Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Sort kashmir
Junior medlem

Hey, jeg røg noget helt sort og virkelig blødt klump for noget tid siden. Ham jeg røg det med sagde det kashmir, men der er jo meget forskelligt kashmir. Nogen der ved hvad det hedder og om det overhovedet er kashmir? fordi det var en hel del bedre end ryger end normal 120 kashmir.

Dedikeret medlem

Måske har du aldrig fået kashmir før nu, det er svært at sige, cannabis navnene bliver tit brugt som salgstrick.

Junior medlem

[quote="iSmoke"]Måske har du aldrig fået kashmir før nu, det er svært at sige, cannabis navnene bliver tit brugt som salgstrick.[/qj

Jeg tror du misforstod mig, det var selve klumpen og ikke røgen der var helt sort og blød, og man kunne forme det med lette fingertryk

Dedikeret medlem

Jeg nævner ikke røgen i min post.
Det jeg prøver at sige er, at meget hash bliver solgt under falske kendte navne for at sælge bedre, det er umuligt at sige hvad det har været for en hash, men det lyder rigtigt at den er sort og meget blød.
Hvis du stadig ikke mener at jeg har forstået dit spørgsmål, så er du nødt til at omformulere dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
ja, blødhed når det gælder sort hash har ikke nødvendigvis noget med kvalitet at gøre...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
"Rigtig" kashmir skulle efter sigende være en "sort" hash, da den er blevet håndlavet(modsat at si planten).
Men det er kun noget jeg kan læse mig til og jeg har ikke selv stødt på "rigtig" sort kashmir, men kun varierende kvaliteter(varierende fra rigtig god til en dårlig "semi") af lysere varianter, som vel kaldes kashmir pga. den karakteristiske lugt og smag ift. en "alm." marok...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
tror ik du kan få noget lign kashmir for 120 eller i omegnen :O. ellers vil jeg gerne snakke med din pusher!

efter hvad jeg har hørt blev det sidste rigtige kashmir der var på staden solgt for over 300 kr g. og det er ikke til hvem som helst

det er ik til at sige hvad du har fået, nok højst noget godt nepal ryger

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Crime skrev:
tror ik du kan få noget lign kashmir for 120 eller i omegnen :O. ellers vil jeg gerne snakke med din pusher!

efter hvad jeg har hørt blev det sidste rigtige kashmir der var på staden solgt for over 300 kr g. og det er ikke til hvem som helst

det er ik til at sige hvad du har fået, nok højst noget godt nepal ryger

Med den viden, kan du så også bekræfte at en "rigtig" kashmir er sort hash og har den der karakteristiske smag, som også de dårligere varianter har?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har aldrig selv prøvet eller set den rigtige kashmir (efter hvad jeg selv ved) desværre

aner ik om det her er 100 % rigtig eller ej, men det samme billed går igen og igen når man kigger lidt rundt. det er værtfald ikke lige så sort som charas og som folk ellers går og tror, den ligner lidt mere polm
og lugten/smagen skulle være rimelig sjov, men det er sku svært at sammenligne når man aldrig har stået med den rigtige

de siger også at de propper olie i hashen for at gøre den blød, så tror ik nødvendigvis at det er den blødeste ryger, værtfald ikke fra start af

Billede
Billede
Billede
Strain: Kashmiri (Kashmir/India)

Cultivation: No information available.

Production: Kashmir is the only Moslem country where Hashish is produced by hand like in Nepal and Afghanistan. Usually the producers in Kashmir aren't able to press the slabs decently.

Color: Black on the outside, brown-greenish inside. White lines usually present.

Smell: Very spicy and aromatic.

Taste: Quite an acquired taste, however not harsh on the throat.

Consistency: Somewhat harder than Afghani with less resin content. Natural oils are often added to render the Hash soft.

Effect: Physical and stony high.

Potency: Potent to very potent. (10-12% THC)

Availability: Very rare.

Junior medlem

Jep det er den der sorte nepal, er det egentlig ik det samme som charas? Og er det ikke rimelig svært at få fat i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

svjv er charas en måde at lave hashen på, ved at gnubbe sine hænder op at bud'sne, som bliver brugt flere forskellige steder i verden til at lave den helt sorte bløde tjald

hvis det er noget charas hash du har fået fat i så er du rimelig heldig

det du har fået har vel set nogenlunde sådan her ud ?

