Hvornår begyndte du at ryge? Hvordan var situationen...? Hvem fik du det af...?
Røg første gang da jeg var 16 år gammel. Om jeg ligefrem begyndte min karriere som cannabisnyder der, ved jeg sgu ikke ligefrem om man kan sige, men jeg røg hvertfald første gang da jeg var 16 år. Situationen var således, at jeg på forhånd vidste at nogle få af mine kammerater havde prøvet det. Jeg er selvfølgelig selv blevet opdraget i hoved og i røv til normalt at ville sige nej(!) til den slags skidt, men man kan jo ikke lade være med at blive nysgerrig, når der forkommer så meget hype omkring det. Så en dag bød muligheden sig og jeg greb chancen. Potten blev leveret af en kammerat, som kender en, som kender en, som kender en, osv. Vi røg skidtet og blev skæve af det, voila.
Har rygeoplevelsen/grunden til at ryge ændret sig gennem årene? I starten røg jeg sjældent. De få gange jeg røg, var typisk til fester og når man ellers lige synes, at det hele skulle peppes lidt op. Hvis man sammenligner mit alkohol-/cannabis forbrug fra da jeg var 16 til i dag, hvor jeg er 19 år, vil jeg mene er mit cannabis dominere, hvilket det gør fordi jeg som person, foretrækker en pibe cannabis frem for en kasse øl. Alkohol har igennem tiderne fået mig til at gøre ting, jeg har fortrudt inderligt. Ting som at smadre mig selv fysisk, men også at sige ting til folk i min brandert, jeg aldrig ville have sagt ædru.
Oplever I, at I er en del af en subkultur pga. I ryger?Både og. Øjeblikket jeg ryger føler jeg mig på ingen måde anderledes frem for alle andre mennesker som går rundt på gaden. Jeg tænker ikke over, at jeg bryder loven og at jeg kan få udstedt bøder på flere tusinde kroner, blot pga. at jeg står og nyder en joint. Men i det øjeblik, jeg vader op igennem opgangen til min pusher, får jeg altid det samme ubehag igen og igen. Det er altid på dette tidspunkt, jeg fokuserer aller mest på, at det jeg foretager mig i øjeblikket, er dybt kriminelt.
Føler du at rygning er en vigtig relation til jeres venner?
På ingen måde. Selvom størstedelen af min vennekreds ryger, så finder jeg det stadig ikke på nogen måde nødvendigt, at ryge når jeg er sammen med dem. Vi kan sagtens få tiden til at gå med andet.

Ville det være svært for dig at kvitte røgen?
Det første stykke tid, ja, men dette er hovedsageligt baseret på at mit søvnmønster højst sandsynligt vil lide af det. Jeg kvittede smøgerne efter flere års daglig rygning, for et par måneder siden, så jeg er overbevist om at jeg kunne gøre det samme med cannabisen. Hvis jeg ville

Hvad synes I om lovgivningen? Skal det gøres lovligt, eller forblive ulovligt?
Lovgivningen er helt til hundene og er hovedsagligt baseret på skræmmehistorier og dårlig medieomtale. Jeg kan skrive flere A4 sider om dette, så det korte af det lange bliver: Dikriminaliser det a'la Hollands metoder.