Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hejsa

Jeg har efterhånden lavet hashbrownies et par gange, og det har været en stor success hver gang.
Hørte fra en af mine venner man også kan lave kaffe med skunk eller hash. Jeg sidder lige pt med 2 g god hash samt 3g Super Lemon Haze.
Egentlig vil jeg helst prøve med SLH, men hash er vel også fint nok. Kunne godt forestille mig den opløftende effekt af Sativa-dominant skunk + lidt koffein ville være et godt boost. Synes selv SLH har været fantastisk skunk til festbrug sammen med et par øl.
Har før haft gang i noget Pot of Gold(indica) som gjorde jeg endte med at sove på et græsareal mens alle folk rendte forbi og festede. Det var nok en af de bedste udendørs sove experiences jeg har haft, men havde ikke rigtig noget awesome at fortælle til gutterne bagefter..

Så en god fremgangsmetode med skunk kaffe hvis det overhovedet er muligt!

Jeg takker på forhånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Umiddelbart tror jeg ikke du vil få en særlig god "Hash Kaffe" ud af det, da THC ikke er opløselig i vand. Men vil da gerne komme med et bud alligevel :)

1) Tag noget fløde og hæld en sjat op i en gryde. Der skal kun være til den mængde kaffe du vil drikke.
2) Derefter smider du den mængde hash i, som du tror er nok og lader det så simre i 15 minutter.
3) Lav kaffen og tilsæt dit hash fløde.

Vend gerne tilbage med hvordan det gik, og om der overhovet kom effekt ud af det :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Hvis man vel bare tilfører lidt ekstra fløde og blander det godt?

Ja jeg må jo prøve mig frem.

Alternativet jo bare at fyre en joint med en kop kaffe :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
kan man egentlig lave "hash fløde" på samme måde som man laver smør eller olie?

Medlem

Cannabis olie er (meget) svært opløseligt i vand - Men ikke helt!

Du kan med fordel blande olien i fløde/mælk og derefter tilsætte cannabis fløden til kaffe/te. Jeg kan godt lide at tage et godt topskud og hælde spild kogende vand over i ladet det trække i et par minutter. Det er smagen jeg går efter der, jeg kan ikke mærke nogen effekt. Må indrømme at det med kaffen har jeg aldrig prøvet før. Plejer at bruge omkring 0.10 - 0.13 hash pr. kop. Held og lykke

Dedikeret medlem

TwoTimes skrev:
Alternativet jo bare at fyre en joint med en kop kaffe :D

Der tror jeg du ramte plet.
Ellers er idéen med at opløse det i fløde, og derefter tilsætte denne til kaffen nok klart den bedste fremgangsmåde - for at få den maksimale mængde THC med.

Ellers er jeg, som Kristian12, en fan af cannabis te. Jeg bruger dog 200mg og koger det i 15min, det er ikke for at blive skæv men det giver da et mildt buzz, hvilket er ganske behageligt.

Junior medlem

Jeg har engang forsøgt mig på at lave pot-kaffe. Må desværre indrømme, at det ikke gik særlig godt og jeg endte med at spille det pot jeg havde brugt.

Vil lige advare dig, fordi pot/skunk skal varme tilberedes før de lipofile aktive stoffer kan frigaves til fedtstofferne i fløden, for derefter at binde sig til dem. Dette kan du ikke bare lige umiddelbart gøre i selve gryden/panden whatever du vil bruge til at lave fløden. Noget med at du skal smide det i ovnen eller i mikrobølgeovnen et stykke tid. Den helt præcise procedure kender jeg ikke, men måske der ikke er en her inde der kunne hjælpe dig med det, ellers må du google løs.

Som sagt, så var det pot jeg brugte, og er ikke sikker på at tilfældet er det samme med skunk, men regner med at det også skal varmetilberedes i en ovn/mikrobølgeovn inden det smides i fløden.

Hvis du vil være sikker på at få en rus ud af det, så vil jeg anbefale at du gør det med hash. Vil du derimod eksperimentere lidt, så go ahead og risiker at spilde til SLH på det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
^^
Hvad er det for noget pløs du skriver?
Skal det varme tilberedes inden det bliver smidt i fløden, for så derefter at bliver opvarmet igen i fløden xD

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]