Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig været cigaret-ryger, eller brudt mig om den virkning nicotin giver. Så næsten hver gang jeg har lavet en joint, med formegentlig lidt halvdårligt ristet tobak i, har jeg en fornemmelse af at nicotin-svimmelhed ødelægger noget af rusen.

Så nu skal der prøves noget nyt. Nemlig at indtage hashen rent. Én mulighed er at indtage det oralt i noget mad/drikke, men jeg har på fornemmelsen at det er utroligt svært at dosere/styre rusen på den måde.
Så jeg læner mig lidt mere op af muligheden for f.eks. at ryge det rent i en pibe, men da jeg ved intet om denne teknik skal jeg bruge lidt hjælp:

- Hvilken slags pibe skal man bruge?
- Skal man bruge nogle former for filter/andet som tilbehør?
- Hvordan skal hashen "anrettes" i piben? Det må jo være noget anderledes at have med at gøre i forhold til hash+tobak-mix.
- Andre gode råd?

Jeg har også overvejet brug af chillum, men jeg ved ikke, om man kan ryge hash rent i sådan én, og om det i så fald er bedre/nemmere end en pibe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har før røget hash rent på et merskumshoved, hvor klumpen var trykket flad henover en screen, imens der holdes en lighter til.
Der er også muligheden for at ryge på glas.

Ellers er der altså flere tråde herinde med forslag til rygning af hash uden tobak, bl.a. med flere varianter af glas-metoden.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg foretrækker at ryge bong, når jeg skal ryge hashen rent. Ligesom halose skriver, så trykker jeg en lille klump flad, og ligger på en rist i mit hoved. Man kan også bare nuldre en masse små klumper ud og ligge på sin rist. Det er smag og behag. Om du bruger et hoved af træ, merskum, glas eller whatever, gør ikke så meget. Man skal sørge for at der ikke går ild i hashen, men at den kune bobbler for til sidst at begynde at gløde.
Du kan også rulle en lille kugle af dit hash, og sætte den på spidsen af en nål som peger lodret op i luften. Evt. en tegnestift. Hvorefter du sætter ild til hashen, lader den brænde et par sekunder, puster ilden ud så den gløder og sætter et glas over. Når så glasset er fyldt med røg letter man den ene side af glasset lidt, og stikker et sugerør ind og suger røgen ud.
Der er også en metode der kaldes "hot knifes" (mener jeg den kaldes) som går ud på at brænde/fordampe en lille klump hash mellem spidsen af 2 knive, og suge røgen via en tragt. Tragten kan laves af en 1,5 L flaske som du skære bunden af.
Undskyld mit lidt roddede indlæg, er ikke helt ædru og har tømmermænd.

Edit.
Gut der ryger rent hash med et glas og en nål: http://www.youtube.com/watch?v=xC1Gy9he ... re=related
"Hot knifing": http://www.youtube.com/watch?v=CyAF29KcSe8

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
har ikke andet at sige en at det er spild at ryge rent hash, hvis du ikke ønsker tobak bør du ryge rent pot/skunk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med en vaporizer ?
Jeg bruger selv altid en silver surfer vaporizer, og den er super effektiv både til pot/skunk og hash. Den er billig i brug, både mht. strømforbrug, og mængden af urt du bruger, og ikke så dyr i indkøb ~ 1500,-.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
nm-ryger skrev:
har ikke andet at sige en at det er spild at ryge rent hash, hvis du ikke ønsker tobak bør du ryge rent pot/skunk

Efter min mening er det bestemt ikke spild at ryge sin hash ren..
0.3 gram go hash kan holde mig skæv en hel dag!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg vil, som Mr. Cookie, også anbefale en vaporizer. Ikke nok med at du slipper for nikotin, du slipper også for røg, da du ved vaping indhalerer damp, hvilket er væsentlig sundere for lungerne. Se evt. Wikepedia.

Medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie skrev:
Hvad med en vaporizer ?
Jeg bruger selv altid en silver surfer vaporizer, og den er super effektiv både til pot/skunk og hash. Den er billig i brug, både mht. strømforbrug, og mængden af urt du bruger, og ikke så dyr i indkøb ~ 1500,-.

1500 kr er billigt??
Mit umiddelbare gæt må være, at du har en direktørstilling i en større dansk virksomhed.
Bortset fra prisen lyder en vaporizer da som en interessant mulighed.
Det med glasset, sugerøret og tegnestiften lyder da også ganske brugbart, hvis man kan se bort fra, at det virker lidt jørgen clevin rodet.

