Dav - jeg er en ung person i min bedste alder, og jeg elsker matematik. Jeg går på gymnasiet i øjeblikket, og agter at studere matematik herefter. Det er en af mine store passioner, og jeg er også ganske god til det - jeg går på 1. år i gymnasiet, og min lærer har henvendt sig til flere universitet her i DK, for at se om det var muligt at få mig optaget på matematik studiet, da han mener jeg spilder min tid i gymnasiet .. Dette er ikke pral, det er blot for at sætte min motivation, involvering og passion for matematik i perspektiv
Sagen er nu den, at jeg har valgt at holde op med at drikke. Dette har jeg gjort, fordi jeg ikke bryder mig om den tanke, at jeg indtager et organisk opløsningmiddel som er overordentligt effektivt til at opløse fedt - hovedbestanddelen af min hjerne. Jeg er simpelthen holdt op med at drikke mig fuld, fordi jeg er nervøs for at nedsætte min evne til at opnå noget stort inden for matematikken og opnå en stilling some matematiker ved et universitet senere i livet. Jeg agter at holde fast i hver enkelt lille synapse og hjernecelle, da det betyder utroligt meget for mig, og jeg vil gøre alt for at opnå mit mål
Jeg har dog også erkendt, at jeg har brug for et eller andet rusmiddel en gang i mellem - ikke fordi jeg er afhængig, eller ikke mener mit liv er fuldendt uden, men derimod fordi nogle gange skal man altså have det lidt sjovt

Det var derfor at jeg tænkte på cannabis som erstatning for alkohol, da det jo snart er vienskabeligt anerkendt, at det er mindre skadeligt for kroppen end alkohol. Det er nu jeg spørger - vil at ryge mig skæv ca. 1-2 gange om måneden nedsætte min matematiske intelligens bare det mindste? Hvis dette er tilfældet, vil jeg aldrig nogensinde ryge igen. Føler i selv i er blevet mindre intelligente (med især henblik på det matematisk-logiske, er ligeglad med det andet:) efter at i er begyndt på at bruge cannabis? Vil det påvirke mine matematiske evner, hvis jeg kun ryger 1-2 gange om måneden? Ville værdsætte videnskabelige undersøgelser som kilder, men er også meget interesseret i jeres egen fornemmelse og erfaring
Jeg ved godt tråden er meget lang, men lige et sidste spørgsmål - jeg røg cannabis (skunk, rimelig kraftigt har jeg fået at vide) for første gang her for et par dage siden, og jeg må sgu indrømme at oplevelsen var med blandede følelser. Lige da jeg havde røget, kunne jeg ikke mærke andet end en smule manglende koordinations- og balanceevne. Herefter blev jeg bare ret så træt, og havde mest af alt lyst til at gå i seng

Det var lidt træls, da jeg røg lige inden jeg skulle ind til en fest, og de synes sgu jeg var lidt kedelig ..

Så er cannabis rusen bare sådan for mig, eller bliver den anderledes? Hvis dette er den omtalte "glade", "sjove" og skønne cannabis-rus, fatter jeg ikke hvorfor så mange mennesker er så glade for det - jeg synes ikke det særlig fedt at blive træt og ugidelig, og så have en lidt mærkelig fornemmelse i kroppen

Nogle råd? Det var ikke ubehageligt, men jeg ville hellere have været sober tror jeg.