Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey drenge, jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

jeg har røget i ca 5 år og både med pause og hverdag, sidst røg jeg 2 år i træk hverdag til nu, ca 2 måneder siden stoppede jeg med at ryge, problemet er, jeg en dag røg en god bongmix hos nogle venner, men efter første hoved var jeg krid hvid i ansigtet , svedte, kvalme osv, min hoved kørte rundt og troede virkelig jeg skulle dø, og har røget bong der var stærkere osv,
så begyndte det at komme, utilpas i kroppen, hovedet snorede, kvalme, hvid i hovedet hver gang jeg røg, men skiftede mængde, gik fra kashmir til semi osv intet hjalp, jo en gå tur efter at have røget , så fik jeg det godt igen efter 1-2 timer, men jeg forstår ikke hvorfor jeg får det så dårligt, mit hoved hoved kører rundt bliver varm i hovedet og får kvalme, har dog aldrig brækket mig , men får jeg frisk luft går det væk, og det hele startede da jeg røg det møg bonghoved "en go slasker , 120 ryger skunk presset til hash og noget andet jeg ikke kan huske" til 2 smøger da vi skulle være skæve, jeg havde det pisse nice i 10-20 minutter, flækkede af grin og det i kender det selv, men så slog det, og bum, selv mine venner troede jeg skulle dø, jeg forstod det ikke, som sagt troede jeg det var angst til at starte med, da jeg er usikker på ting efter det der er sket, det har påvirket hverdagen lidt på den måde med jeg kunne ikke håndtere at kører i bus eller bil til at starte med da jeg fik det dårligt, men det så gået over nu, men mange almindelige ting fik jeg det dårligt af, men nu er jeg gået hen og blevet i tvivl om det er angst, og tror ikke det er en såkaldt "psykose", nogle kloge hovededer der ved noget ?.

på forhånd tak

og alt nedladende bedes holdt ude, da dette er seriøst, og jeg spørger om hjælp til hvad det kan være.

Junior medlem

det skal lige siges jeg får ingen medicin, men jeg har en hjertefejl, ikke noget slemt, men har en ekstra hjertestreng der gør mit hjerte kan pumpe lidt hurtigere ved ikke om det kan have noget at sige efter jeg blev de 18, da det ikke har betydet noget da jeg var de 14-15 år og røg, men somom jeg kan mærke det pumper hurtigere nu

Medlem
Brugeravatar

Sådan som jeg ser det, virker det bare til at du har fået for meget at ryge, lagt sammen med et eventuelt lavt blodsukkertal (måske også et mix med lidt for meget nikotin).
Prøv næste gang du ryger, at ryge lidt mindre, have spist ordenligt og have noget chokolade/sodavand ved hånden. Hvis du er nervøs for at det skal ske igen, så start stille og roligt ud med joints. Bong slår en del hårdere, og har ofte set nogle ende i samme tilstand som dig efter et godt bonghoved.

Fortsat god dag :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du er simpelthen bleve for skæv... Så kraftige bongmix er ikke tilrådelige, hvis ikke man ryger til hverdag. Prøv at ryg joints fremover, med maks et halvt gram røg pr smøg, og så ikke ryge den alene på ti minutter. Nyd din rus, gå ikke efter, at den skal være så vild som mulig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv ryg et hoved uden tobak, bare grønt - jeg er 99% sikker på du ikke får det så skidt igen, det lyder grangiveligt som et ubehageligt nikotinsus kombineret med kraftig skævert.

Junior medlem

jamen det ligger nemlig at jeg er skide nærvøs om det skal ske igen, det var så slemt jeg ikke engang kunne ryge 0.1 i en joint uden det blev slemt i en lang periode men fik kæmpet mig op på en go joint igen, men turene kom stadigvæk lidt med jeg var nød til at komme ud og gå lidt, men ja jeg tror også det var en for stor mix, men kan min underbevidst hed gået ind og sagt ryger du igen sker det igen, og så at jeg får det sådan igen ?.
men jeg har jo røget i 5 år, næsten hverdag uden det er sket før det skete der, min kæreste ryger dagligt, og det lokker jo lidt så ja jeg ville da gerne kunne ryge lidt igen, men er bare bange for det samme sker igen, har i nogle gode råd, evt som nr 2# skrev, godt med sukker "cola, slik osv" evt have spist godt, ?

