Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej kære cannabisentusiaster!
Jeg håber i vil svare på mine spørgsmål, som jeg skal bruge til at skrive min SRO

Hvornår begyndte du at ryge? Hvordan var situationen...? Hvem fik du det af...?

Har rygeoplevelsen/grunden til at ryge ændret sig gennem årene?

Oplever I, at I er en del af en subkultur pga. I ryger?

Føler du at rygning er en vigtig relation til jeres venner?

Ville det være svært for dig at kvitte røgen?

Hvad synes I om lovgivningen? Skal det gøres lovligt, eller forblive ulovligt?

Jeg håber at I vil svare relativt seriøst på mine spørgsmål. I vil desuden forblive anonyme.
Hvis det er nogle spørgsmål I ikke forstår, hvordan I skal besvare, så skriv endelig (:
Mvh. Weedran

Medlem
Brugeravatar

13år og røg det med min daværende kæreste. Og var bestemt ikke noget jeg blev presset til.

Nej, synes jeg ikke - har ikke et så stort behov for, at ryge det, som jeg havde før.

nej.

nej bestemt ikke.

Nej har jeg ikke - der er lange perioder hvor jeg ikke ryger.

Burde være lovligt.

Medlem
Brugeravatar

16 år til fest. Jeg blev fuld og skæv og har vist haft heldiger aftener siden, men man lære af siden fejl.

Nej, som sådan ikke. Jeg ryger stadig primært med mine kammerater for at have det sjovt, dog ryger jeg en gang imellem som meditation og afstresning, dette er dog klart en sekundær rolle. Den primære årsag har været at tage det som et alternativ til alkohol-

Nej, jeg er en del af en subkultur hvor der bliver røget en del, men det er ikke røgen som gør det til en subkultur. Ligeledes er det nok fordi mange af nutidens unge ryger, så hash generelt er udbredt i mange subkulturer.

Nej, jeg har flere gode venner som ikke ryger. Det er et godt venskab som binder en samme, ikke hash eller andre stoffer for den skyld.

Formentlig sværere end jeg tror, dog er det ikke fordi jeg det er noget jeg tager hver dag eller skal have mindst et par gange om ugen/måneden.

Det burde være lovligt. Jeg har generelt en liberal rollen til folks frihed om hvad de skal have lov til og ikke lov til.

Hvis et spørgsmål er blevet svaret utilstrækkeligt eller du vil have en uddybelse kan du altid sende en pm.

Senest rettet af TAP 26 apr 2011 04:38, rettet i alt 1 gang.

Medlem

- Hvornår begyndte du at ryge? Hvordan var situationen...? Hvem fik du det af...?
Røg første gang da jeg var 17 sammen med en masse venner fra gymnasiet. Havde fået det af en anden ven fra gymnasiet
- Har rygeoplevelsen/grunden til at ryge ændret sig gennem årene?
Ja, bestemt. Røg hver dag i ca. 2 år, nu er det stadig mindst hver anden dag, men i dag er det ikke altid for at få en rus; mere ligesom at tænde en cigaret, bare for at ryge.
- Oplever I, at I er en del af en subkultur pga. I ryger?
Både ja og nej. Min omgangskreds tager ikke som sådan afstand fra hash, fordi så mange ryger, men mange kan ikke forstå/acceptere mængden af hash jeg ryger.
- Føler du at rygning er en vigtig relation til jeres venner?
Til nogen venner er det en vigtig relation, men i det store hele behøves der absolut ikke ryges, fordi man er sammen med andre hashere.
- Ville det være svært for dig at kvitte røgen?
Ja, har prøvet flere gange uden held :) Det er en vanesag
- Hvad synes I om lovgivningen? Skal det gøres lovligt, eller forblive ulovligt?
Tjald burde være fuldt ud lovligt, det er mærkeligt at så stor en del af befolkningen skal kriminaliseres på at ryge en plante...

Held og lykke med projektet

Medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt forvirret, for du skriver 'hej cannabisentuiaster'
og hvis det er sådan at du kun vil høre fra erfarne rygere, så skal du ignorere min post, da jeg ikke er en erfaren ryger. :-)

Hvornår begyndte du at ryge?
Da jeg var omkring 20 år.

