Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy,

jeg har røget 4 gange den sidste måned (1 gang om ugen). Når jeg er skæv, så føler jeg, at jeg ryger ind i et univers (f.eks. en film) og ryger tilbage til virkeligheden igen - en ret fed følelse faktisk.

På det seneste er jeg begyndt på den slags skift fra univers til univers - i "ædru" tilstand. Det sker ofte, og føles utrolig ubehageligt. Min hverdag er nærmest på auto-pilot, hvis I forstår.

Mit spørgsmål er så; er det normalt eller skal jeg holde en pause fra hashen?

Junior medlem

Hvornår har du sidst røget? Måske er du bare stadig bagskæv.

Når det er sagt, så vil jeg sige at weed ændre din verdensopfattelse. Når jeg siger det så mener jeg ikke at det ændrer din politiske holdninger etc. Jeg mener at det giver dig lov til at prøve at opleve en anden virkelighed end du nogensinde har prøvet før, og jeg tror sgu aldrig helt man glemmer den følelse. Det kommer nok meget an på hvem man er som person, men er ihvertfald sikker på at hvis jeg aldrig havde røget, ville jeg ikke have været den samme den dag i dag, og det ser jeg kun som noget positivt.

Som svar på dit spørgsmål; Ja, jeg tror sgu det er meget normalt, og hvis du synes at følelsen er så ubehagelig så skal du da bare holde dig fra røgen.

peace

Junior medlem

Jeg røg i går, men har haft følelsen hele ugen.. Jeg kan ikke rigtig forklare følelesen, men virker meget mærkelig.. Jeg dropper røgen, og ser hvad der sker :-)

Junior medlem

Så er du sgu nok bare bagskæv. Tag en chiller nogle dage, og du vil hurtigt få det bedre. Prøv evt. at tage ud at løbe en tur, og få noget frisk luft, hvis du stadig fortsat føler dig utilpas - så skulle du nok blive frisk i skallen igen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Jeg syntes at du kal tage en pause fra hash - eller hvad du nu ryger - og se om det bliver ved.
det er ikke meningen at man skal blive ved med at være skæv, og hvis du ligefremme føler ubehag ved det er det bedst at få det ud af systemet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Kender godt følelsen, jeg fik det altid sådan der, det første stykke tid jeg røg (første 4 uger jeg begyndte at ryge meget)..

At du får det sådan efter du har røget, og op til flere dage efter lyder dog noget underligt..
Det kan være du går og tænker så meget over det, og får dig selv til at tro det er "farligt" så du nærmest, ubevidst, tvinger denne følelse frem..

Hvis du er psykisk "ustabil", det vil sige - du går meget og tænker over div. ting osv, så vil jeg råde dig til at holde en pause fra hashen og andre rusmidler -
da dette godt kan føre til en angst tilstand også kaldet ODC faktisk.

Skru lidt ned for hashen, bare fordi dine venner kan ryge meget så er det ikke sikkert du kan ;)

men 1 ting er sikkert ven, du dør sku ikke af det! hold dig fra det indtil du syns der er en grund til at ryge igen, og at du føler dig tryg ved det!

Held og lykke ;) og husk det er IKKE farligt.. kroppen kan sagtens lege med ens tanker!

Junior medlem

Tak for alle svarene.. Følelsen er dog gået over, og jeg glæder mig lidt til næste gang vi skal have en ryge-aften.. Jeg tror også, at det var min hjerne der spillede mig et puds.

tak for svarene :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]