Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hejsa

Det er egentlig ikke mig selv som skal bruge hjælp!

Når jeg ryger godt igennem med stærke joints og det hele, så føler jeg mig pænt basket i hoved dagen efter. Kan sagtens arbejde osv, men lave lektier eller modtage nogen form for undervisning, eller bare noget som kræver meget mental koncentration går ikke. Dog dagene efter føler jeg et overskud pga. jeg slapper HELT af når jeg ryger, hvilket jeg er dårlig til i hverdagen.

Så har jeg en ven som jeg holder af at ryge med, men dagene efter siger han selv at hans hjerne er lammet. Han er ufokuseret og lidt omtåget.. Nu begynder han så at ryge lidt mindre, og hvis det ikke hjælper så stopper han helt.
Selvfølgelig skal han stoppe hvis hans dage ikke kan fungere, men er der intet man kan gøre for at undgå den her "brainmelt" han får? Eventuelt andre metoder at ryge på, noget kost eller noget i den dur?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Sådan er der mange der får det, og så er hverdagsrygning altså bare ikke sagen. Han/I må holde det til om fredagen eksempelvis, så der er et par dage at sunde sig i igen, inden man skal i skole og præstere igen.
Evt. ryge lidt mindre, selvom det giver sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man endelig skal ryge i hverdagene, skal det være efter skole, eller en del timer før man skal sove. På den måde er du ikke nær så kogt dagen efter.
Men ellers synes jeg ikke der er noget, der hjælper; ens hjerne arbejder virkelig bare meget langsommere

Admin
Brugeravatar

For de fleste mennesker dur det bare ikke at ryge i hverdagene. Især ikke, hvis man er under uddannelse. Måske bør I holde det til om fredagen? Jeg synes ikke, det er værd at præstere dårligt i skolen, fordi man har lyst til at ryge i hverdagene.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvad ryger I normalt? Klassisk "dansk" marok er jævnt tungt for mit hovede, det samme er skunk, men ryger jeg i stedet pot, så kan jeg godt få dagen efter til at forløbe nogenlunde normalt.

Men som Imp siger, så er det klart det bedste træk at droppe hverdagsrygningen. Udover at I er tunge i hovedet hver dag, så bliver I heller ikke helt så skæve, som hvis I holdt det til et weekendforbrug.

Medlem
Brugeravatar

Det her var fredag aften, og mandag morgen følte han sig ukoncentreret. Vi ryger heller ikke i hverdagen medmindre man kun har idræt eller fri dagen efter.

Det vi røg i weekenden var så også noget Super Lemon Haze. Fordelt over 4 små joints, 100% skunk, 2x 70% og en troldmand. Dog følte jeg slet ikke det samme, jeg sad og røg videre næste dag og lavede afleveringer søndag..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Man kan jo også føle sig ukoncentreret uden at have røget. Det er ikke altid hashens skyld. Selvom det selvfølgelig sagtens kan hænge sammen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det plejer for mig at virke ikke at sove for længe, sådan MAX 10 timer (gerne 8), spise sund og stor morgenmad. Gå en lang tur eller dyrke noget sport og drikke lidt vand.. Bare passer den der dovenhedsmur der rammer i dagene efter ;)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Jeg kender sagtens til følelsen af at være "bagt" dagen efter en god ryger, og det kan bestemt gøre det svært at klare en hverdag, men jeg har et par råd jeg har fulgt med en god del succes.
1. Sørg for at have tid til lige at sove 1 time eller 2 længere end du ellers ville have gjort. Min erfaring siger mig at jeg for mindre ud af søvnen når jeg er skæv, derfor de ekstra timer.
2. Sørg for at drikke sodavand undervejs under rygeren, eller bare få meget sukker på anden vis, og fortsæt så sukkertrippet dagen efter, lige fra du står op. "Bagt" eller bare løbet tør for energi? Sukker hjælper.
3. Se noget sjovt / whateverness, bare grin en masse, fuck det giver god energi.

Medlem
Brugeravatar

Synes dog altid at dagen LIGE efter man har røget, så har man virkelig meget lyst til en joint..

Plejer selv at rydde op når jeg er i baked mode.. Det er nice i forhold til alkohol som jeg bliver fuldkommen nede over og kan intet gøre.

Junior medlem

Jeg har det selv sådan, at hvis jeg ryger inden jeg tager i skole, bliver alting meget mere spænende og interessant. Jeg får lyst til at lærer, hvilket jeg ikke har i hverdagene. Det er ikke så meget jeg husker, men dog mere end en time hvor du er helt nede, mega smadret, og bare ikke orker lektionen. Jeg tror bare det handler om indstilling til det, og motivation! :) Selvfølgelig er det ikke optimalt hvis ikke man kan undervises, men god motivation, eller interresse for emnet hjælper også en hel del!
Lad være med at ryge søndag og måske lørdag hvis det er alt for slemt, få sovet godt, dyrket noget motion, og masser af frisk luft hviledagen efter en god rygeaften! :)

Junior medlem

Geografisk sted: Først i åen, derefter på røgeriet.
Mine erfaringer siger mig, at hvis man ryger i hverdagene og gerne vil undgå, eller prøve at begrænse, den der følelse af, at være morgenbasket, at man skal følge disse vise råd.

- Gå i seng i ordentlig tid, særligt hvis man skal tidligt op. Det at være træt, forstærker den morgenbaskede følelse, synes jeg.
- Lad vær med liiiige at nappe en sidste joint, til at gå i seng på. Det er virkelig noget, der kan mærkes om morgenen.
- Generelt, så ryg stille og roligt, lav flere små joints. Det gør det nemmere at dosere, og holder din skævert på et niveau, hvor du ikke bliver helt smadret, hvis du altså ikke ryger 3 i streg eller sådan.

Nå ja, en god balje morgenkaffe kan også redde meget.

Medlem

Ryg mindre, ryg et stykke tid før sengetid, og gå tidligt i seng. Så plejede jeg at være frisk til dagen efter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
- Lad være med at ryge så meget.
- Slik, cola og chips er fristende når man er skæv, men er super usundt og gør dig doven og træt hvis du spiser det hele tiden. Drop kulhydraterne og steg noget bacon og spis nogle grøntsager. Generelt bliver du mere kvik af rigtig mad.
- Find ud af hvor meget der gør dig skæv. Det er mindre end du tror. Stop når du har røget det. Vent et par timer før du ryger igen hvis du absolut skal.
- Udregn din søvnrytme på http://www.sleepyti.me så du sover optimalt og vågner veludhvilet
- Kaffe om morgenen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]