Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej folkens

Jeg fandt dette forum for et par uger siden, og har benyttet mig meget af det da folk lader til at være flinke og meget informative. Min erfaring indenfor psykedeliske stoffer er ikke fandens stor. Skal også siges jeg har lovet min gamle hippie af en far ikke at tage noget som kommer fra et laboratorium. Så kun naturmidler!

Jeg har prøvet pot og skunk som det eneste. Er egentlig aldrig blevet skuffet, og har kun fået det dårligt en gang hvor jeg følte mine fingre sad fast i mit kranie.

Interessen er langsomt begyndt efter snak med venner, og en af dem nævnte "Salvia" som noget jeg skulle prøve.

Så derfor kunne jeg godt bruge en hurtig guide til hvad jeg skal gøre,
Mvh

Morten

Senest rettet af WatchTHEPEEP 01 nov 2011 13:23, rettet i alt 2 gange.
Læs regler og opslag før du poster !!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tjek her;

Overvejer stærkt at prøve Salvie - Men har mange spørgsmål?

Medlem
Brugeravatar

Nu havde jeg lige skrevet en hel side om mit valg :( Desværre røg nettet eller noget i den dur.

Jeg har nu besluttet mig at prøve svampe istedet, da jeg læste mig frem til at salvia godt kunne gå hen og blive slemt hvis man var helt nybegynder. Jeg takker meget for det!

Så nu er der egentlig kun et spørgsmål tilbage.

Mit største problem og bekymring er at få bestilt det rigtige hjem. Jeg vil egentlig gerne prøve et growkit, jeg ved dog bare ikke rigtigt hvilket jeg skal bestille. Kan i muligvis smide et godt link? Jeg går selv på jagt efter et.

Takker!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
TwoTimes skrev:
Nu havde jeg lige skrevet en hel side om mit valg :( Desværre røg nettet eller noget i den dur.

Jeg har nu besluttet mig at prøve svampe istedet, da jeg læste mig frem til at salvia godt kunne gå hen og blive slemt hvis man var helt nybegynder. Jeg takker meget for det!

Så nu er der egentlig kun et spørgsmål tilbage.

Mit største problem og bekymring er at få bestilt det rigtige hjem. Jeg vil egentlig gerne prøve et growkit, jeg ved dog bare ikke rigtigt hvilket jeg skal bestille. Kan i muligvis smide et godt link? Jeg går selv på jagt efter et.

Takker!

Citat:
Sidst rettet af Kaktus Klausen man 24. okt 2011 21:03, rettet i alt 1 gang.
Læs regler og opslag før du poster !!!

Links til forhandlere er bl.a. imod reglerne herinde.

Medlem
Brugeravatar

Åh gud jeg havde læst det som ingen handel mellem brugere! Jeg undskylder.

Har undersøgt adskellige hjemmesider, og set lidt youtube videoer om growkits, dog kan jeg ikke finde et growkit med spids nøgenhat nogle steder. Er cubensis ordet for spids nøgenhat? For der er omkring 8 forskellige spores det sted jeg kigger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf
Brugte jeg før mit første salvia trip. Den er kort, og giver dig de vigtigste informationer.

Dedikeret medlem

Psilocybe semilanceata er spids nøgenhat, Psilocybe Cubensis er en anden sort, så vidt jeg ved kan du ikke få SN growkits, da de ikke er nemme at dyrke, derimod er Cubensis, som derfor er de flestes foretrukne valg når de selv dyrker.

Junior medlem

Er den der hedder B+, cubensis??

Medlem
Brugeravatar

ja det er det :D jeg mener ikke man kan få growkits med andre sorter end Cubensis.

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Jeg har aldrig stødt på growkits med andet end cubensis og trøfler, og jeg tvivler stærk på at du finder nogle med SN...

Jeg syntes det er et klogt træk at ligge ud med svampe frem for salvia...

Og som andre også nævner så er Cubensis ikke ordet for Spids Nøgenhat, der er tale om 2 vidt forskellige sorte. Dog har de det tilfælles, at de begge indeholder psilocybin som er det stof der giver os det her "trip". Spids Nøgenhat er en lille svamp der vokser frit i den danske natur, den er meget svær at få til at gro indendørs, derfor ser du ikke nogle growkits med SN. Cubensis derimod er en mere exotisk svamp, den er også større og meget nemmere at få til at gro indendøre. Der findes mange typer cubensis, dem kalder vi "strains", ligesom med cannabis planter, har cubensis strains ofte navn efter hvor de blev opdaget. F.eks. Cubensis Cambodian...

Man siger at cubensis er cubensis, med det mener jeg, at der ikke er nogle strains der er mere potente end andre, iværtfald ikke noget af betydning. Altså kan man ikke sige hvilken cubensis strain der er den "stærkeste".

Jeg beklager for evt. komma og stavefejl

Du skal være velkommen til at sende mig en PM hvis du har spørgsmål.

- Pollenrygeren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]