Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Dav - jeg er en ung person i min bedste alder, og jeg elsker matematik. Jeg går på gymnasiet i øjeblikket, og agter at studere matematik herefter. Det er en af mine store passioner, og jeg er også ganske god til det - jeg går på 1. år i gymnasiet, og min lærer har henvendt sig til flere universitet her i DK, for at se om det var muligt at få mig optaget på matematik studiet, da han mener jeg spilder min tid i gymnasiet .. Dette er ikke pral, det er blot for at sætte min motivation, involvering og passion for matematik i perspektiv 8)

Sagen er nu den, at jeg har valgt at holde op med at drikke. Dette har jeg gjort, fordi jeg ikke bryder mig om den tanke, at jeg indtager et organisk opløsningmiddel som er overordentligt effektivt til at opløse fedt - hovedbestanddelen af min hjerne. Jeg er simpelthen holdt op med at drikke mig fuld, fordi jeg er nervøs for at nedsætte min evne til at opnå noget stort inden for matematikken og opnå en stilling some matematiker ved et universitet senere i livet. Jeg agter at holde fast i hver enkelt lille synapse og hjernecelle, da det betyder utroligt meget for mig, og jeg vil gøre alt for at opnå mit mål :life:

Jeg har dog også erkendt, at jeg har brug for et eller andet rusmiddel en gang i mellem - ikke fordi jeg er afhængig, eller ikke mener mit liv er fuldendt uden, men derimod fordi nogle gange skal man altså have det lidt sjovt :lol: Det var derfor at jeg tænkte på cannabis som erstatning for alkohol, da det jo snart er vienskabeligt anerkendt, at det er mindre skadeligt for kroppen end alkohol. Det er nu jeg spørger - vil at ryge mig skæv ca. 1-2 gange om måneden nedsætte min matematiske intelligens bare det mindste? Hvis dette er tilfældet, vil jeg aldrig nogensinde ryge igen. Føler i selv i er blevet mindre intelligente (med især henblik på det matematisk-logiske, er ligeglad med det andet:) efter at i er begyndt på at bruge cannabis? Vil det påvirke mine matematiske evner, hvis jeg kun ryger 1-2 gange om måneden? Ville værdsætte videnskabelige undersøgelser som kilder, men er også meget interesseret i jeres egen fornemmelse og erfaring :P

Jeg ved godt tråden er meget lang, men lige et sidste spørgsmål - jeg røg cannabis (skunk, rimelig kraftigt har jeg fået at vide) for første gang her for et par dage siden, og jeg må sgu indrømme at oplevelsen var med blandede følelser. Lige da jeg havde røget, kunne jeg ikke mærke andet end en smule manglende koordinations- og balanceevne. Herefter blev jeg bare ret så træt, og havde mest af alt lyst til at gå i seng :o Det var lidt træls, da jeg røg lige inden jeg skulle ind til en fest, og de synes sgu jeg var lidt kedelig .. :roll: Så er cannabis rusen bare sådan for mig, eller bliver den anderledes? Hvis dette er den omtalte "glade", "sjove" og skønne cannabis-rus, fatter jeg ikke hvorfor så mange mennesker er så glade for det - jeg synes ikke det særlig fedt at blive træt og ugidelig, og så have en lidt mærkelig fornemmelse i kroppen :P Nogle råd? Det var ikke ubehageligt, men jeg ville hellere have været sober tror jeg.

Medlem
Brugeravatar

Jeg føler ikke at cannabis på længere sigt gør mig dummere. På kort sigt er det tilgengæld lidt af en killer. Jeg kan slet ikke fatte noget som helst i skolen mandag morgen, hvis jeg har været rigtig skæv lørdag nat. Dette gælder for mit vedkommende alle fag.

Jeg tror sagtens det kan fungere at være frisk i skolen selvom man har røget en smule om fredagen.
Alting med måde, du ved :)

et lille edit-spørgsmål:
Hvis du bedre kan lide at være sober, hvorfor så overhovedet ryge?

Junior medlem

frækfyr skrev:
Jeg føler ikke at cannabis på længere sigt gør mig dummere. På kort sigt er det tilgengæld lidt af en killer. Jeg kan slet ikke fatte noget som helst i skolen mandag morgen, hvis jeg har været rigtig skæv lørdag nat. Dette gælder for mit vedkommende alle fag.

Jeg tror sagtens det kan fungere at være frisk i skolen selvom man har røget en smule om fredagen.
Alting med måde, du ved :)

et lille edit-spørgsmål:
Hvis du bedre kan lide at være sober, hvorfor så overhovedet ryge?