Hvordan var situationen...?
Blev ikke rigtig skæv, da jeg altid havde haft et princip om at jeg ikke ville ryge noget, så kunne jeg jo ikke inhalere. (heller ikke cigaretter.)

Hvem fik du det af...?
En ven.

Det er ikke mere end 2 måneder siden jeg røg første gang, og har røget en gang siden.

Nej, overhovedet ikke.

Nej, grunden til at vi ryger er bare en gang i mellem, for at 'krydre' festen/stemningen.
Har aldrig set det fede i at ryge, men det kan da være muntert nok engang imellem.

Nej.

Jeg synes lovgivningen er okay, men mener at man skal have lov til at have lidt til personligt forbrug på sig, fx op til 5 gram giver ikke en bøde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Da jeg var 16, til min første Roskilde Festival, nogle fra min camp.

Ja, først var det grundet interesse jeg prøvede. Nu ryger jeg fordi jeg kunne lide det. Desuden ved mine forældre at jeg ryger nu altså er der ikke rigtigt andet end politiet at være bange for når jeg har pot på mig. Og de er jo nærmest fraværende herude på landet, så det er gået fra at være lidt hemmeligt til at være noget jeg ikke bekymrer mig om og kun hygger med.

Det kan man vel sige. Da jeg skrev om subkultur kom jeg frem til at det er en form for smagsfællesskab. Valget af rusmidler er jo også en smagssag, jeg for det meste sammen med andre der ryger tjald, når jeg skal ryge tjald. Men omvendt kan man også sige at musiksmag, politiske holdninger, tøjvalg osv. er ligegyldigt for hvem jeg ryger med. Hvor mange andre subkultere har været mere fokuseret på den slags.

Det vil jeg ikke sige. Jeg er rigtig gode venner med mange der ryger men ligeså mange som ikke gør. Men da røg giver nogle helt specielle oplevelser kan vel sige jeg får en anderledes relation til dem jeg ryger med, da jeg ser dem i nye situationer.

Nej, har lige holdt en pause på 1½ månede og ryger kun i weekenden og ferierne. Jeg har altså ikke problemer med at sove eller andet grundet mangel på røg.

Det skal helt sikkert gøres lovligt. Det har altid været her, det bliver ved med at være her og det kan der ikke laves om på. Så hvorfor lave et latterligt forbud der kun sørger for at man ikke kan forske i og oplyse om cannabis. Desuden ville pengene fra hashsalg blive omfordelt fra kriminelle bander til staten.
Desuden er det latterligt at man kan få en bøde for at skade sig selv. Hashrygning går virkelig sjældent udover andre mennesker, f.eks. sammenlignet med alkohol som tit foresager slåskampe og diskussioner.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Jeg var 18, havde trukket det en del ud, da jeg indtil da aldrig havde røget. Jeg var på studietur sammen med min gymnasieklasse. Jeg og en ven tog på staden.

Nej faktisk ikke, ryger ikke særligt meget. Jeg gør det for hyggens skyld

Klart, rygerne finder altid hinanden ;)

Egentlig ikke, men jeg synes man får specielle oplevelser med folk man ryger med

Nej, jeg har aldrig direkte forelsket mig i rusen

Det skal legaliseres, folk der bliver straffet for besiddelse af cannabis er ofre for det rene justitsmord.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke Jylland
For 1½ siden cirka, og det var noget jeg fik af min bror, settingen var til en fest

Nej.

Nej.

