Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle derude.

Jeg skal til Amsterdam her i næste måned med min kæreste.
Hun ryger dog ikke. Men mon ikke jeg kan lokke hende lidt ;-)

Men lad os komme til sagen.
En ting jeg faktisk altid har undret mig over, lige siden jeg begyndte at ryge.
Hvor godt er det hash og skunk vi køber på staden i forhold til det man kan købe på de hollandske coffeeshops? Og hvis nogen af jer skulle ha' været i USA (Cali) og røget dér, så må I meget gerne melde ud om hvordan deres hash og skunk er i forhold til DK's. Mht til USA's hash så kom jeg jo til at tænke over det fordi alle de der rappere som Snoop Dogg, The Game osv de altid synger om deres weed er verdensklasse og bla bla bla. MEN! ved ikke om nogle af jer så The Game i Vega da han røg på en joint han fik af en der sad på "salen" over scenen. Efter et par sug så stilte han sig op på højttaleren og bad om den joint igen fordi den skulle åbenbart ha været ret vild. Hvilket må betyde at han blev positiv overrasket over det danske hash/skunk. Og så vidt jeg husker sagde han vidst også noget med at det var en sindsyg joint.

Peace

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
kan da citere fra amerikansk kammi: "the best weed back in the states really compares to the worst weed you can get here", aner dog ikke om det er personlig præference da jeg aldrig har været i staterne :)... han kom dog ikke fra californien. Men de flesate amerikanere i DK jeg kender synes at være enige :D
Nu skal man så også tænke på at amerikanere for det meste ryger weed/pot, mens vi her i Europa mere foretækker mere koncentrerede former (som hash jo er).

Hollandsk vs. christania hash, der må jeg sige det ligger tæt. har fået hash fra begge lokationer, skunk kan jeg dog ikke kommentere på, det kommer virkelig an på hvad du går efter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
"the best weed back in the states really compares to the worst weed you can get here"

Jeg har hørt det samme. Når man ser deres pot i dokumentarfilm og den slags, ser meget af det også ud til at være noget sølle stads. Men jeg tror ikke så meget det handler om preferencer hos os vs. nordamerikanerne, som det handler om preferencerne i de lande hvor størstedelen af stoffet bliver fremstillet og indsmules fra, mellemøsten vs. mellem og sydamerika.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Man kan få en hel del flere forskellige slags hash af forskellige typer, koncentrater i Amsterdam, hvor det på staden typisk er en 10-15 forskellige af hvad jeg har set, er der en 8-10 forskellige hash ved hver coffeshop. Selvfølgelig går noget import-hash igen i de forskellige coffeshops. Der hvor Amsterdam brilliere i min bog, er på deres skunk side, hvor der er et endnu større udbud end der er af hash. Hvis man er lidt en strain nørd, og gør en dyd af at komme rundt til forskellige typer coffeshops og se hvad de har, kan der godt opstå lidt 'kid in a candy store', og selvom mange af sorterne går igen, så har de typisk mindst et par stykker de andre ikke har. Desuden er det nogle mere laid back personer man handler med, hvor jeg synes der er lidt for meget agressiv rocker stil over pusherstreet. Mange af coffeshopsne har desuden gjort meget for at give en speciel stemning, så det er meget hyggeligt at gå på opdagelse i de forskellige coffeshops.
God tur.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Jeg er næsten altid blevet overasket i Amsterdam over det jeg har fået i hånden--Prisen hænger oftes sammen med hvor hårdt det slår

Har været i USA en enkelt gang og må nok indrømme at jeg blev skuffet selv om jeg fik afvide det var "the good shit".. OK OK det var så i Florida men aligevel vel igennem en ven som jeg har kendt et par år.. Jeg har købt hjemmedyrket pot i DK som var mere potent.. Klump var nærmest umuligt at skaffe .kun div grønt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Amsterdams sorte nepal hash og white widow skunk er i uovertruffen kvalitet. Har endnu ikke stødt på så god tjald her i Danmark (som var til at betale ihvertfald)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Mine erfaringer siger at skunken er bedre i amsterdam end i kbh. Jeg støder sjældent på god skunk, når jeg er på staden. Hashen derimod, er en helt anden sag :D

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Tusind tak for jeres brugbare svar! ! :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har desværre aldrig været i Dammen og ryge, men kun bestilt hjem fra hollandske sider.
Det var da god røg, men egentlig ikke bedre end hvad man kan købe på Staden, hvis blot man åbner øjnene derude.