Billede

Billede

Junior medlem

Ja det var det, bortset fra hans klump var mere aflang i det. Men kan det ikke være at nogle af de lokale er begyndt at lave det på ''charas'' metoden hvis de selv dyrker?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rigtig god charas hash er rimelig svært at støve op, og jeg kommer daglig i samtlige boder på øen, så tror ik det er noget man bare lige laver

har hørt at mange folk propper en masse olie i noget alm ryger og så sælger det som super nepal / charas / osv osv. alt sammen er salgstrick til uvidende tosser

de få gange jeg har fået noget sort ryger som slog benene væk under mig har det altid lugtet fælt, næsten så fælt at man er i tvivl om man overhovedet har lyst til at ryge det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Crime skrev:

de få gange jeg har fået noget sort ryger som slog benene væk under mig har det altid lugtet fælt, næsten så fælt at man er i tvivl om man overhovedet har lyst til at ryge det

+1
og det er surt at skulle mixe det ud fordi det er så sticky

Junior medlem
Brugeravatar

justchill skrev:
Crime skrev:

+1
og det er surt at skulle mixe det ud fordi det er så sticky

Ja, jeg har noget formentlig nepal.Det lugter sygt af kattepis og er mega sticky og svært at mixe ud, men det er tiden værd fordi det slår virkelig.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Pas på med sætte en hash i en fast kategori - der er utroligt mange slang navne for det forskellige. Jeg tror ikke ægte kashmiri har været til at opstøve i de seneste ti år - Lebaneseren er efterhånden ved at være helt væk da de simpelthen er stoppet med deres eksport. jeg var så heldig at få en skive der var lavet på ægte kashmiri gener dog dyrket, høstet og produceret i Marokko. De er begyndt at lave en masse tjald på pakistanske gener og andre mere potente gener. Hvilket er en fordel for mig, da jeg bedre kan lide denne type. Hvor i mod der er rigtig mange der er trætte af at det er ved at blive sværere at finde 100% ægte marokkanske gener.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
De er begyndt at lave en masse tjald på pakistanske gener og andre mere potente gener. Hvilket er en fordel for mig, da jeg bedre kan lide denne type. Hvor i mod der er rigtig mange der er trætte af at det er ved at blive sværere at finde 100% ægte marokkanske gener.

Det er desværre rigtigt at langt de fleste marokkanske land racer er næsten væk og det meste består af pakistanske. ellers bliver de krydset med pakistanske. mange bønder tror at pollen kun kan bevæge sig mere en 300-500 meter, men det er en fejl det kan rejse over 300 km. Mange steder blander de også bare hvad de har af forskellige sorter til en stor pærevælling og presser plader af det. Personligt syntes jeg det er ærgeligt da det er sjældent jeg støder på en lækker pollum marok længere. :roll:

Tilbage til Topic
som de andre siger er Kashmir bare et salgsnavn. Men har selv god erfaring med at købe kashmir på staden. sort kashmir ser jeg dog ikke så tit men har kun fået sort kashmir af god kvalitet.

Junior medlem

:cheers: Jeg fik noget sort her for leden, som ligner meget de to andre bortset fra den var lyserbrund indvendig når man knækkede den, og den smagte underligt syndes jeg, og har hørt om meget af det sorte som er i vores landsdel lige nu er en form for snyde hash, den er meget gummi angtig og klasker slet ikk som en ordenlig sort skal, men man bliver "skæv".. Findes der sort hash som er "Ringere kvalitet". eller er det en snyde hash med olie og pis og lort i.?
mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
sort hash er ikke nogen garanti for god hash. der er lige så meget dårligt sort hash som der er lyst. jeg skal ikke kunne sige hvad der er blandet op med det er nok meget forskelligt

Junior medlem

Nej det rigtigt, men kom os til at tænkte på om det kunne ha været det nogle kalder bubble-hash eller hvad det hedder, du ved det der bliver lavet med vand og is mener jeg det er også med dækblade... kunne det ikk ha en form for gummi konsistent..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]