Jeg vil helst ikke have noget, der kræver alt for meget besvær, når man skal ryge. Hellere noget hvor man kan læne sig tilbage i en lænestol og patte lidt på en pibe eller chillum i ny og næ. Det er absolut ikke meningen, at jeg skal blive voldskæv af det, eller ryge ofte. Bare lidt for hyggen et par gange om måneden.

Jeg syntes også ret godt om at prøve noget oralt, men jeg ved ikke lige hvad jeg skulle lave. Det skulle jo helst være en type mad, der ikke mætter/fylder særlig meget, for man vil jo gerne have sult tilbage til fråderen lidt senere.

Junior medlem
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:
1500 kr er billigt??

Du kan også nemt finde vapos der koster sub 1000 kr.

Silver_Bullet skrev:
Jeg vil helst ikke have noget, der kræver alt for meget besvær, når man skal ryge.

Vaporizer er på ingen måder besværlige, du skal bare huske at lade batterierne op ;) Se f.eks. denne video med Launch Box.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1500 kr. er ikke dyrt for en investering i sit helbred. Især når man tænker på hvad alternativerne er. Sådan ser jeg ihvertfald på det.

Hvis man ryger meget vil jeg også mene at man tjener den ind i løbet af et år eller kortere tid, på grund af at man bruger meget mindre urt/hash, og tobakken er helt sparet væk. Den vaporizer jeg har , har også en lillebror der hedder Da Buddha, og koster vist under 1000,- .. Samme smarte enkle princip, men en mere oprejst model, som har nogle små ulemper imo.

Senest rettet af Mr.Cookie 07 jul 2011 14:46, rettet i alt 1 gang.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
nm-ryger skrev:

Hvorfor skulle det være spild?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
hvis du blander god hash med tobak, kan du bruge meget mindre og stadig blive skræv.
hvis man fortrækker effekten af ren hash og har pengene til det, er det selvfølelig ikke spild

Junior medlem
Brugeravatar

nm-ryger skrev:
hvis du blander god hash med tobak, kan du bruge meget mindre og stadig blive skræv.
hvis man fortrækker effekten af ren hash og har pengene til det, er det selvfølelig ikke spild

Hvorfor skulle det kræve mere hash at blive skæv, hvis man ikke blander det? Mængden af THC der skal til, er den samme uanset hvad, og hvis du bruger en ordentlig vaporizer, får du en meget høj udnyttelse af hashen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

antidote4reality skrev:
Hvorfor skulle det kræve mere hash at blive skæv, hvis man ikke blander det? Mængden af THC der skal til, er den samme uanset hvad, og hvis du bruger en ordentlig vaporizer, får du en meget høj udnyttelse af hashen.

Nemmerlig.

Der er en oplæringskurve, hvis man vil lære at bruge vapes. Det tager et par dage at lære ordenligt. Lidt ligesom da man begyndte at lære at ryge hash, men når man først har forstået at bruge den rigtige temperatur, den rigtige mængde urt, og den rigtige teknik, synes jeg det er svært/umuligt at gå tilbage til de gammeldags metoder med klam tobak og ristning. Og så smager det så meget bedre, og er så meget renere, og så meget sundere. Når man har lært det hoster man aldrig når man vaper..
Ryger man hver dag skal en bong renses, eller ihvertfald ha' skiftet vand mindst en gang om dagen. Ved samme mængde rygning skal en vape typisk renses 1 gang om måneden!

Det betyder også meget at man får valgt den rigtige vape til at starte med, for der er ved gud nogle elendige på markedet. Min er supernem at bruge, nem at rengøre, nem at tømme og fylde.

Se den her:
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=& ... 56&bih=565

Senest rettet af Mr.Cookie 25 jul 2011 14:58, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja jeg vil nok sige mm-ryger, at det må være din rygeteknik der fejler noget.
Jeg har dog hørt, at nikotin trænger meget hurtigt fra lungerne og ind i blodet, og når det blandes
op med "noget" tager det fat i det, og trækker det hurtigere med ind, ved ikke om det passer, men jeg
er nu altid blevet lige skæv når jeg har røget hashen ren, faktisk nogle gange skæv på en bedre måde synes jeg.

