Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle sammen, jeg er en dreng på 20 år og har røget hash siden jeg var 14... næsten hverdag udover de dage hvor jeg ikke kunne skaffe noget. og så har jeg haft 3 pauser i det hele.. 1 på 2 månder, 1 på 43 dage, og 1 på 17 dage...

JEG VIL MEGET GERNE STOPPE MED AT RYGE.. Men jeg har virklig brug for jeres hjælp..

i det sidste 3 år, hver gang jeg har røget en pind, har jeg altid fortrudt at jeg gjorde det! og fik det dårligt..
Jeg ved jeg har taget meget skade af det! for har en stor uro i mig :S.. hvergang jeg ryger nu.. Får jeg hurtig hjertebanken. og kan mærke noget i mit hoved som jeg ik rigtig kan forklare :S det føles som jeg får stød i hovedet eller noget der beværger sig i mit hoved, og jeg føler virklig at jeg skal dø.. HVERGANG JEG GØR DET...
og alligevel bliver jeg ved med at ryge :S:S og når jeg så ryger så fortryder jeg det :S ...

Jeg er stoppet med skole, misted arbejde, blevet meget sløv. min hjerne virker ik mere.. jeg er virklig blevet dum!
jeg flader i søvn kl 8-9 om morgen og står op kl 5-6 om aften... hver eneste dag.. jeg laver ik noget andet end bare ryge :((( ...

men nu er der gået 4 dage uden røg. og det 4 dage har været som et helved for mig.. Jeg tænker på at ryge hele tiden, hver sekund, hver minut, hver time.. hvad kan jeg gør for at hold det væk fra tankerne?

Junior medlem
Brugeravatar

Tror du ikke det ville kunne hjælpe at møde op på det lokale misbrugscenter?

Dedikeret medlem

Der står lidt i den her tråd om andre som vil stoppe er stoppet.
viewtopic.php?f=3&t=38445
Ellers er det bare med at holde ud en time af gangen - for det bliver lettere inden så længe jeg husker den første uge som den hårdeste.
Tag en snak med din læge og få hjælp den vej eller gør som Dr. Jones skriver.

Held og lykke med det.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med den årstid vi har nu, og det dermed mørke vejr, kan døgnrytmen også være en dræber. Kæmp for at vende din døgnrytme rundt, så den passer mere med solen. Sørg for at komme ud, helst et par timer hver dag og få godt med lys. Det skulle ihvertfald give et humør- og energiboost, som vil gøre det lettere at komme igennem den svære afvænningsperiode...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Kan det tænkes at det er nikotinen i dine joints der gør dig afhængig? Ryger du cigaretter udover joints? Hash er ikke vildt svært at stoppe med, det er nikotin derimod.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan det tænkes at det er nikotinen i dine joints der gør dig afhængig? Ryger du cigaretter udover joints? Hash er ikke vildt svært at stoppe med, det er nikotin derimod.

Det lyder til at det er det psykiske han kæmper med, og på det punkt kan tjald bestemt godt være svært at stoppe med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder på ingen måde som nikotinafhængighed.
Opsøg en misbrugskonsulent. Det kan være svært at gå med sådan noget alene uden at falde i

Medlem
Brugeravatar

Det lyder på ingen måde som nikotinafhængighed.

Citat:
4 dage har været som et helved for mig.. Jeg tænker på at ryge hele tiden, hver sekund, hver minut, hver time.. hvad kan jeg gør for at hold det væk fra tankerne?

Havde det på samme måde da jeg kvittede smøgerne, men vi er jo alle forskellige.

Men ja, find en misbrugskonsulent Big Nasty. Se evt. her: http://misbrugskonsulenterne.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er jo tydeligt at mærke, når det er hash rusen man craver.

Jeg har aldrig forstået at man behøver at lade sig indligge på misbrugscenter for cannabis, jeg har været afhængig mange gange i mit liv, altså røget for meget i perioder, og det er da svært at tage sig sammen til at stoppe og tænke (nu er det nu) men når det endelig er gjort, har jeg ikke oplevet det store ubehag, kun prøvet en gang hvor jeg kastede op på tredje dagen men var faen ?
De 3-5 første dage er ikke særlig rare, jeg plejer bare at se det som en "feber" eller andet i den stil, det går over igen snart.

Cannabis er ofte hvad man selv gør det til, hvis du gør det til et kæmpe problem at stoppe, eller bilder dig ind at det bliver en kæmpe forhindring, så gør det det højst sandsynligt også, prøv bare at lyt til dine rationelle tanker der fortæller dig du spilder dit liv på det her.

Ofte når man sætter sig ned og tænker over alt det liv man er gået glip af, kan cannabisrusen komme til at miste værdigen en del (IMO)

Senest rettet af Mr.Pink 04 jan 2012 16:20, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

når det endelig er gjort, har jeg ikke oplevet det store ubehag, kun prøvet en gang hvor jeg kastede op på tredje dagen men var faen ?

Det er derfor jeg tænker at nikotin måske kan være indblandet, da begge substanser jo indtages i en joint, så måske craver man joints, men det er egentlig mest nikotinen man craver. Jeg synes det er sværere at tage en kold tyrker med nikotin. Jeg går ikke og tænker på hash konstant når jeg ikke ryger.

