Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hej alle sammen. Jeg har fået fat i noget meget tørt skunk.. Jeg røg noget af det i dag og det giver en behagelig og vild rus. Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle bruge fingrene til at brække skunken (Det var ikke grindet) da det ville resultere i, at mange af krystallerne ville sætte sig fast på fingrene og derved gøre potensen af skunket mindre. Er dette et salgs trick? Kan der evt. have været tilført hårlak, for at få skunken til at fremstå mere potent og flot? Hvis ja, er dette et fænomen som i tit er ude for/hører om?

Mvh. Gunner.

Medlem
Brugeravatar

smag på det, kør det mellem tænderne... smager det ordentligt og ingen glaskår/sand jamen så er det jo bare super :)

Dedikeret medlem

Det er korrekt nok at skunken bliver mindre potent af at blive knust med fingrene - men kun med den mængde harpiks/trichomes (krystaller) der sætter sig på dine fingre.
Der er nok ikke det vilde potens tab hvis du ikke fedter helt vildt - og hvis der er tale om flere gram er der jo også grænser for hvor meget der kan sætte sig på fingrene. En grinder har dog den fantastiske evne at rive skunken i stykker, fremfor at knuse/pulverisere som det nemt bliver med fingrene. Derfor giver den et bedre og ens resultat.
Mht hårlak og de fleste andre kemikalier, ville du formodentligt kunne smage disse i røgen. Sand/glasskår vil være pænt tydelige - du kan evt. google lidt billeder af buds, hvis du er i tvivl om hvordan de bør se ud. :)
Har godt nok aldrig hørt om folk der smager på deres weed, men alt har jo en første gang. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg kan også godt finde på at smage på det, men det er bare for smagens skyld :)

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene! Jeg ved udmærket godt hvordan skunk plejer at se ud og hvordan det "normalt" føles, derfor blev jeg lidt overrasket over den tørhed som skunket har. Men tak for rådene, jeg prøver lige at slikke på det : som en foreslog jeg kunne gøre, for derefter at vurdere om der er tilsat noget :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skunk/pot suger fugt fra luften, så dets vandindhold varierer i løbet af årstiderne.
Når vi har den tørre kolde luft fra øst, som vi har haft i nogle uger, og vi samtidig varmer vores huse op, så bliver det meget meget tørt og skrøbeligt.

Du kan også, især om sommeren, komme ud for det modsatte, at skunken virker for våd , fordi den har suget et par % ekstra vand ud af den varme fugtige sommer luft.

Perfekt tørret skunk har faktisk et vandindhold på ca. 6-7 % , mener jeg at have læst. Et par % over og det føles for vådt, og et par % under og det vil føles for tørt.

Junior medlem
Brugeravatar

Ok, det kan måske forklare tørheden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvis skunken var sprayet med hårlak ville du ikke være i tvivl om det.. Jeg fik noget pot på en festival som smagte kraftigt parfumeret.. Efter at have røget en halv joint med det og smidt resten væk, fik jeg at vide at folkene, som havde haft det med ind på festivalen, i paranoia havde sprayet det direkte med deodorant pga. der var hunde på pladsen.. Not cool...

Ps. Hårlak ville også resultere i at skunken ville blive forbandet klistret, så det stemmer heller ikke overens med at du mener, at det er knas tørt.. :)

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jaaz, jeg har brugt hårlak til at bevare farverne i tørrede blomster og shit, og det er ikke forbandet klistret. Det er helt tørt. Men jeg tror ikke SpaceyOne vil være i tvivl hvis det er det der er belagt med hårlak, af den grund du også selv beskriver.

SpaceyOne, er dit skunk meget grønt? Hvis det er blevet tørret meget hurtigt efter høsten bliver det sådan. Det smuldrer nærmest til støv når man nuldrer det ud, og kan samtidigt virke klistret fordi trichomerne i modsætning til plantematerialet ikke så let kan afgive sit vandindhold. Din dealer har ret i det med at krystallerne lettere sætter sig på hænderne, men jeg tror ikke du mister noget mærkbart. Hvis du laver nok joints kan du slutte dagen af med en lavet af fingerhash...

Og Mr.Cookie har ret i det med fugtigheden. Alt knastørt i øjeblikket. Dejligt.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene! Ja, Bubber. Det smuldrer nærmest når det bliver nuldret ud. Dog er skunket ikke meget grønt, men grønligt. Jeg formoder ikke, at pusheren har snydt mig, eftersom jeg ikke kunne smage det var parfumeret, hvilket det if. jer ville gøre hvis det var parfumeret. Den smagte godt og jeg spekulerede slet ikke over om den var parfumeret, da jeg røg.

Medlem

Det skal da helst være smuldre tørt? Jeg synes det er der hvor det dufter, brænder og smager bedst. Jeg nægter at købe skunk der er klamt og fugtigt....

spurgte engang i en bod på staden, hvorfor kvaliteten af deres topskud varierede mellem perfekt tørrede, til slatne og tvivlsomme.... Han fortalte at nogle gange nåede de simpelthen ikke at blive tørret helt, og når nu de kunne tjene på dem alligevel, hvorfor så ikke gøre det?? Lidt underlig logik, han gad heller ikke selv at ryge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Langt det meste skunk jeg køber, er slet ikke tørt nok. Jeg plejer at lægge det ud og efter 1 til 2 dage, er det perfekt. Det skal være knastørt, så det smuldrer nemt. Og at man skulle miste noget ved at bruge fingrene, er en overdrivelse. Det er en ubetydelig lille mængde, man mister på det.

Moderator
Brugeravatar

Hvis det er alt for tørt kan man ligesom med pibetobak, lægge en kartoffel, gulerod eller anden ikke farvende rodfrugt ned til skunken i en lufttæt beholder natten over. Jeg synes i hvert fald at overtørret skunk har en tendens til at kradse ret meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]