Dog tror jeg at troværdigheden og kvalitetssikringen på hollandske produkter er langt langt bedre end hvad du kan finde i Kbh.
I Holland/Amsterdam fordrer det legale aspekt og kundesegmentet et minimum af kvalitetssikring og indehaverne coffee shops´ene sætter en ære i at det nu også er den strain eller den type hash der bliver langet over disken, som står listet på menukortet.
Derimod ved jeg, at det IKKE er sjældent, at Stadens strains er mere eller mindre randomiseret navngivet. Du kan med andre ord være mere sikker på, hvad du køber i Dammen, end på Staden. Jeg ville stole langt mere på en sort nepal fra "Holland", end én som er købt på Staden til den halve pris.
Men jeg skal love for at Staden er kommet godt igen med deres sortiment. Efter det store raid i 2005, så har kvaliteten og udbuddet været sølle, men det seneste års tid, kan man igen vælge mellem rigtig mange forskellige slags produkter. Hash, pot, skunk, ryst, nol, budder, ice og hvad det nu hedder alt sammen :)

På Staden kan du opleve at kunne købe noget rigtigt godt skunk den ene dag, hvorefter du objektivt kan opleve det "samme" produkt i en langt lavere kvalitet blot nogle få dage efter.
Det samme gælder hash. F.eks en super marok eller -Kashmir eller whatever. Det bliver navngivet, som vinden blæser og kvaliteten kan variere som dag og nat næsten fra time til time.

Og nu hvor tråden også har berørt andre steder end Europa, så...

I Seattle WA har jeg prøvet flere forskellige batche af BC Buds, som dog ikke var overbevisende gode.
Det smagte ganske udmærket, men potensmæssigt var de langt bagefter det bedste skunk, som handles på Staden i Kbh.

I Vancouver - skunkens eget domæne - har jeg handlet en kvalitet af BC Buds, som ikke var meget bedre end noget middelmådigt dansk pot, som jeg selv kunne dyrke for 20 år siden.
Men det skal så retfærdigvis siges, at købet foregik med en forudgående telefonisk samtale med en ellers rigtig hyggelig gut, som jeg havde aftalt købet med via en hjemmeside, hvor "brune bude" reklamerer med udbringning. Jeg kendte ikke sælgeren, han kendte ikke mig, han skulle tjene penge og sandsynligheden for at vi skulle mødes igen var næsten ikke-eksisterende og kvaliteten bliver også derefter.
Jeg ved dog ud fra erfaringer med onlineforhandlere fra Canada, at der findes langt bedre kvalitet, end hvad en turist fra DK kunne opstøve "på gaden" i Vancouver :wink:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg var i San Fransisco for et år siden hvor jeg købte noget skunk som skulle være rekvireret på en recept og jeg må sige at det var godt. Man fik en god stener skunk skævert, og så blev jeg utrolig varm i maven hvilket jeg kun har prøvet 1 gang i DK, men det var virkelig rart. Mere smertelindrende (ikke fordi jeg har smerter) end noget jeg har prøvet i DK og jeg har trods alt røget fast i 8 år og køber normalt stadens dyreste.
Deres hash ved jeg ikke noget om, men det er ikke særlig tilgængeligt.

/Dega

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Hashen i Amsterdam har ikke imponeret mig ifht. det man kan købe på Christiania, mange steder dernede var sådan noget som Marokkansk hash sgu egentlig omkring det samme virkningsmæssigt, bare dyrere!! Skunken derimod er dog utroligt lækker! Røg noget Blue Cheese dernede sidste gang, det lå vel på en 15 euro grammet og det er nok noget af det mest velsmagende skunk jeg til dato har smagt!! Den sidste spliff vi røg var af noget virkeligt prime Super Silver Haze, havde ikke haft så god griner i laaaaaaaaaaang tid! :D

Medlem
Brugeravatar

Skunken skal man gå efter. Hashen er udemærket! Billig og god, men skunk er da en charme! Billig og god kan man få den!

I Adam, altså!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har hørt at efterspørgslen på skunk er langt større end op hash i Amsterdam, så det er nok lettere at løbe ind i skunk af høj kvalitet end hashish. Men der findes da sikkert også producenter der er ligeså omhyggelige med at sikre at deres tjalle er af uhørt høj kvalitet.

Moderator
Brugeravatar

Meget af skunken i A-dam er også fra nærområdet, hvor klart det meste hash er importeret. Så der er en lidt anden stolthed omkring skunken og de 'hjemmelavede' ekstrakter.

Hold dig fra de store kæder imo. som Bulldog, Stones og lign. Dog synes jeg Dampkring på Handboogstraat 29 er et besøg værd, rigtig hyggelig shop, hvor de har gjort meget visuelt ud af cafeen. Den har dog været med i Ocean's Twelve, så i højsæson er det svært mange mennesker derinde, og så er det knap så hyggeligt. Ellers gå efter de små shops, f.eks. har Grey Area og Amnesia som ligger tæt på hinanden ret god kvalitet. Prismæssigt er det er det oftest billigere udenfor centrum.

I øvrigt er der tobaksrygningsforbud indendørs, så hvis du vil mixe med tobak, så husk lige at spørge budtenderen om det er okay først. Du vil i de fleste tilfælde få lov. Og så er det i øvrigt god etikette at købe noget at drikke/spise hvis man sidder længere tid på coffeshopsne og ryger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]