Overhovedet ikke, en del af mine venner tager også en smule afstand fra det.

overhovedet ikke, men har ikke noget behov for det da jeg har kontrol over det

Det kommer selvfølgelig an på ens synspunkt, men jeg synes da det skal gøres lovligt! den eneste ulempe der er i det, er at banderne højst sandsynligt vil rykke over til at lave hårdere stoffer, men det indvolvere jo ikke mig :wink:

Medlem

Geografisk sted: sidder i en havestol på uranus med en kold bajer og en joint :D
Jeg prøvede det første gang da jeg var 12. men kun en enkelt gang, og så begyndte jeg at ryge da jeg var 15 regelmæssigt.

nej det har den ikke.
nope.
nej.
nej, er ikke afhængig af det. jeg kan bare godt lide at være skæv da det er en rar følelse :D jeg vil faktisk hellere sidde mig hen og ryge en pind end at sidde og drikke alkohol.
jeg syntes at det skulle være lovligt, tænk på alle de razzia penge vi ville spare bare på tjald = skattelettelse, hash ville også blive billigere. og man kunne åbne ''fristeder''.. 1-2 fristed pr. by og så kan man komme det sted og købe, og ryge det og så tage hjem igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

- Jeg røg første gang da jeg var omkring 13-14 års alderen. Mine venner på det tidspunkt var en smule ældre end mig, og vi blev meget hurtigt alle sammen interesseret i alternative rusmidler.

- Jeg ved ikke om jeg har misforstået spørgsmålet. Men oplevelsen af at ryge har ændret sig meget, i forbindelse med at jeg blev misbruger, og havde røget fast 3 år i træk. Det var ikke længere den samme følelses man fik af at være skæv. Meget af magien var gået tabt. Grunden til at ryge havde også ændret sig. Det var ikke længere til særlige begivenheder, det var konstant. Fra morgen til aften, bogstaveligt talt.

- Dengang, i starten gjorde jeg, men i dag gør jeg ikke længere. Hash er blevet så udbredt efterhånden, at den kultur der var omkring det før i tiden på en måde er gået tabt. Der findes så mange idioter med Bullrot tøj, kasket som vender forkert og generelt en forkert attitude, som i dag benytter sig af rusmidlet. Min pointe er vidst, at det er blevet så udbredt i så mange forskellige kredse hvor menneskerne der ryger det er så vidt forskellige, at det ikke rigtig er en subkultur længere.

- Både ja og nej. Ja, fordi at jeg er den eneste af mine kammerater som er kommet ud af mit misbrug. Det betyder at hele min gamle vennekreds stadig sidder og suger hver eneste dag, dette skaber en afstand imellem os. På en måde er jeg holdt udenfor. Det bliver også kedeligt i længden at sidde inde i et mørkt lokale med den samme dårlige film på repeat.

- Det var meget svært for mig. Det tog mig over et års tid, hvor jeg virkeligt prøvede, før det lykkedes. En spirituel rejse til Indien gjorde dog tricket for mig, og jeg har aldrig misbrugt hash siden.

- Jeg er meget imod lovgivning, og så nu hvor jeg ikke ryger hash længere og ikke har gjort det i lang tid. Der er så mange konsekvenser ved denne lovgivning, men ingen resultater eller positive effekter. Jeg vil ikke gå i dybden med hvorfor det skal gøres lovligt, det kan du selv tænke dig frem til eller læse lidt om på boardet. Der findes mange interessante synsvinkler.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ærlig talt troede jeg denne her tråd ville blive trollet for vildt da jeg så den igår. Anyway, så siden i andre tager det seriøst, så...

Jeg tror jeg var 14 og på kanotur med ungdomsskolen. Dybt uansvarligt af de ungdomsskolelærere der havde ansvaret for os ikke opdagede det og reagerede på det. Heldigvis sagde det mig ikke noget på daværende tidspunkt og jeg fangede først min egentlige interesse for det oppe i 20'erne.

Ja, det har begge dele. Man bliver vandt til det. Ligesom man bliver vandt til at køre bil eller kneppe den samme kvinde hver onsdag aften hele livet igennem. Jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med det spørgsmål? Det er ikke sådan at jeg ryger væsentligt mere end jeg gjorde den gang. Det er heller ikke sådan at jeg er forfaldet til stærkere rusmidler, selvom forbudspropagandaen gerne vil have mig til det, så jeg kan tjene som dårligt eksempel.