Jeg fortrækker en vaporizer, eller en pipe med et lille røgkammer, f.eks vis dem der, der ligner små colaflasker lavet af glas, med en gummieprop i toppen, med to rør, et du suger af, og et med et lille hoved på, ellers er de her piper rigtig gode hvis man bruger en rist i den :

Billede

Jeg synes altid folk propper for meget hash i, når de ryger det rent, og det er spild
Især når de holde røgen nede eller kun tager en lunge, og man kan se der ligger 0,2 gram og gløder og ryger i pipen, fordi de overvuderede deres lunger eller noget :) jeg har erfaret, at bitte små noller er bedst at ryge da de brænder meget hurtigere, og du derved kan få "plads" til alt røgen i dine lunger på den måde, hvis du synes det giver fæsne lunger, kan du altid ligge flere noller ned, uden at presse dem for hårdt sammen, jeg kan ikke lide at ryge hash ved at presse en lille nol flad ud over udgangen i et bonghobved, det er spild mener jeg, og en lortemåde at ryge på, god gennemgang synes jeg er bedst (fri passage) og det synes jeg ikke der kommer på den måde.

Jeg ved ikke om det er nævnt, men du kan også blande hashen op med tobaks alternativer, som knaster, økologisk kamillethe, jordbærblade os.v - og de er jo over alt altså jordbær, og når alle jordbær er plukket kan du jo prøve at se om du kan spotte et stort bed i en have, og venligt spørge om du ikke godt må plukke nogen, da du er på rygestop og prøver at finde noget andet end smøgerne imens du er på nedskæring blablabla.

jeg har dog ikke selv prøvet jordbærblade endnu, men har hørt godt om det, og vil selv
give det et shot da der i den by jeg bor i, stort set er jordbær over alt.

Medlem
Brugeravatar

For lige at vende tilbage til oral indtagelse:

Hvordan er den nemmeste/bedste måde at gøre det på, hvis jeg gerne vil indtage det med så lidt mad til som muligt (for at gemme sult til senere) ?

Min egen ide lyder på at opløse/varme lidt tjald i noget smør, og så smøre/hælde det ud på lidt kiks/knækbrød/toastbrød, og så bare ned med det i 4-5 bidder.
Andre ideer?

Mht. dosering tænker jeg på at tage 0,2-0,3 g god ryger. Jeg har som nævnt tidligere i tråden ikke røget i over et år, så det skal helst ikke blive for meget.

Andre gode råd modtages gerne. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Søg efter magic chip cookies eller noget i den stil. :) Der ligger en opskrift som jeg fandt herinde, hvilket resulterede i nogle rigtig lækre potente småkager :) Jeg lavede dem med 0.1 gr ryger i hver.

Edit: Dosen virker meget fornuftig :) Hav eventuelt noget sødt, hvis det skulle blive for meget ;)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:
Min egen ide lyder på at opløse/varme lidt tjald i noget smør, og så smøre/hælde det ud på lidt kiks/knækbrød/toastbrød, og så bare ned med det i 4-5 bidder.
Andre ideer?

Jeg har et par gange lavet en ét æg omelet/æggekage i micro ovn i en lille keramik skål. Kan selvfølgelig også laves på komfur, men pas på temp. på panden.
Det tager max. 10 min.
Tag 0.6-0.8 gram skunk, kog i f.eks. en ½ kop vand, smid vandet ud, gentag 2-3 gange , pres vand ud af den kogte skunk, hak skunk med kniv, pisk et æg , tilsæt salt-peber , og lidt smør eller olie, tilsæt hvad man har lyst til -ost-chili-løg-skinke-whatever, tilsæt hakket kogt skunk, ind i micro ovn , og hold øje med det for det svulmer hurtigt op, når det hele er stivnet er det færdigt, bon appetit, spis halvdelen, eller 1/3, og gem resten til lidt senere..

Medlem

Har prøvet Knaster og Earth Inpact + øko kamillete.
Knaster er IKKE rygebart!
Earth Inpact kradser utrolig meget!
Øko kamillete er blot for fint og kraftigt i smagen.
Har ikke prøvet jordbærblade og det tror jeg heller ikke at jeg magter.

*EDIT*
Hvis det skal indtages oralt, uden at ende ud med at æde 50 småkager, så kan det gøres på følgende måde.

Tjekliste:
Hash
Smør
Cocio (evt. en lille, 25cl)

Nol den ønskede mængde hash ud til dig selv.
Smelt smør og smid det nollede hash i.
Lad det "simre" så længe så muligt, uden at det koger.
Drik en lille smule af din Cocio og smid resten i.
Så skal det bare røres lidt rundt og derefter fyldes på flasken, rystes og er drikkeklar.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
I bong. Ellers kan du se, om din dealer kan skaffe skunk eller pot :D

Det er imo også det lækreste

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]