Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Citat:
MARIHUANA
Marihuana er hakkede blomster og topskud fra hampeplanten. Marihuana ligner tørret hakket græs eller tørrede krydderurter. Marihuana indeholder som regel mellem 1 - 3,0 pct. THC.

HASH
Hash er en blanding af harpiks og tørrede blomster og blade. Farven kan være sort, brun, grøn eller rød afhængig af oprindelsesland. Hash blandes med et bindemiddel og sælges i små eller større klumper eller plader. Et gram hash koster ca. 50 kr. Hash indeholder mellem 4 -14 pct. THC.

NEDERWEED/SKUNK(HOLLANDSK HASH)
En særlig form for hash kaldes "Skunk" eller "Nederweed", som ved hjælp af forædling af produktet og en særlig fremstillingsmetode og opvækst i drivhuse kan nå op på et indhold af ca. 20 pct. THC. I gennemsnit er indholdet ca. 8-9 pct.

Denne form for cannabis er fremædlet i Holland og eksporteres illegalt til de øvrige lande enten som færdige produkter eller som frø med plantevejledning.

HASHOLIE
Hasholie er en særlig koncentreret form for cannabis og ligner tjære. Farven veksler fra brunt til sort. Hasholie indeholder mellem 20 - 60 pct. THC.

http://www.grifo.dk/narko_db.php?id=579

Vil i ikke sige at de procenter er en underdrivelse? :lol:
På siden er der desuden et skema der sætter de fysiske skader ved hash og lightergas i samme kategori

Site Webmaster
Brugeravatar

Puma skrev:
Vil i ikke sige at de procenter er en underdrivelse? :lol:

Nej de passer meget godt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg ville også sige det er en underdrivelse. Efter at have læst lidt på Grifo lyder det lidt som en propagandawebsite.

Moderator
Brugeravatar

Synes egentlig det er nogle udemærkede beskrivelser, det meste er rigtigt eller næsten rigtigt/rigtigt i nogle tilfælde.
Procenterne passer nok nogenlunde hvis man måler THC mængden i forhold til resten, og ikke bare op imod de andre cannaboider.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes også, at det virker meget korrekt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er sgu da helt hen i vejret, hvor fanden er alle den biased info om hash der er dyppet i heroin og LSD, folk på evighedstrip og andet skræmmegøgl? :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puma skrev:
På siden er der desuden et skema der sætter de fysiske skader ved hash og lightergas i samme kategori

Jeps, og det er jo så skandaløst, som noget kan være. Livet er kort. Min tommelfingerregel siger "ignorer ALT på siden og find en bedre kilde i stedet" . Det er 100% en deal breaker.

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Jeps, og det er jo så skandaløst, som noget kan være. Livet er kort. Min tommelfingerregel siger "ignorer ALT på siden og find en bedre kilde i stedet" . Det er 100% en deal breaker.

Det var også bare en side jeg faldt over under en billedsøgning :)

Men helt ærligt, pot med 1-3% THC?? Når man kigger på frø virker det da som om at 15% er rimelig normalt? Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"særlig form for hash kaldes "Skunk" eller "Nederweed""
Epic!
Men din pointering om underdrivelsen taler nu ikke ret meget for vores sag om legalisering.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
BlackNBlue skrev:
Men din pointering om underdrivelsen taler nu ikke ret meget for vores sag om legalisering.