Ja, i høj grad. Men jeg er typen der vil være del af en subkultur uanset hvor jeg er eller hvad jeg laver, og nu hvor jeg har de mest fantastiske venner at dele det med, så synes jeg ikke det kan tolkes negativt, i forhold til f.eks. at være med i en subkultur hvor jeg tager ternede sokker på og går og slår til en lille hvid bold med en bukket kølle.

Ja, i forhold til den vennegruppe jeg har som ryger. I forhold til den vennegruppe jeg har, som ikke ryger er det komplet ligegyldigt.

Både og. Jeg ville have det svært med at sige at nu er det slut, men en pause på ubegrænset tid vil sagtens kunne fungere, hvis de rigtige omstændigheder opstår. Jeg fik nogle børn, f.eks.

Jeg synes det burde legaliseres og det er der flere grunde til. For det første fordi at med den nuværende lovgivning er der en alt for stor uligevægt mellem de skadelige virkninger ved at indtage cannabis (personlige såvel som samfundsmæssige) i forhold til skadevirkningerne ved kriminaliseringen af stoffet, igen set i forhold til de personlige konsekvenser, som bødestraf, frihedsberøvelse, dårlige jobmuligheder, og samfundsmæssige konsekvenser i form af de penge der skal bruges på at opretholde forbuddet (politi, retssystem, fængsler...) og de kreminelle, der tjener store summer forbudet og det sorte marked der opstår på som følge af det, samt at jeg altså bare er en mindre produktiv samfundsborger hvis jeg ikke kan få job fordi jeg er "farlig narkokreminel." Lad mig nu bare ryge mine joints og betale min skat, så er jeg glad.
Et andet argument er at der ikke er noget der tyder på at cannabis på nogen måder er farligere end andre lovlige rusmidler, som alkohol og tobak. Det beviser med al tydelighed at det ikke er stoffets giftighed eller negative sociale konsekvenser for brugeren, der er skyld i forbudet, men derimod helt andre politiske interesser.
Allerhelst så jeg en afkriminalisering af hjemmedyrkede planter. Alle kan være med og lave til eget forbrug og det er meget let at gennemføre rent politisk.

Hvad er det iøvrigt lige en SRO er? Større skRiftlig Opgave?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Bubber skrev:
Hvad er det iøvrigt lige en SRO er? Større skRiftlig Opgave?

Studieretningsopgave, ny reform du ved ;)

Som 19-årig. Jeg har altid været meget nysgerrig og grænsesøgende af natur, så jeg havde længe gået kigget efter en mulighed for at prøve at ryge en lille bønne. Jeg havde måske allerede røget som 18-årig, men jeg blev skæv for første gang som 19-årig. En ven af en ven kom forbi med det, rullede en flot joint til, som vi så gik ud i naturen og røg - dejligt :)

Det har den helt sikkert, jeg har været vidt omkring. Det startede med være for sjov, for kreativiteten for lammelsens skyld. Hen imod slutningen af gymnasiet var det dog lige ved at tage overhånd med lammelses aspektet. Så kom jeg i militæret, holdte 4 måneders pause. Bagefter gik der en 4-5 måneder hvor jeg havde et fornuftigt forbrug, til film, fester og hygge. Så fik jeg min egen lejlighed og så blev der ellers røget igennem igen, kvælte nemt 3 joints efter arbejde inden jeg gik i seng, her har det nok været ensomheden der skulle holdes lidt på afstand. Nå, så kom jeg på højskole og fik det lidt på afstand igen, pånær et par potjoints i de sene aftentimer en enkelt gang eller 5... Det er først i det sidste års tid, at jeg er begyndt at se mit forbrug som et problem, især nok fordi jeg startede på en videregående uddannelse i sommers. Jeg ryger stadig jævnligt, men jeg er blevet meget mere varsom med HVORFOR jeg ryger og hvor meget ad gangen og det har hjulpet mig med at skære ned. De par gange hvor jeg har taget kold tyrker, er det bare gået galt og har bebrejdet mig selv alt for meget når det gik galt - lige nu har jeg gang i en autonom nedtrapningsplan, det der med at skrive det på papir duer heller ikke for mig... Hov det blev en længere smøre.
Nej
Nej, jeg har da fået venner og bekendte fordi jeg har opholdt mig i ryger miljøer. De bedste venner jeg har i dag, var jeg også venner med, før vi opdagede urten - rent faktisk introducerede jeg mange af dem for cannabis.

hehe, det ER svært ;) Lige pt. har jeg heller ingen planer om at den skal lægges fuldstændig på hylden, er overbevist om at den stadig giver mig noget godt.

