Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2012 20:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK

Ryger du første gang får dine lunger et lag på indersiden. Næste gang et nyt lag osv osv. Og jo flere lag der kommer på jo mindre vil blive optaget. så nyd den første joint, den vil rent effektmæssigt være den bedste sådan rent teknisk.



Ahhrrr??? :D
Er der ikke mere propaganda end facts i den udtalelse?

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2011 13:35
Indlæg: 152
Tror ikke min mor bliver glad for at jeg køber en digital vægt, især ikke efter at min klasselære + min dansk lære har skrevet hjem pga. mistanke om at jeg ryger..... Men det behøver min pusher jo ikke vide;
"Jeg vejer det når jeg kommer hjem, og hvis der er under 1 gram, finder jeg en ny pusher!!" :D
stop stop du bor hjemme og din mor ved det ikke det bringer ikk noget godt med sig...
stop med og ryg og begynd igen når du engang har styr over dit eget liv. og det ikke er styret af hvor du bor, og din folkeskole,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2012 22:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 aug 2010 19:36
Indlæg: 15
Jeg kan se at du allerede har fået rigtig mange forskellige råd i dine tråd, så jeg vil forsøge at komme med et direkte svar på spørgsmål nr. 2 (1'eren er allerede fint besvaret). :)

Det er desværre ikke muligt at bestemme en særlig præcis vægt af sin hash ved hjælp af øjemål alene, uanset hvor erfaren man er, og især ikke hvis man er usikker på startvægten. Dette er fordi massefylden varierer i forhold til hvilken slags hash det er (hvis du er i tvivl, så er massefylden forholdet mellem vægt og rumfang - altså hvor meget et objekt vejer ift. hvor meget det fylder), da de forskellige typer hash bliver udsat for forskellige mængder tryk, og bliver trykket sammen på forskellige måder. Derfor er den eneste måde du kan få et realistisk tal der beskriver hvor meget hash du rent faktisk har købt, at anskaffe en vægt.

Tænkte at jeg ligeså godt kunne give dig den videnskabelige forklaring, nu jeg alligevel sidder og keder mig ;) Hvis du vil læse mere om massefylde/hvis du ikke forstår hvad jeg mener, så kan du tjekke http://da.wikipedia.org/wiki/Massefylde

Jeg ønsker dig held og lykke med din fremtidige (og forhåbentlig ansvarlige) rygerkarriere, og håber at du finder en ordentlig pusher, såfremt din nuværende prøver at snyde dig. :)

-Maurn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2012 00:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak

Ryger du første gang får dine lunger et lag på indersiden. Næste gang et nyt lag osv osv. Og jo flere lag der kommer på jo mindre vil blive optaget. så nyd den første joint, den vil rent effektmæssigt være den bedste sådan rent teknisk.



Ahhrrr??? :D
Er der ikke mere propaganda end facts i den udtalelse?

Mvh


Mener at have set et par undersøgelser fra lungeafdelinger om emnet. Men det er også en mange årig personlig erfaring der ligger til grundlag for det. Tror de fleste bliver skævere ved joint 1 end den de ryger 12 timer efter. Efter at have røget hver 2-3 time i hele perioden. Det er ihvertfald en udbredt erfaring jeg har mødt hos rigtigt mange igennem årene.

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2012 11:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2012 14:29
Indlæg: 12
Maurn har ret med massefylden. Har selv købt og solgt en del, og der er bestemt en forskel på hvor meget de forskellige typer hash fylde,r og hvor meget det vejer. Oliedomineret/en god slasker er ofte mere kompakt i den konsistens, end de mere lysere ryger efter min egen erfaring. Cashmere > Marok

-Det er ikke noget bedre at sidde med et lille lorte nol, og så blive glædeligt overrasket når man kikker ned i mikserbakken efter at have nollet!

Af rent nysgerrighed, hvor bor du i landet siden du smækker en hund efter et gram?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2012 11:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity

Mener at have set et par undersøgelser fra lungeafdelinger om emnet. Men det er også en mange årig personlig erfaring der ligger til grundlag for det. Tror de fleste bliver skævere ved joint 1 end den de ryger 12 timer efter. Efter at have røget hver 2-3 time i hele perioden. Det er ihvertfald en udbredt erfaring jeg har mødt hos rigtigt mange igennem årene.

Årsagen til at man får mindre effekt er ikke at der afsættes lag på indersiden af lungerne. Keep to the facts, please. Man opbygger resistens for cannabinoiderne efterhånden som receptorerne internaliseres efter stimulering, og mærker derfor mindre til effekten. Nogenlunde samme effekt som ved resistens overfor opioider og stimulanser. Man vil opleve den samme form for aftagende virkning hvis man over en længere periode indtager cannabis oralt med lave intervaller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Hvis ikke din pusher vejer hvad du køber for dig, og du ikke stoler på ham, syntes jeg du skal finde en ny forhandler.

Ellers kan du også bare hustle en vægt i fysiklokalet, som andre også har været inde på. Har set nogle udmærket vægte taget fra fysiklokaler, hvis du går på en normal folkeskole vil vægten nok kun vise 1 kommatal, men det burde række til at du kan tjekke at du får hvad du betaler for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 21:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Hvis ikke din pusher vejer hvad du køber for dig, og du ikke stoler på ham, syntes jeg du skal finde en ny forhandler.

Ellers kan du også bare hustle en vægt i fysiklokalet, som andre også har været inde på. Har set nogle udmærket vægte taget fra fysiklokaler, hvis du går på en normal folkeskole vil vægten nok kun vise 1 kommatal, men det burde række til at du kan tjekke at du får hvad du betaler for.


