Jeg blev så glad da jeg så dette indslag!

trist at der er en vis dovenskab i tråden, men for de dovne er her en lille literatur liste om kryddersnaps og de fleste urter med ekstra virkning er med her i på den ene eller den anden måde (der skal ledes i flere bøger for at få det fulde billede)
"Brændevin og Blomster, i lyst og nød" af Gunnar Stavnsbo på forlaget Brimer
"Brændevinsamatørens Lommebog" af Gunnar Stavnsbo på forlaget Brimer
"Brændevin og Hekseurter" af Gunnar Stavnsbo på forlaget Brimer
"Naturens Kryddersnaps" af Anemette Olesen på Skarresøhus forlag
"Globs Brændevinsbog" af P.V. Glob på forlaget Wormianum (citat: Brændevin er alle lægemidlers moder og dronning)
"Eksotiske Lægeplanter og Trolddomsurter" af Harald Nielsen på Politikens Forlag
"Sacred and Herbal Healing Beers, The Secrets of Ancient Fermentation" af Stephen Harrod Buhner på Siris Books (Har en større diskution om denne bog jeg gerne vil dele med jer andre)
"Forbyd Hallucinogener? Forbud Naturen at Gro!" af Sten Larris på forlaget Indkøbstryk (Absolute klassiker dog ikke om kryddersnaps eller alkohol udtræk)
"Danske Hallucinogener - i fortid og nutid" af Henrik Olsen på Ampels forlag (Heller ikke en bog om alkoholudtræk men spændene læsning om Bulmeurt)
"Happy High Herbs" af Roy Thorpe på forlaget POSSIBILITY.COM (Endnu en spændene bog om hallucinogene urter)
Der er som sagt en langt større mængde bøger man skal igennem for at få det fulde billede, men dette er en start for enhver nybegynder.
Diskutionen jeg gerne vil starte omhandler brygning med hallucinogene urter.
Er der Feks. nogen der har erfaring med at lave øl med alrunerod??
Jeg har brygget øl vin og kryddersnaps (bjesk) i mange år og efter at have fundet ud af humle kun er blevet brugt i ca. 300-400år (kun 200år i UK) anskaffede jeg mig "Sacred and Herbal Healing Beers" og ville igang med at lave Øl efter gammel opskrift.
Men da jeg havde anskaffet alrunerod og skulle til at brygge en kasse Hallucinogen øl fandt jeg ud af at Alrunerod ikke kun er dødbringende, men også et utilregneligt Hallucinogen som skaber en alvorlig personligheds forstyrrelse.
Alt er giftigt og dødbringene i den rette dosis men at det er så utilregneligt har sat en frygt i livet på mig (ser for mig at jeg i en alvorlig brandet vil have mere at drikke og kaster mig over Alrune øllet og derefter forvandler mig til en absolute tosse uden nogen fodfæste i virkeligheden)
Så mit spørgsmål er om hvor alvorligt jeg skal tage disse varsler om utilregnelig Hallucinogen????
Sidst jeg lavede en kryddersnaps (Bjesk) med malurt og hamp sendte jeg en kammerat på hospitalet (han var meget beruset da han kastede sig over flasken men alligevel) så vil MEGET gerne høre mere om jeres erfaringer med alkohol udtræk.
og til fly-high du skal læse lidt op på dine urter men et godt råd er Baldrian og Humle sammen, dejlig smag og stenet virkning og malurt skal kun trække få timer og ikke dage som nogle påstår