Kan du uddybe?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Well, jo stærkere hashen er, jo stærkere er chancen for psykose. (Det er jeg faktisk ikke helt sikker på nu hvor jeg tænker over det, er der nogen, der kan be/afkræfte dette?)
Politikernes argumenter er ofte, at hvis hash blev lovligt, stiger procenten af thc-indholdet i tjalden, og vil medføre flere psykosetilfælde.
I forvejen står vi ikke ret godt mht. til legalisering pga det store antal hashmisbrugere i landet (i hvert fald i forhold til hvor mange, der ryger det), og fordi politikerne generelt synes det er noget autonomt pis at legalisere stoffer.
Selvfølgelig er det skidt, at folk bag info sider ikke er lige så godt oplyste som os, der ryger det. Det var også det jeg ville have frem med mit citat:

Junior medlem
Brugeravatar

BlackNBlue skrev:
Well, jo stærkere hashen er, jo stærkere er chancen for psykose. (Det er jeg faktisk ikke helt sikker på nu hvor jeg tænker over det, er der nogen, der kan be/afkræfte dette?)
Politikernes argumenter er ofte, at hvis hash blev lovligt, stiger procenten af thc-indholdet i tjalden, og vil medføre flere psykosetilfælde.
I forvejen står vi ikke ret godt mht. til legalisering pga det store antal hashmisbrugere i landet (i hvert fald i forhold til hvor mange, der ryger det), og fordi politikerne generelt synes det er noget autonomt pis at legalisere stoffer.
Selvfølgelig er det skidt, at folk bag info sider ikke er lige så godt oplyste som os, der ryger det. Det var også det jeg ville have frem med mit citat:

Det er en udbredt misforståelse at det skulle være en dårlig ting med en større procent-del af THC.
Større THC-indhold betyder bare at man ikke behøver at indånde så meget af den SKADELIGE røg, for at få den ønskede effekt. Det er derfor en god ting, og "det taler vores sag i debatten om legalisering". Da man ikke kan overdosere hash, kan dette udelukkende ses som en god ting.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Onion skrev:
Da man ikke kan overdosere hash, kan dette udelukkende ses som en god ting.

Jeg vil påstå at man godt kan overdosere hash. Ikke at det er vildt skadeligt, men det er altså ikke rart at have røget for meget hash eller spist for meget i en kage. Jeg ved ikke om det kun er kombineret med alkohol men kunne da forestille mig at man godt kunne brække sig hvis man virkelig røg for meget. Svedture kan man i hvert fald få.

Junior medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Jeg vil påstå at man godt kan overdosere hash. Ikke at det er vildt skadeligt, men det er altså ikke rart at have røget for meget hash eller spist for meget i en kage. Jeg ved ikke om det kun er kombineret med alkohol men kunne da forestille mig at man godt kunne brække sig hvis man virkelig røg for meget. Svedture kan man i hvert fald få.

Ja, det er bestemt muligt at få det dårligt af at ryge hash. (Og at kaste op)
Men når jeg bruger ordet 'overdosis', tænker jeg på livsfarlige situationer.

Efter din opfattelse af overdosis har jeg lige overdoseret min aftensmad, for jeg har godt nok ondt i maven :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
BlackNBlue skrev:

Lad os da få aflivet dén myte. Hvis cannabissen er stærkere, ryger man bare mindre.

Hvis man er vant til at drikke øl drikker man da ikke den samme mængde vodka.

Medlem

Spøjs artikel, sikke noget fis.
Jeg lagde blandt andet lige mærke til beskrivelsen af 2. billede på siden. På billedet er alt markeret med bogstaver, men alligevel vælger de i teksten under billedet at referere til billedet med numre.

Citat:
For at undgå, at forsøget på at ramme de store narkotikaforhandlere skal gå ud over unge, som udelukkende ryger cannabis og "småhandler" med cannabis til deres kammerater, er der udsendt et cirkulære fra Rigsadvokaten til politiet, hvori der står, at man normalt skal give advarsler eller (i gentagelsestilfælde) bøder, hvis der er tale om cannabis til eget forbrug eller salg af meget små mængder cannabis.

og LOL, jeg har satme aldrig hørt om det der!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Citat:
Hash er en blanding af harpiks og tørrede blomster og blade

Så er man satme også dårlig til at lave hash :lol:
Citat:
Reaktionsevnen vil være påvirket op til 24 timer efter rusen. I denne periode vil det være risikabelt at køre på cykel

Hah, det gør jeg sgu tit, i'm fine :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]