Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey,
Jeg har først nu oprettet en bruger på forummet her, og har derfor aldriglavet en tråd før. Jeg har forsøgt at søge på søgemaskinen men uden det store hel, og da min henvendelse her er ret specifik valgte jeg at oprette en ny tråd.
Men, jeg skriver fordi jeg for et par uger siden fik et rigtig dårligt trip af en af skunkjoint, men efterfølgende har jeg fået rigtig nederen 'bivirkninger' eller hvad man nu skal kalde det. Jeg har haft søgt rundt omkring men har ikke kunnet finde noget der minder om min situation, så nu håber jeg der sidder nogle kloge hoveder derude der kan give mig lidt hjælp eller info.
Det endte med at blive et forholdsvist langt indlæg, men jeg håber virkelig i vil tage jer 5 minutter til at læse det igennem og forhåbentlig komme med nogle inputs.

først om fremmest skal det siges, at jeg igennem det sidste års tid har haft røget rimelig fast hver dag, og har aldrig haft nogle former for dårlige trips andet end få gange hvor jeg samtidig har haft drukket meget alkohol.
Men for halvanden måneds tid siden fik jeg en rigtig dårlig og ubehagelig oplevelse efter at have røget.
Jeg havde mikset godt ud til en stærk joint til mig og et par drenge, men det endte med at jeg røg det meste af det selv. Til at starte med var alt som det plejer, men pludselig ramte det virkelig hårdt. det kan samtidig siges her, at jeg i 2 uger op til denne dag ikke havde haft røget overhovedet.
Jeg har lidt svært ved at huske episoden helt præcist, men kunne slet ikke koncentrerer mig ordenligt og mine øjne fuckede helt op.
Det meget svært at beskrive, men det var som om mine øjne ikke rigtig kunne fokuserer, og som om jeg ikke kunne koncentrere mig om hvad der foregik omkring mig. Det var som om mine øjne koncentrerede sig om et punkt, f.eks. fjernsynet, og at mine øjne uden jeg egentlig havde lyst til det, blev ved med at zoome ind på det jeg kiggede på. Samtidig mener jeg at have fået en følelse af blodrus i hovedet, og hele 'anfaldet' kom meget i bølger med korte mellemrum. Hvis jeg skal beskrive det på en anden måde, var det som om tiden gik lidt i stå omkring mig, alting gik meget langsomt hvorefter tiden pludselig skulle opdateres og alting derfor blev speedet op.

Som sagt var det første gang jeg har fået en rigtig dårlig oplevelse af at ryge, og lige i situationen havde jeg nok lidt angst over ikke at vide hvad der foregik. Men efter at have ligget lidt ned og fået snakket mig selv lidt ned igen med hjælp fra min kæreste, tænkte jeg ikke så meget over det, selvom jeg stadig blev ramt af disse bølger.

Da jeg vågnede dagen efter havde jeg som jeg husker det fint nok. De to dage efter 'anfaldet' røg jeg og fik det igen underligt, dog ikke så slemt som første før, og jeg prøvede ikke at tænke videre over det. På 3. dagen røg jeg slet ikke, og havde det så vidt jeg husker helt normalt.
Men på 4. dagen skete der noget meget underligt. jeg sad stille og roligt på gaden da jeg lige pludselig fik endnu et anfald. symptomerne var præcis de sammeomend ikke lige så stærke, men mine øjne fuckede op og alt det, men jeg havde ikke røget overhovedet den dag. Men dette anfald forsvandt ikke bare sådan lige. Det endte med at jeg gik rundt og havde det meget underligt i ca 5-6 dage, hvor det aftog lidt i styrke fra dag til dag, og til sidst forsvandt helt. her føltes mine øjne også meget underlige, de reagerede nemt på mønstre det virkede som om alting var en smule tættere på end normalt, men resten af min krop fungerede sådan set fint i forhold til at bedømme afstand og sådan.
Herefter besluttede jeg mig for at holde en lille pause som varede ca en uge, før jeg meget stille og forsigtigt røg med på en joint igen, men det samme skete igen, dog ikke så slemt som før.
Herefter holdt jeg igen pause fra at ryge, men efter lidt over 2 uger fik jeg igen et lille anfald uden at have røget, der endte med at vare et par dage. jeg er ikke sikker men jeg har på fornemmelsen at det måske blev tricket af et bestemt mønster jeg så i et tæppe. Men som sagt forsvandt det igen omkring 4-5 dage. Sidst men ikke mindst kom jeg i min brandert til distortion til at ryge med på joint, hvor det gik fint. Så dagen efter røg jeg med på en joint igen, denne gang i ædru tilstand, og igen igen fuckede min øjne op og igen ville det ikke rigtig give slip før efter ca 2 dage. I hverdagene efter havde jeg stadig lidt men, men ikke mens jeg har været på arbejde, først når jeg har haft fri og siddet derhjemme er der kommet en smule. det har mest gjort sig som ømme øjne og at de ikke føles helt normalt, og altså helt uden 'zoom' effekten.