Det skal gøre lovligt og reguleres ja. De andre svarer fint på hvorfor..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten

Jeg var 13 år, røg med en ven som kunne skaffe det, blev ikke presset.

Engang røg jeg bare for at ryge og udnyttede ikke rusen på nogen måder,
andet end at stene tv og grine fjoget af ting, idag har jeg det meget bedre
når jeg ryger, (er 22) og det er som om jeg først rigtig kan nyde det nu, i forhold til før i tiden.

Overhovedet ikke

Da jeg var afhængig var det da, men ikke mere, langt fra.

Tja, altså at kvitte den for livet ? ja det ville det,
jeg har stor glæde af cannabis, og ville savne det meget i visse situationer,
feks en varm sommerdag med kolde pils.

Det skal lovligøres... basta

Medlem

En herlig sommeraften, jeg var lige begyndt på gymnasium, og jeg så på gym som en "ny start". Forud for gym havde jeg haft en længere periode med lort til halsen, vægttab, og ja du ved vel hvad jeg snakker om. En kammerat skrev til mig om ham og jeg skulle ryge, og den var jeg frisk på.

I starten var det bare sjov og spas, hvilket det naturligvis stadigvæk er. Men ofte er det også for at svæve væk i et stykke tid, og glemme problemerne... det er dog kun en midlertidig løsning, but meh.

På en måde gør jeg, rygere connecter altid med hinanden, både cigaretrygere og cannabisrygere. Men sådan "overordnet" set betragter jeg ikke mig selv som nogen del af en subkultur.

Har venner som jeg for det meste ryger med, og dem som jeg ikke ryger med - jeg er omhyggelig med ikke at afskære min kontakt til ikke-rygerne, det ville være letalt hvis jeg mistede kontakten med dem :D
Jeg har i øvrigt også nogle venner i "miljøet" som jeg sagtens kan være sammen og chille med selvom vi ikke ryger.

Lige nu, måske. Men jeg har holdt lange pauser før uden problemer.

Legalize it, på Amsterdamsk vis.

Dedikeret medlem

Tror jeg var 13. Min bedste ven og jeg havde snakket om længe at vi skulle ryge, og så var jeg alene hjemme i en uge i sommerferien, og så blev det der. Vi købte det af en ven.

Efter jeg er kommet mere ind i det, og har lært hvordan jeg har det bedst med at være skæv, så er det faktisk blevet en del bedre, selvom de første gange dog er de bedste.

Man er nødt til at købe det af "kriminelle", så ja det kan man vel sige. Den jeg ryger mest med har jeg kendt stort set hele mit liv, så jeg synes ikke min vennekreds har ændret sig pga. cannabis.

Enlig ikke, men dem jeg ryger med er også dem jeg snakker bedst med.

Nej, ikke hvis jeg virkelig ville, men jeg har det godt med det, så det bliver ikke noget problem lige foreløbig.

Ja, det skal klart gøres lovligt, det ville både sænke kriminaliteten, og beskattelserne ville hjælpe godt i denne pengeløse tid, udover det så er cannabis i sig selv ikke farligt, og når man tænker på hvor meget unge drikker, så virker staten en smule dobbeltmoralske.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøvede det første gang som 14-årige, jeg købte det inde på staden. Jeg fik ikke meget effekt ud af det og endte med at drikke mig fuld, det blev til en mærkelig rus men husker det som den fedeste rus jeg har haft til dato.

Jeg føler mig meget mere sikker på at ryge hash end jeg gjorde før i tiden og fik det tit nederen af det. Nu har jeg det hamrende morsomt hver gang. Grunden til at ryge er stadig for morskabens og hyggens skyld.

