Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ved godt dette kan være dobbelt post af gamle tråde, men kan folk ikke bare ignorer det og komme med et reelt bud?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
i trænge tider er en 8'eren fra et topnøglesæt perfekt.

Dedikeret medlem

Hvis rustfrit stål bliver opvarmet til en temperatur som nemt kan forekomme ved at ryge et hovede, udgiver det nogle farlige stoffer.
Det er et alternativ, men det er usundt.

Dedikeret medlem

kartoffel eller gullerrod eller sølvpapir kan du forme et hoved ud af og prikke hul igennem dette er bestemt ikke sundt men du kan :) held og lykke med det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
har forresten engang her for et par uger siden bygget en ret velfungerende vandmelon økobong med æble som hoved, en hel vandmelon til nedkøling og et æble til at suge i. kan anbefales hvis du opgiver de andre ideer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
iSmoke skrev:
Hvis rustfrit stål bliver opvarmet til en temperatur som nemt kan forekomme ved at ryge et hovede, udgiver det nogle farlige stoffer.
Det er et alternativ, men det er usundt.

Det passer ikke da.
hvad med rustfrie gryder, pander, riste til gril, osv osv.
Rustfrit stål afgiver meget giftige stoffer, ja - men det er ved forarbejdningstempearturen det gør det - altså, ved smeltepunktet.
Så det er kun noget man skal tage højde for når man svejser.
Men i skal ikke give jer til at slibe i hovedet, hvis det er rustfrit.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
drop det sølvpapir, det smager forfærdeligt.
Frugt og grønt er altid godt :D

Junior medlem

Drop nu det hjemmefusk. Har også selv røget en del på frugter og det er da også meget sjovt men hvis man skal ryge bong kan man ligeså godt gøre det ordentligt.
Så hvorfor ikke bare købe et merskums hoved til en 20-30kr i en headshop?
Vil jeg da stærkt anbefale.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har med stort held lavet bonghoveder i ler.

Jeg havde brændeovn, og kunne brænde dem der, men de må også kunne brændes med en brænder til gasdåsen. De skal bare lige glødes jævnt op når de har tørret.

Jeg synes at merskumshoveder næsten går i opløsning hvis de bliver brugt ofte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
ZeroTheHero skrev:

Aih? Gider du uddybe? Det eneste jeg lægger mærke til ved merskumshovederne ved hyppig brug, er at de gradvist bliver flottere i farverne, i takt med at de bliver brugt. Selvom jeg også godt kan lide dem imens de er kridhvide.

Junior medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
ZeroTheHero skrev:

Aih? Gider du uddybe? Det eneste jeg lægger mærke til ved merskumshovederne ved hyppig brug, er at de gradvist bliver flottere i farverne, i takt med at de bliver brugt. Selvom jeg også godt kan lide dem imens de er kridhvide.

Ja det gider jeg da godt.

Merskum suger som en svamp og hvis ikke man lader hovedet tørre ud efter brug, vil materialet blive som sæbe og efter kort tid har man et hul som kræver kalibrering hvis ikke bare man vil ofre sit mix til vandguderne.

Jeg ryger ikke længere men har mange år med merskumshoveder bag mig. Jeg købte også i en periode rå merskum og lavede selv hovederne og kunne tydeligt se at hver gang de blev renset blev hullet lidt større.

Jeg prøvede at koge dem i voks for at se om merskummen kunne mættes så den ikke blev opløst men det virkede ikke ret længe.

De skulle faktisk tørre ret længe for ikke at blive udboret. Rensede kun med papir så der er ikke tale om at det blev skrabet ud.

Muligvis røg der mængder gennem min bong, som ikke alle har mulighed for at være med på, men det ændrer ikke ved en grundlæggende egenskab ved merskum. At det opløses og smatter ud ved fugt.

Medlem

Okay, det værste jeg har gjort for at lave et bonghoved, var at skære en sodavandsdåse op, og så lave en lille kegle ud af det, for så at klistre det sammen med et plaster. Det virkede ganske vist til min 10-minutters flaskebong, men det kan umuligt have været specielt sundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
yodawgyo skrev:
Okay, det værste jeg har gjort for at lave et bonghoved, var at skære en sodavandsdåse op, og så lave en lille kegle ud af det, for så at klistre det sammen med et plaster. Det virkede ganske vist til min 10-minutters flaskebong, men det kan umuligt have været specielt sundt.

Haha, den har jeg også været på, bare uden plasteret! Og så en adskilt kuglepen som downstem. Længe leve spjældpiverten!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Til venstra for jointen!
psychedelic mind skrev:
Drop nu det hjemmefusk. Har også selv røget en del på frugter og det er da også meget sjovt men hvis man skal ryge bong kan man ligeså godt gøre det ordentligt.

Indeed ! :rocking:

Medlem

DáDon skrev:
psychedelic mind skrev:

Indeed ! :rocking:

Problem is, det er ikke altid til at finde en headshop. Men jeg bor i Aalborg, så jeg ved ikke hvad min undskyldning er :oops:

Junior medlem

jeg lavede et bonghovede ved at klippe en tesi i stykker, de plejer at være rustfri stål

det fungerede nogenlunde/ok blev ihvertfald godt skæv, kun til sidst jeg kom til at ryge lidt af slangen da den smeltede lidt:)

det største problem er at den helst skal lukke nogenlunde tæt så den skal krølles sammen uden at slangen ned i flasken smelter...

alufolie skulle ikke være så godt, så derfor min alternative løsning...

Junior medlem

Træ?
Find en gren, sav den over til en passende størrelse, bor hul.

Jeg har da fået lavet mig en ganske fin pibe af træ, med hammer og mejsel.
Hvis man giver det lidt tid, kan det blive ganske fint, med mønster og tegn på hovedet :)

Og et pibe hoved må jo i princippet være det samme, bordset fra det ene hul er placeret et andet sted.

jeg lavede et bonghovede ved at klippe en tesi i stykker, de plejer at være rustfri stål

det fungerede nogenlunde/ok blev ihvertfald godt skæv, kun til sidst jeg kom til at ryge lidt af slangen da den smeltede lidt:)

det største problem er at den helst skal lukke nogenlunde tæt så den skal krølles sammen uden at slangen ned i flasken smelter...

alufolie skulle ikke være så godt, så derfor min alternative løsning...

Hvordan har du fået sien fastgjort?
Jeg går ud fra vi tænker det samme med en si til the, og ellers er jeg for stoned.

Junior medlem

Brugte engang en lysestage hvor man kunne skrue "hovedet" (tingen som man presser stearinlyset ned i) det fungerede udemærket.

Junior medlem

Træ?
Find en gren, sav den over til en passende størrelse, bor hul.
Hvordan har du fået sien fastgjort?
Jeg går ud fra vi tænker det samme med en si til the, og ellers er jeg for stoned.

Rullede sien sammen så den lukkede nogenlunde tæt om kanten af slangen og var mest utæt i toppen

Det virkede da 1-2 dage før slangen smeltede og jeg blev godt skæv så det var ikke helt spildt :)

Optimalt bliver det aldrig :)

(det kræver lidt føling at ryge med det på den måde, men når man lige vænner sig til det og kommer en ok klump i fremfor nuller så kommer der godt med røg som på en alm bong)

Æble er nok en bedre løsning og kan fås på ethvert gadehjørne (7eleven) eller shell tank der har døgnåbent til man får købt sig et merskumshovede - ellers kunne man måske gå en tur og prøve at finde et æble eller en grankogle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]