Junior medlem

Tror du ikke det ville kunne hjælpe at møde op på det lokale misbrugscenter?

nej, misbrugcenter er ikk noget for mig. har prøvet det 2 gange :s ...

Junior medlem

ja jeg ryger smøger, men tror ik det nikotinen.. jeg er afhængig af hash.
og for mig er hash svære at stoppe med, jeg ryger ik så meget smøger nemlig :s

Junior medlem

Ps. Tak til jer der har brug tid på at skrive herinde, det sætter jeg virklig stor pris på..
nu der gået 5 dage uden hash. og søvnrytmen er ordnen fra igår af da jeg ik sov hele natten . og faldt i søvn igår kl 18 og stod op idag kl 8 og føler mig lidt frisk :D

Medlem

..Hash er ikke vildt svært at stoppe med, det er nikotin derimod.

Hvem siger det? Noget du selv mener? du fremlægger det som var det en selvfølge af et faktum?
Hvis jeg var tråd starter, så ville jeg give dig en dummeflad for at bagatelisere problemet med så en gak gak teori.

Tricome skrev:
Jeg har aldrig forstået at man behøver at lade sig indligge på misbrugscenter for cannabis, jeg har været afhængig mange gange i mit liv, altså røget for meget i perioder, og det er da svært at tage sig sammen til at stoppe og tænke (nu er det nu) men når det endelig er gjort, har jeg ikke oplevet det store ubehag, kun prøvet en gang hvor jeg kastede op på tredje dagen men var faen ?
De 3-5 første dage er ikke særlig rare, jeg plejer bare at se det som en "feber" eller andet i den stil, det går over igen snart.
Cannabis er ofte hvad man selv gør det til,

Lad os nu lige blive enige om at abstinenser fra cannabis er forskellige fra person til person. Jeg har det nogenlunde lige som dig med feber den første uges tid. Til gengæld kender jeg rigtigt rigtigt mange mennesker som har abstinenser i en hel anden 'liga', efterfulgt af lange og hårde depressioner som konsekvens af de tanker og følelser de har brugt deres misbrug til at holde nede. For dem er det ikke bare, en uges feber som det åbenbart er for dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Okay så bliver vi enige om det, men for de fleste burde det ikke være verdens største udfordring at stoppe med lidt cannabis, det gælder sommetider bare om at rette ryggen, som big nasty så fint viser han har gjort :D

Ps. Tak til jer der har brug tid på at skrive herinde, det sætter jeg virklig stor pris på..
nu der gået 5 dage uden hash. og søvnrytmen er ordnen fra igår af da jeg ik sov hele natten . og faldt i søvn igår kl 18 og stod op idag kl 8 og føler mig lidt frisk :D

SKIDE GODT !

Medlem
Brugeravatar

..Hash er ikke vildt svært at stoppe med, det er nikotin derimod.

Hvem siger det? Noget du selv mener? du fremlægger det som var det en selvfølge af et faktum?
Hvis jeg var tråd starter, så ville jeg give dig en dummeflad for at bagatelisere problemet med så en gak gak teori.

Du kan selv læse mere her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17382831

Eller hvis du ikke har adgang, så her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_ ... _potential
og her:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ratio ... dependence).svg

Jeg vil tilslutte mig Tricome og sige, at hash altså ikke er vildt svært at stoppe med, og så må du jo slå mig eller hvad du nu synes.

Og tillykke til Big Nasty forresten.

Junior medlem

nu du ikke vil på center kan sport gøre trixet specielt adrenalinsport ....koster selvfølgelig penge men det gør rygning jo også

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt! Så prøv at hold en fast døgnrytme. Se samtidig om du kan få gang i nogle projekter. Det kan være motion, svømning osv. eller du kan se om der er kurser du kan begynde på, aftenskole, folkeuniversitet eller lignende. Sørg blot for at få lagt nogle elementer ind i hverdagen, det gør det væsentlig nemmere at slippe hashen, da dennes rus i høj grad er en kedsomhedsdræber der får det mest uinteressante til at være interessant. Samtidig vil flere elementer giver dig et humørløft og energioverskud, der vil gøre det nemmere at holde gejsten op...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Der intet håb længere, er faldt i igen har røget 3 dage i træk hver aften.
Men jeg træner hver dag.. Jeg har prøvet så meget at være aktiv og det med humør. Men Om jeg er i dårlig eller go humør, jeg har altid til at ryg... jeg elsker røg. Kan aldrig stop selvom jeg ved den dræber mig virklig...

Dedikeret medlem

Der er altid håb, prøv og hold fast i træningen og lad værd med at fucke din døgnrytme helt op så du når og se lidt dagslys hver dag.
Lav en aftale med din læge, så du kan få noget medicin til at stoppe dig næste gang du er klar til at forsøge at stoppe.
Chancen for succes er væsentlig større hvis du har ro i hovedet og du får din nattesøvn det ved jeg af egen erfarring.
Så lad hver med at give helt op nu, men i stedet fokuser på at samle styrke til næste gang.
Du skal være velkommen til at sende en PM, hvis du har brug for at få vent dine tanker lidt mere privat.
Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]