Det er da godt at høre - men nu mener jeg heller ikke bare følge med, men evnen til at tænke abstrakt og selv finde på ting og sager

Grunden til jeg vil ryge er, at jeg tror jeg har fået et forkert indtryk :P Det er derfor jeg beskriver min rus, fordi hvis jeg så for at vide at det er sådan cannabis-rusen bare er, så kan jeg da slutte at cannabis ikke er noget for mig. Det ville derimod være ærgeligt hvis jeg drager den forhastede konklusion nu og aldrig får prøvet det ordentligt, såfremt det bare har været et kedeligt enkeltstående tilfælde 8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hmm, hvis du kun har tænkt dig at ryge 1-2 gange om måneden, kan jeg ikk se det sku gøre den store forskel. Andet end at du måske lige ville være lidt sløv i hovedet 1-2 dage efter ca., men det sku så også være det :)
Det med din første gang, kan sagtens være et etgangstilfælde. Enten kan det have haft noget med settings at gøre, eller også har du bare fået en nedern jomfrutur. Min første gang var heller ikk andet end lidt snurren i hovedet, og en lille bitte anderledes følelse i kroppen, men min anden gang jeg røg, fik jeg en af de største grineflip jeg har haft. Så hvis du virkelig føler det er noget du kunne bruge i stedet for alkohol (kan forresten godt lide dit syn på det rusmiddel, på trods af jeg selv drikker i ny og næ), så rul dig en pind til på et tidspunkt, og se om du får en bedre tur der :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Grunden til at din oplevelse første gang med cannabis fik din omverden til at opfatte dig som kedelig er nok en blanding af at du har røget for meget af den gode tobak på én gang, og at det var forkert "set og setting". Næste gang du skal ryge, vil jeg nok forslå en god filmaften med drengene, med slik, cola og alt andet en filmaften indebærer.

Da jeg gik i gymnasiet havde jeg fysik og matematik A. Må nok indrømme at jeg ikke er det bedste forbillede for dig, men jeg må indrømme at min interesse for de to fag, som i folkeskolen var yndlings, faldt noget så drastisk som gymnasie-uddannelsen skred frem samtidig med at jeg røg cannabis noget oftere end man burde under uddannelse. Ved ikke hvilket niveau du har det på? Men som tommelfingerregel er de rygere, der ikke ryger så ofte altid lidt ekstra sløve i betrækket en dag eller to efter de har røget. Men det er dumt at begynde på "efter skoletids joint" og den slags, hvis man gerne vil matematikken seriøst.

Edit:
Vil dog lige sige at jeg ikke havde problemer med at passe min skolegang, overhovedet, på gymnasiet selvom jeg røg forholdsvis meget :)

Senest rettet af Obama 08 mar 2011 00:15, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Det er meget individuelt, hvordan folk har det med det. Jeg har personligt aldrig haft problemer med at passe gymnasie eller universitetsstudie, selvom jeg det meste af den tid jævnligt har røget hash. Men nogle mennesker kan godt blive ret sløve af det. Jeg fatter dog ikke helt, du er SÅ bange for alkohol. På mange måder er det da mere skadeligt end cannabis. Men jeg tror altså ikke, du skal bekymre dig om dit helbred, selvom du drikker alkohol et par gange om måneden.

Alt med måde selvfølgelig. Men jeg tror, du skal passe på med at være for hård ved dig selv. Man kan altså godt opnå alle sine ambitioner, selvom man ikke er afholdsmand :cheers:

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Tror der er flere der kan skrive under på at man i hvert fald UNDER sin rus kan have yderst kreative og abstrakte tanker, hehe ;)

Det lader til at du er kommet lidt forkert i gang med cannabis. Jeg vil foreslå dig at læse en masse herinde, bruge søgemaskinen lidt osv.
På den måde kan du måske få et bedre/bredere billede af hvad cannabis rusen er for noget.
De første 5 gange jeg røg hash, syntes jeg virkelig også at rusen var kedelig sammenlignet med alkohol.

Jeg kan mærke på mig selv, at jeg synes 2 gange om måneden er lidt for meget imens jeg stadig studerer (jeg går i 1.g ligesom dig).
Så jeg prøver primært at holde det til ferier for tiden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Til trådstarter:
Det her kommer nok til at lyde som en masse dårlig HR, men ryger du? Nikotin stimulere hjernen og tankerne, hvilket også er derfor at mange kloge tænkere/matematikkere/fysikere har røget gennem tiderne. Jeg vil ikke anbefale dig til at ryge, jeg vil blot understrege det.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvis du er langt fremme i din viden, så sker der ikke noget ved det, men hvis du skal på Uni. f.eks. så lad vær', da man skal suge alt den viden til sig som man kan!
- Cannabis påvirker den del af hjerne, hvor der lagres korttidshukommelse. Der gå 5 dage før din korttidshukommelse vil være sig selv igen. I de 5 dage kan der ikke læres noget... Sådan har jeg hverfald fået det fortalt! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
BullDuck skrev:
Der gå 5 dage før din korttidshukommelse vil være sig selv igen. I de 5 dage kan der ikke læres noget..