Nope, slet ikke.

Slet ikke, det er bare hyggeligt at gøre med dem en gang imellem

Nej, jeg ryger ikke mere end 1 gang om måneden.

Jeg synes helt klart vi skal forsøge med den hollandske model.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Røg første gang da jeg var 16 år gammel. Om jeg ligefrem begyndte min karriere som cannabisnyder der, ved jeg sgu ikke ligefrem om man kan sige, men jeg røg hvertfald første gang da jeg var 16 år. Situationen var således, at jeg på forhånd vidste at nogle få af mine kammerater havde prøvet det. Jeg er selvfølgelig selv blevet opdraget i hoved og i røv til normalt at ville sige nej(!) til den slags skidt, men man kan jo ikke lade være med at blive nysgerrig, når der forkommer så meget hype omkring det. Så en dag bød muligheden sig og jeg greb chancen. Potten blev leveret af en kammerat, som kender en, som kender en, som kender en, osv. Vi røg skidtet og blev skæve af det, voila.

I starten røg jeg sjældent. De få gange jeg røg, var typisk til fester og når man ellers lige synes, at det hele skulle peppes lidt op. Hvis man sammenligner mit alkohol-/cannabis forbrug fra da jeg var 16 til i dag, hvor jeg er 19 år, vil jeg mene er mit cannabis dominere, hvilket det gør fordi jeg som person, foretrækker en pibe cannabis frem for en kasse øl. Alkohol har igennem tiderne fået mig til at gøre ting, jeg har fortrudt inderligt. Ting som at smadre mig selv fysisk, men også at sige ting til folk i min brandert, jeg aldrig ville have sagt ædru.

Både og. Øjeblikket jeg ryger føler jeg mig på ingen måde anderledes frem for alle andre mennesker som går rundt på gaden. Jeg tænker ikke over, at jeg bryder loven og at jeg kan få udstedt bøder på flere tusinde kroner, blot pga. at jeg står og nyder en joint. Men i det øjeblik, jeg vader op igennem opgangen til min pusher, får jeg altid det samme ubehag igen og igen. Det er altid på dette tidspunkt, jeg fokuserer aller mest på, at det jeg foretager mig i øjeblikket, er dybt kriminelt.

På ingen måde. Selvom størstedelen af min vennekreds ryger, så finder jeg det stadig ikke på nogen måde nødvendigt, at ryge når jeg er sammen med dem. Vi kan sagtens få tiden til at gå med andet. :)

Det første stykke tid, ja, men dette er hovedsageligt baseret på at mit søvnmønster højst sandsynligt vil lide af det. Jeg kvittede smøgerne efter flere års daglig rygning, for et par måneder siden, så jeg er overbevist om at jeg kunne gøre det samme med cannabisen. Hvis jeg ville :)

Lovgivningen er helt til hundene og er hovedsagligt baseret på skræmmehistorier og dårlig medieomtale. Jeg kan skrive flere A4 sider om dette, så det korte af det lange bliver: Dikriminaliser det a'la Hollands metoder.

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Første gang jeg røg, var til et lokalt halbal. Èn af mine kammerater kom hen til mig og spurgte om jeg havde et par smøger tilovers, suffice to say, efter ca. 10 minutter var der to skolejoints klar til rygning. Siden jeg var så venlig og donere smøger (og tobak) fik jeg tilbudt nogle hiv.

Siden det dejlige trip har jeg så røget on and off når jeg nu kunne få fat i noget knas ;)

I starten røg jeg rekrationelt, gerne i godt selskab. I dag bruger jeg det også gerne som medicin fx. som sovemiddel, en god hovedpinepille eller som halspastil... Sovemedicin hovedsageligt, da det ikke har mange af de negative effekter som sovepiller har.