Yeaaa fedt at stjæle fra sin skole! ANARCHY!

En 0,1 g intervals vægt kan erhverves for under en 50'er på nettet, den vil fint dække ens behov til at måle sine joints etc..

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 21:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvis ikke din pusher vejer hvad du køber for dig, og du ikke stoler på ham, syntes jeg du skal finde en ny forhandler.

Ellers kan du også bare hustle en vægt i fysiklokalet, som andre også har været inde på. Har set nogle udmærket vægte taget fra fysiklokaler, hvis du går på en normal folkeskole vil vægten nok kun vise 1 kommatal, men det burde række til at du kan tjekke at du får hvad du betaler for.

NEJ. Ekstremt dårlig stil at opfordre folk til at stjæle fra fysiklokaler. Opfordringer til ulovligheder hører i det hele taget slet ikke hjemme her. Hvis man vil have en vægt, er de altså ikke dyrere end at man kan overskue selv at punge ud for den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2012 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
til alle jer der skriver han skal købe en vægt: han har skrevet at han bor hjemme, og af den grund ikke kan bestille en hjem. er der ikke nogle der kan skrive hvad for en butik han kan købe sådan en i???(hvis det da ikke er imod regelsættet, hvilket jeg tror det er, men der er allerede en som har skrevet at man kan købe en vægt for 100 på ebay, så det virker ikke til at blive taget alt for seriøst, bare det ikke er substander....)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 00:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Hvis ikke din pusher vejer hvad du køber for dig, og du ikke stoler på ham, syntes jeg du skal finde en ny forhandler.

Ellers kan du også bare hustle en vægt i fysiklokalet, som andre også har været inde på. Har set nogle udmærket vægte taget fra fysiklokaler, hvis du går på en normal folkeskole vil vægten nok kun vise 1 kommatal, men det burde række til at du kan tjekke at du får hvad du betaler for.


Yeaaa fedt at stjæle fra sin skole! ANARCHY!

En 0,1 g intervals vægt kan erhverves for under en 50'er på nettet, den vil fint dække ens behov til at måle sine joints etc..


Hvis ikke din pusher vejer hvad du køber for dig, og du ikke stoler på ham, syntes jeg du skal finde en ny forhandler.

Ellers kan du også bare hustle en vægt i fysiklokalet, som andre også har været inde på. Har set nogle udmærket vægte taget fra fysiklokaler, hvis du går på en normal folkeskole vil vægten nok kun vise 1 kommatal, men det burde række til at du kan tjekke at du får hvad du betaler for.

NEJ. Ekstremt dårlig stil at opfordre folk til at stjæle fra fysiklokaler. Opfordringer til ulovligheder hører i det hele taget slet ikke hjemme her. Hvis man vil have en vægt, er de altså ikke dyrere end at man kan overskue selv at punge ud for den.


De bliver da alligevel bare brugt til at veje spejdersnus, så hvorfor ikke bruge den til noget fornuftigt :whogives:

Citat:
Opfordringer til ulovligheder hører i det hele taget slet ikke hjemme her.


Du må undskylde hvis jeg lyder lidt næsvis, men jeg vil da mene det meste der bliver skrevet her på forumet, er opfordringer til ulovligheder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 00:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside

Du må undskylde hvis jeg lyder lidt næsvis, men jeg vil da mene det meste der bliver skrevet her på forumet, er opfordringer til ulovligheder


Der er forskel på at rådgive om sikker stofbrug og så til at opfordre til tyveri, det må du vel kunne forstå. I det perfekte samfund hvor alle drugs var lovlige og ejerskab udryddet ville det da være fint lige at låne skolens vægt, men det andet dér det går sgu ikke... :(

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 00:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Du må undskylde hvis jeg lyder lidt næsvis, men jeg vil da mene det meste der bliver skrevet her på forumet, er opfordringer til ulovligheder


Lær at skelne mellem vejledning og opfordring.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 01:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Argh, nu må I lige komme ind i kampen, en comment som 'prøv at ryge skunk i joint istedet for' er da en opfordring til ulovligheder, og det bliver der da ikke set ned på herinde. Selvfølgelig er der forskel på tyveri og rygning a weed, men jeg kan da ikke se det uetiske i at negle en vægt fra sin skole.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 09:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Gør du grin?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2012 12:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2012 12:11
Indlæg: 1
jeg ved ikke så meget om hash men vil gerne vide mere så hvis i ved noget så må i gerne skrive det? :( fx. hvor meget 1 gram normalt vil koste?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2012 13:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jun 2012 17:07
Indlæg: 84
For det første varier prisen meget, for det andet er det ikke tilladt at diskutere priser her på forumet.
Læs regelsættet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2012 13:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Citat:
men jeg kan da ikke se det uetiske i at negle en vægt fra sin skole.


Nej tyveri er slet ikke forkert hverken etisk eller moralsk. Det er faktisk ganske fint.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2012 20:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Det er da særdeles at uetisk at stjæle fra en folkeskole, der i forvejen har meget begrænsede midler. Hvis det derimod var en privatskole der blev opfordret til at stjæle en vægt fra, ville det da være en anden sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2012 20:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det er da særdeles at uetisk at stjæle fra en folkeskole, der i forvejen har meget begrænsede midler. Hvis det derimod var en privatskole der blev opfordret til at stjæle en vægt fra, ville det da være en anden sag.

Nej.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team