Puny_pete skrev:
Det lyder hæftigt.
. Der er vel ikke ret meget andet at gøre end at give det en endnu længere pause end hvad du har haft. Måske en måned eller mere.
Eller måske helt overveje at lægge rygningen på hylden.
Jeg har været igennem lignende situationer efter at have røget skunk dagligt i en periode på et halvt års tid.
I første omgang valgte jeg at holde en måneds rygepause, hvilket gjorde at "bivirkningerne" gradvist forsvandt.
Da jeg nu har haft det godt i en længere periode, uden "bivirkninger", valgte jeg at "fejre" med en god skunk joint.
jo mere jeg røg, og jo mere kom de symptomer tilbage -> manglende evne til at fokusere, hjertebanken , uvirkelighedsfoennemlse osv. Disse ting blev forværret i takt med at jeg automatisk tænkte på de tidligere anfald jeg har haft
Så jeg valgte simpelthen at smide resten af skunken i en skraldespand, for at gøre klart med mig selv, at jeg ikke vil røre det igen.
Selvom jeg elsker at nyde en joint i ny og næ, indså jeg at det simpelthen ikke er det værd. Bivirkningerne har gjort mig ansgst, har gjort mig til en anden person, som jeg ikke selv kender længere. Jeg vil ikke have at disse bivirkinger skal have kontrol over mig, men at jeg derimod har fuld kontrol over mig selv.
Derfor har jeg valgt at lytte til de signaler min krop har sendt mig. For hvis jeg ryger igen, ved jeg at frygten for et ligende anfald vil være til stede, og dermed ødelægge min pointe i at ryge.
Efterfølgende har jeg kontaktet min læge for at få klarhed over hvorfor min krop reagerer som den gør.konklusionen var , at jeg lider af svær depression og angst, altså endnu et incitament til at jeg ligger rygningen på hylden permanent. Jeg synes at det er en god ide at du kontakter en læge, da jeg tror at din reaktion er psykisk betonet. det vigtigtste er vel ikke om du mister dit kørekort, eller bliver erklæret uegnet tl at køre bil, men om at du har det godt med dig selv og er glad!
Dette skal ikke lyde som en moralsk prædikken som et led i en skræmmekampagne. For skunken har skam også givet mig nogle gode ting.det er jo derfor jeg ville prøve at ryge igen.
Men man må så veje tingene op mod hinanden, om det så er det værd.
men held og lykke skal du have. håber du kommer igennem det og finder den rigtige løsning for dig.