evt kan det være jeg ikke lider af angst så ? men mere af chock om det skal ske igen, men det pårvirker lidt når jeg er ude og kører i bus osv, eller jeg står i badet, som om jeg får det lidt dårligt i maven, og det efter den tur det er kommet.

men mange tak for de gode råd/svar, håber på lidt flere :)
mvh sebastian aka zik

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv i hvert fald at ryge lidt mindre mix ad gangen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg tror at der er en del psykisk i det der.
Hvis jeg har læst rigtigt, så har du fået det dårligt hver gang du har røget, efter din ubehagelige tur?
Det kan være frygten for at det sker igen, der giver dig nedture.

Har selv oplevet en del dårlige "trips", selv med små mængder hash/skunk, og ud fra det har jeg konkluderet at hvis man har følelsen af at det går galt, så går det galt.
Nu er jeg stoppet med at ryge mig selv helt under bordet, og bygger det stille og roligt op. Og selvfølgelig ikke ryge steder jeg ikke er tryk.

Noget jeg har rigtig gode erfaringer med, er oral indtagelse af hash, det er klart min favorit, og jeg har aldrig fået det dårligt af det.

men et par gode råd jeg selv har skrevet mig bag ørene:
Du skal ikke føle dig presset til at ryge
byg din rus stille og roligt op
stop op, evaluer og tænk over hvad årsagen til at du har fået det dårligt kan være.

jeg håber at du kan bruge det til noget, det har ihvertfald hjulpet mig en del.

Junior medlem

brorlort : super tak for de gode råd det vil jeg tage til mig
som sagt ja jeg får det dårligt hvergang efter den tur kom og som sagt tror jeg også det er frygten, jeg røg en lille joint idag hvor der var næsten ingenting i blev ikke rigtig skæv, men jeg fik så det heller ikke dårligt, så ville mig og kæresten fyre en med lidt mere i max 0.1 - 0.2 fordi jeg stadig har mine turer, men nåede kun at tage et su, startede den lige op og sendte videre så kunne jeg stille mærke det hele kom igen så jeg gik ud på toilettet og åbnede vinduet og fik lidt frisk luft og det gik væk men senere på aften kørte min mave lidt, "skal lige siges jeg er lidt pinligt over jeg får det sådan" da jeg ikke syntes det særlig fedt, og jeg har været meget stor hverdags ryger, som sagt helt oppe på 2-3g om dagen og mange gange mere hvis det var mix istedet for joints.

mvh sebastian

Medlem
Brugeravatar

Lad bongen ligge, den gør dig syg! Det er meget røg i dine lunger :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
zik909 skrev:
"skal lige siges jeg er lidt pinligt over jeg får det sådan"

Så du prøver at skjule det? Det er ikke smart at skjule noget over for sine venner. jeg går ud fra at de godt ved at du får det dårligt, så der er jo ingen grund til at prøve at skjule at du har det dårligt. Det er jo også tydeligt at se når nogen har det skidt, så hvorfor ikke bare være ærlig over for dig selv og dine venner?
så kan du evt høre om de vil med ud og gå en tur for at få lidt frisk luft.

jeg synes også at du skal prøve at lave noget som leder dine tanker væk fra at du har det dårligt, (musik og film kan IKKE anbefales) personligt synes jeg at World of warcraft virker meget godt. Bræt/kortspil kan måske også virke.

Men vigtigst af alt er at du skal nå frem til er at det er dig selv som gør dig syg og ikke hashen, ligesom at det er dig selv som gør at du får det bedre, og ikke frisk luft.

Beklager at det ikke rigtigt hænger sammen, men jeg er lidt stresset nu, så jeg skriver bare lige hvad jeg kommer i tanke om. faktisk lærer jeg også selv noget at at skrive dether ned, fordi at det tvinger mig til at evaluere på mine egne erfaringer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]