst drikkes i et langt drag, sammen med folk som man føler sig trygge og godt tilpas sammen med. :!:
Efter 30-40 minuters tid begynder det stille og roligt at virke, efter 1½ time er man helt væk :D

Jeg ved at de fleste vælger at koge og drikke Peganum harmala først og så vent 30-40 min før de drikker Mimosa hostilis, men dette syns jeg ofte giver mere opkast ind nødvendigt.

Det er min måde at tilberede/brygge ayahuasca på jeg ville meget gerne hører hvilke fremgangs metoder i andre bruger? eller hvis i har en opskrift hvorder ingår Banisteriopsis caapi i?

Junior medlem
Brugeravatar

hvor meget vand bruger du pr 15-20g Mimosa Hostilis?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det bestemmer du lidt selv, du kan altid koge det ind til sidst, jeg brugte vel en halv liter pr. kogning og kogte det ind til ca. 2dl til sidst :)

Junior medlem

det er da noget man må prøve at lege lidt med :)

Medlem
Brugeravatar

mxcet skrev:
det er da noget man må prøve at lege lidt med :)

Jeg kan se at du er ny herinde. Ayahuasca er absolut ikke noget at lege med!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]