Essensen af det hele er at høre nogle af jer herinde om i har nogle ideer om hvad fanden der kan være sket, om i selv har været udsat for noget lignende.
Jeg må indrømme at jeg i de dage hvor jeg har været ramt af de anfald, har været ret nervøs til tider, specielt for at det ikke skulle gå væk igen, og jeg vil ikke afvise jeg måske på et eller andet punkt påvirker mig selv i negativ retning da jeg nemt kommer til at tænke meget over det.
Jeg har selvfølgelig overvejet at gå til en læge, men jeg er sku ikke meget for at ende med at blive stemplet som misbruger, og jeg frygter samtidig at det skulle kunne få konsekvenser, som indragelse af kørekort eller lign. da det jo handler om en form for synsforstyrelser.

Jeg har som sagt prøvet at søge hvor jeg kunne men har ikke kunnet finde noget der mindede om den situatione jeg står i, og alle råd tanker og lignende ville jeg sætte stor pris på.
spørg endelig hvis der noget i gerne vil have præciseret nærmere

på forhånd tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder hæftigt.

For det første har du fået alt for meget at ryge, du havde ikke tænkt over din tolerance var faldet drastisk efter en pause på 2 uger. Efter din episode har din krop nok skabt avesioner overfor cannabis. Der er vel ikke ret meget andet at gøre end at give det en endnu længere pause end hvad du har haft. Måske en måned eller mere.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Puny_pete skrev:
Det lyder hæftigt.

. Der er vel ikke ret meget andet at gøre end at give det en endnu længere pause end hvad du har haft. Måske en måned eller mere.

Eller måske helt overveje at lægge rygningen på hylden.
Jeg har været igennem lignende situationer efter at have røget skunk dagligt i en periode på et halvt års tid.
I første omgang valgte jeg at holde en måneds rygepause, hvilket gjorde at "bivirkningerne" gradvist forsvandt.
Da jeg nu har haft det godt i en længere periode, uden "bivirkninger", valgte jeg at "fejre" med en god skunk joint.
jo mere jeg røg, og jo mere kom de symptomer tilbage -> manglende evne til at fokusere, hjertebanken , uvirkelighedsfoennemlse osv. Disse ting blev forværret i takt med at jeg automatisk tænkte på de tidligere anfald jeg har haft
Så jeg valgte simpelthen at smide resten af skunken i en skraldespand, for at gøre klart med mig selv, at jeg ikke vil røre det igen.
Selvom jeg elsker at nyde en joint i ny og næ, indså jeg at det simpelthen ikke er det værd. Bivirkningerne har gjort mig ansgst, har gjort mig til en anden person, som jeg ikke selv kender længere. Jeg vil ikke have at disse bivirkinger skal have kontrol over mig, men at jeg derimod har fuld kontrol over mig selv.
Derfor har jeg valgt at lytte til de signaler min krop har sendt mig. For hvis jeg ryger igen, ved jeg at frygten for et ligende anfald vil være til stede, og dermed ødelægge min pointe i at ryge.

Efterfølgende har jeg kontaktet min læge for at få klarhed over hvorfor min krop reagerer som den gør.konklusionen var , at jeg lider af svær depression og angst, altså endnu et incitament til at jeg ligger rygningen på hylden permanent. Jeg synes at det er en god ide at du kontakter en læge, da jeg tror at din reaktion er psykisk betonet. det vigtigtste er vel ikke om du mister dit kørekort, eller bliver erklæret uegnet tl at køre bil, men om at du har det godt med dig selv og er glad!

Dette skal ikke lyde som en moralsk prædikken som et led i en skræmmekampagne. For skunken har skam også givet mig nogle gode ting.det er jo derfor jeg ville prøve at ryge igen.
Men man må så veje tingene op mod hinanden, om det så er det værd.
men held og lykke skal du have. håber du kommer igennem det og finder den rigtige løsning for dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Så kraftige bivirkninger over flere dage hvor du endda er ædru burde få dine alarmklokker til at ringe mere end tilfældet er. Ked af at sige det, men det kunne godt lyde som en slags psykose du har fået. Opsøg læge hurtigst muligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]