Nej det er rigtigt, lystavlen bliver hvisket ren hvert 5. minut, i 5 dage efter en joint, og man skal være heldig hvis man overhovedet kan finde ud af at lyne ned før man pisser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Jeg synes det lyder mærkeligt, hvis du skulle kunne springe gymnasiet over, der er jo en alment dannende institution. Man har trods alt for for lidt almendannelse selv om man er god til matematik.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Jeg bruger cannabis som stimulans når jeg skal lege med matematik, fysik eller - noget som helst andet? lol .. være kreativ :) .. bumb - hash og generelt bevidsthedsudvidende substanser forringer ikke dine matematiske evner - jeg vil tværtimod påstå det modsatte :-) og det stadig med den her latterlige vidunderlige henvisning til at disse substanser er med til at videreudvikle vores hjerne .. og bl.a. øge symmetrien mellem højre- og venstrehjernehalvdel ...

Min personlige oplevelse er at jeg har nemmere ved at fokusere på selv de mest langhårede teorier, kringlede ligninger eller kvantemekaniske spidsfindigheder og "absurditeter" når jeg ryger samtidig med at jeg laver de her ting ... til mere storslået kreativudfoldelse som T.O.E. og kunstneriskudfoldelse er det bongen det går udover ^^,

Recktall Brown skrev:
Jeg synes det lyder mærkeligt, hvis du skulle kunne springe gymnasiet over, der er jo en alment dannende institution. Man har trods alt for for lidt almendannelse selv om man er god til matematik.

I dag handler uddannelse i langt mindre grad om dannelse end om ud - ud på arbejdsmarkedet og konsummarkedet! ...
http://www.dr.dk/NU/player/#/debatten/6220 :-P

BullDuck skrev:
Der gå 5 dage før din korttidshukommelse vil være sig selv igen. I de 5 dage kan der ikke læres noget... Sådan har jeg hverfald fået det fortalt!

Det satme ærgerligt at du har fået det at vide - for det er da det største shit ever ^_^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
ahrm, vil lige kommentere på at det lyder rådden.
Det her er tiden i dit liv, og vil du så se tilbage på det som gammel og sige; Nice jeg ikke gik ud og drak med mine venner! Nu har jeg ingen venner, men jeg er pisse klog og autistisk og derfor gider ingen snakke med mig.
Jeg har masser af penge, men ingenting at bruge dem på.
Wow, jeg er glad for jeg ikke drak som ung.

eller, andet scenario. Det bliver ikke til noget med det matematik og du bliver bare en everyday normal guy.
Fed ungdom at se tilbage på.

Medlem
Brugeravatar

Manze du er en fucking idiot, brug nu hovedet man!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Menze det er da for lame xD .. hvad fanden sker der for den antiintellektuelle holdning du fostrer der? ...
Er alle intellektuelle autistiske asociale sobre hoveder? .. Hold nu noget shit -.-

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er pisse ignorant det der Manze. At være afholdsmand er ikke lig med et dårligt socialt liv. Frank Zappa er et godt eksempel. Svjv drak han ikke og jeg ved at han kun prøvede hash et par gange. Alligevel var han meget vellidt.
Det er ikke alle der kun gider at være venner med folk der drikker sig fulde.

Til trådstarter:

Personligt føler jeg at jeg er en smule ringere dagen efter en cannabis rus. Men det er også det og jeg kan sagtens lave seriøst arbejde. Jeg ryger ca. 4-8 gange om måneden.
Jeg kender mange som havde en enten ikke eksisterende førstegangsrus eller en kedelig en som senere har fået den høje, grinern, frådern, filosoferende rus. Det er bare vigtigt at du er glad og frisk inden indtagelse. Hvis man er træt og ryger er der stor chance for at falde i søvn eller dø hen. Generelt falder jeg tidligere i søvn når jeg ryger end når jeg drikker. Men for mig at se er rusen tilsvarende federe.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Manze skrev:
eller, andet scenario. Det bliver ikke til noget med det matematik og du bliver bare en everyday normal guy.
Fed ungdom at se tilbage på.

Medlem
Brugeravatar

Du må finde ud af det for dig selv Levis2. Der er ingen herinde der kan fortælle dig om det vil forøge eller nedsætte dine matematiske evner! Alle mennesker reagerer forskelligt på cannabis, jeg har f.eks. svært ved at løse matematiske opgaver når jeg er skæv, og dagen derpå. En nedsætning af mine evner på længere sigt har jeg dog ikke mærket noget til, selvom jeg har røget moderate mængder i snart fem år. Én ting jeg næsten kan garantere dig er, at du vil være istand til at genopbygge din tidligere matematiske intelligens, hvis du efter at have eksperimenteret med cannabis finder ud af at dine evner bliver nedsat.

Insane psychedelia user!

Manze skrev:
Jeg har masser af penge, men ingenting at bruge dem på.

Manden vil altså læse matematik.

Masser af penge?

Junior medlem

Jeg ryger selv et par gange om ugen, og jeg har ingen problemer med at passe min skole, eller mine karakterer. (mit gennemsnit er 10.25 dog kun 9. klasse)
Ang. din "første gang" tror jeg helt sikkert at det skyldes to ting: For det første for meget cannabis på en gang. Og for det andet settingen. Cannabis er imo ikke noget udpræget godt fest "drug"
syntes at tjald/skunk passer meget bedre ind ved mere chill lejligheder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]