Selve oplevelsen har dog ikke ændret sig, da jeg uanset kommer til at holde, til tider, lange pauser, da jeg ikke altid har adgang til røg. Mest af alt fordi jeg ikke kender nogen fra lokalområdet der sælger :)

Ikke det store, nej. Jeg ved det er kriminelt, ja, men derudover har de fleste af mine kammis skam også røget en del, så jeg ansér det for at være et element af "bagsiden" på det samfund vi lever i. Desuden er der en god sjat danskere der på ét eller andet tidspunkt i det mindste har prøvet det.
Personligt går jeg meget op i at udforske begge sider af en sag før jeg danner en mening om det, selv hvis det inderbærer at jeg skal gøre noget ulovligt for at opnå en konklusion.

Ikke en vigtig relation, men en bonus. Jeg føler ikke at det er obligatorisk at ryge sammen med dem, men det er da altid sjovt at ryge et par joints og så have et ton snacks til at stå, alt imens man sidder og fjoller rundt. Det er sjovt og hyggeligt, men det samme kan man opnå med fx. en grill, godt kød og en bajer :)

Nej, som sagt, ryger jeg meget on and off, da jeg ikke kender nogen i lokalområdet der sælger. Typisk er det når jeg er ude og besøge kammerater i Sønderjylland og på Fyn, de kender et par stykker der har eller kan skaffe i deres område... Udover et par dages mulig søvnløshed er jeg frisk igen... noget nemmere end fx. at kvitte smøger ;)

Lovgivningen er irrationel og skandaløs, baseret på at alle skal efterligne USA. Hollands metode at styre det på tager jeg sgu hatten af for, plus at der er mulighed for at der kan falde en god skilling af til staten så vi kan få fikset vores smuldrende børne- og ældrepleje, samt vores rimeligt smadrede undervisningssystem. Suffice to say, de går glip af pokkers mange penge på det punkt, plus at det desuden kan gavne den medicinske sektor.

Junior medlem
Brugeravatar

I skal have mange tak for de mange gode, seriøse svar! Jeg havde forventet lidt mere "trolling", så det har været rart at se, at i har svaret seriøst. De har været til stor hjælp i min opgave (:

Moderator
Brugeravatar

Som 15-16-årig, men først noget jeg gjorde weekender i træk, da jeg blev lidt ældre. Fik nogle sug på en kammerats joint.

Lidt, både godt og ondt, kontrollen med rusen er blevet bedre, men højere doser, dagligdags rygning og bong rygning er blevet mere fremtræden i min ryger-kreds, hvilket jeg synes er en lidt ærgelig tendens.

I nogen grad, men ikke fremherskende nok til at det er noget jeg tænker over til dagligt.

Det er i hvert fald en del-relation til nogle af mine venner, når det er sagt så kan jeg sagtens chille med de venner ædru også.

At kvitte helt ville nok være svært for mig, cannabis er mit rusmiddel, jeg drikker sjællent alkohol (ussel rus, og jeg får onde tømmermænd), og kun enkelte gange indtaget andre rusmiddler.
Så forløbigt tror jeg ikke jeg stopper. Holder dog jævnligt en måneds pause, selvom mit forbrug for det meste 'kun' er et weekend forbrug. Mest for de oplagte fordele i at nedsætte tollerencen, både for rus og dose.

Jeg synes af mange årsager lovgivningen på rusmiddelfronten er latterlig, usaglig og bygger på skræmmekampagner og ufuldstændige/uvidenskabelige forsøg. Jeg går ind for en total legalisering af cannabis. Omkring 40% af europas befolkning i den arbejdsduelige alder har røget cannabis, samme eller højere i Danmark. Det giver ikke mening at kriminalisere så mange mennesker, for en oftest offerløs forbrydelse. Jeg går ind for at cannabis skal lovliggøres men beskattes på lige fod med alkohol, og at private personer, firmaer, samt det offentlige hvis der findes interesser for det, skal kunne dyrke hamp lovligt i Danmark, for at blive indtage eller solgt lovligt af/til befolkningen. Ikke som i Holland hvor det købes og produceres ulovligt for at sælges 'lovligt'/dekriminaliseret. Til en start vil jeg dog tage til takke med en dekriminalisering af mindre mængder, og dyrkning af en 5-10 planter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]