Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under din seng! (KBH)
Hej folks,

jeg har røget cannabis i et par år med nogle få t-breaks, og det her er min første tråd på psychedelia.
Jeg er en smule træt af at mine joints altid smager lige kedeligt af tjald og vil gerne give dem et 'ekstra pift' rent smagsmæssigt. Jeg har prøvet at bruge menthol-smøger til mix i stedet for almindelige, men det blev jeg hurtigt træt af.
Jeg har prøvet blunts med smag, men de er simpelthen aaaalt for dyre til at bruge til hverdag, så jeg tænkte på at dryppe et par dråber af en æterisk olie (fx mynte- eller frugtolie) i pot/skunk og lade det tørre i en lufttæt beholder inden det ryges.
Er der nogen der ved, om der er nogen sundshedsrisici ved at inhalere naturolier fra frugt og urter?

har søgt lidt på det store internets, men kan ikke finde noget brugbar viden om det her. Læste derimod at man kan give pot smag ved at lægge det i en lufttæt beholder med noget frisk frugt, hvilket for mig lyder lidt far-fetched..
:joint: Woodo :joint:

edit: ja, jeg ved godt at man inhalerer æteriske olier ved aromaterapi, men her er altså tale om at man sætter ild til plantemateriale med olie på, ved ikke om det ændrer den kemiske sammensætning?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
kan ikke svarer dig på det med olien, men den med potten er god nok, det hedder curring og det kan varmt anbefales herfra, tager bare nogle måneder før det får smag af det...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan også anbefale curring metoden. Ved dog ikke om den virker på allerede tør pot.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Mix nogle flå flager af oregano ind i! Så smager det som pizza! Men ikke lav en hel joint af det, fordi det kradser lidt...
Mht. sundhedsfaren har jeg ingen viden.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Vær varsom mht valget af olier, nogle æteriske olier er ret allergifremkaldende, så tjek op på indholdet af dem og læs om de enkelte forbindelser på wikipedia, inden du giver dig i kast med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Der findes et produkt ved navn Tasty Puff, som er en form for smagsstof man kan tilsætte enten sin tobak eller blot papiret.. Det kommer i form af dråber i en lille flaske, hvis man kan kalde dem det.. Mener de er magen til øjendråbe"flaskerne" herhjemme.. ;) Jeg går ikke ud fra der er sundhedsricisi, da der højst sandsynligt hurtigt vil blive tjekket op på denne form for levningsmidler.. :) But who knows..
Jeg har selv prøvet den med peach, og den smager da af forholdsvis syntetisk fersken, men det var hvertfald anderledes, hvilket jo også er det du er på udgik efter.. :) Har lugtet til den med coke (og nej den lugter af coke, men cola derimod, i tågehoveder.. :D), hvilken lugter ekstrem kraftig! Jeg faldt over dem i en kiosk i Aalborg, så det er bare ud og led! Der er massere af forskellige smage!

Håber det kan bruges ;)

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem

Køb 10 forsk. bluntwraps. Eller phillies (staveplade)

Klip flager af de 5 af dem så det fylder alt efter eget valg, prop i alm jointpapir, det giver én smag.
Skift så en smag ud med en af de andre 5, så har du en anden smag!
Der til et par smags eksperimenter.

Du kan også ave en hvor bunden af jointen består af en smag, midten af en anden og starten af noget helt trejde.
Lav et mix 3x2 forskellige og læg dem i 3 lag.

Evt blande en promille af det der smagtobak fra vandpiper i.

Bare en ide?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Come to think of it... Jeg har faktisk tidligere puttet knuste anis-frø i joints for at få kedelig marok til at smage bedre. Det fungerede ganske godt imo.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under din seng! (KBH)
Tak for svarene x)

Curring lyde fedt, men også lidt tidskrævende. Finder noget mere info om det og prøver det af (:
@Chas: Jeg er en fattigrøv, jeg har ikke råd til både virkelig dyre blunt wraps og ryger - det er enten eller.,. og så vælger jeg altså rygeren :D
At bruge lidt vandpibetobak er jo en mulighed. Har bare på fornemmeren at det er lidt svært at riste fordi det er så klistret, og jeg er ikke helt nede med nikotin og hvad der ellers er af skidt i sådan noget, det giver mig fysisk hovedpine noget tid efter jeg har røget :/

@noname: lyder som en god idé at tjekke op på olierne enkeltvis. Der ligger vist også et par urteshops i kbh, hvor de har styr på det, det er et forsøg værd at spørge der :).

@Nikolajsen: Tasty Puff lyder spændende. Men det lyder også dyrt og meget kemisk ^^. Tror det er noget man har en i headshop/smartshop, kigger på det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Woodo skrev:
@Nikolajsen: Tasty Puff lyder spændende. Men det lyder også dyrt og meget kemisk ^^. Tror det er noget man har en i headshop/smartshop, kigger på det :)

Dyrt er det skam ikke.. Mener jeg gav en voksen guldmønt for en bøtte, hvilken rækker til en hel del joints.. 10 - 20 stks kunne jeg sagtens forestille mig det rakte til, alt efter hvor meget du tilsætter vel og mærke... Men meget kemisk, det er det sgu, hvilket også er derfor jeg sjældent anvender det :)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]