Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej alle

Jeg har lige oprettet mig, fordi jeg ville høre jers mening/ hvad I tror. Den anden dag, da jeg røg med en veninde fik jeg det pludselig ekstremt dårlig. Svimmel, kvalme.. Da jeg rejste mig op kunne jeg mærke på min krop at jeg skulle sætte mig ned, for ellers besvimede jeg.. Min veninde sagde jeg var meget bleg i ansigtet, og jeg havde det også koldt i ansigtet, som senere blev til en svedetur. Jeg havde spist, og drukket hele dagen, og fik det først dårligt efter vi havde røget.
Det sidste halve år har jeg røget næsten dagligt og jeg har ikke haft problemer før, MEN jeg har købt noget hash der føles tørt når jeg nulrer det, og det "skiller" ikke ad, som det plejer, desuden har det ikke samme duft. Jeg blev ikke påvirket, og vi delte 4 joints i løbet af aftenen.

Kan den dårlig oplevelse være pga. hashen?! For så handler jeg aldrig med ham igen :?

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er ikke til at sige om det lige netop var det hash du røg den aften der gjorde det, eller om det bare var en dårlig oplevelse på cannabis generelt.

Cannabis er ikke til at spøge med, og ubehagelig oplevelser som den du beskriver der, kan ikke undgås. Jeg har selv haft flere lignende oplevelser de første år jeg røg cannabis.

Havde du indtaget alkohol før du røg? Bare et par øl kan gøre en stor forskel for mange mennesker.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg drikker aldrig når jeg ryger, for så går jeg kold. Don't mix beer and grass var der en klog mand der engang sagde.
Synes bare det er underligt, at min krop reagerer sådan.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er ikke umiddelbart noget jeg ville bekymre mig om. Hvis det sker igen, ofte, bør det selvfølgelig være en bekymring.

Du skriver du ryger hver dag. Det er slet ikke sundt for krop og sind, du burde måske skrue ned for forbruget.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har ganske enkelt fået for meget. Jeg har også haft de ture et par gange.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
"Svimmel, kvalme, ellers besvimede jeg.. Min veninde sagde jeg var meget bleg i ansigtet, og jeg havde det også koldt i ansigtet, som senere blev til en svedetur."

Det lyder utrolig meget som symptomerne på nikotinchok. Ryger du til dagligt (smøger)? Hvis ikke, så husk for guds skyld at riste cigaretterne ordentligt inden i smider dem i jeres mix. Dette kan sagtens være grunden til dit ubehag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Jeg synes at JTJ's teori lyder meget sansynlig. En nikotin overdosis var også det første jeg tænkte, da jeg læste spørgsmålet. Det kan undgåes ved at riste bedre, eller ved at man simpelthen venter længere tid imellem sugene på jointen. Den sidste teknik bruger jeg selv når jeg en sjælden gang imellem ryger uristet tobak i mine joints. Metoden medfører at man ikke får en masse nikotin på en gang, men i stedet får man det over længere tid, og rusen bliver derfor ikke nær så overvældende og man undgår at opleve de symptomer du beskriver.

Mvh. John.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]