Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa på Psy,

Som "Beskrevet" i trådens navn, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaring, med de forskellige psykedelika
sat op mod hinanden. Jeg har selv trippet utallige gange med spids nøgenhat og LSD. Jeg vil nu høre om salvia og mescalin og syrian rue og HBW og MG. Jeg har læst mig til at HBW og MG frø virker på samme måde og at mescalin(kaktus) skulle være mere mild idet i forhold til syre(lsd). Og at salvia skulle være helt vildt ekstremt(no control what so ever)
Men hvad har i at sige? Jeg har altid været "med" på de trips jeg har været på også selv dem med de voldsomme oplevelser.

En anden ting er, at hvis nogen har brugt trips til at udvide bevidsthed eller andet hvor trippet havde et bevidst formål, vil jeg gerne høre om det.
Og hvilken art der har været bedst dertil.
Og hvis i ikke ønsker at stå i tråden her, men gerne vil fortælle på trods af, så send mig endelig en privat besked.

På Forhånd tak for jeres input:)

Mvh @

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
der burde da være rigelig med triprapporter du kan bruge til at analysere dig frem til forskellige og ligheder. Ellers er der denne youtube-pige

Hun har lavet en masse videoer, hvor hun beskriver de forskellige stoffer, deres effekt og varighed m.m.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
lame

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er det ikke samme tøs, der sagde at 2c-b var dødeligt?

Medlem
Brugeravatar

Hazer.. Tak for dit input, men har set hendes videor og det giver ikke helt nok :) Jeg har læst en del af de rapporter her på Psy, men de giver ikke helt svaret på mit spørgsmål, noget af det jo, men mange af de trips der er beskrevet er noget jeg mere eller mindre selv har oplevet, selvfølgelig har jeg ikke oplevet alt, det er ikke det jeg siger, men de besvarer bare ikke helt de ? jeg har :)

Buttkraken.. er det tråden eller videoén som er lame?

Kobresia.. Hvad er 2c-b?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Salvia (selv i små doser) tager al kontrol fra dig. Det er virkelig en underlig oplevelse, og på trods af utallige salvia trip, ved jeg stadig ikke, hvad det stof overhovedet kan bruges til.
Har længe forsøgt at arbejde med min bevidsthed med salvia, men synes ikke jeg har lært noget af det, og det samme gælder for de 5-6 andre jeg har trippet sammen med.

Tror både lsa (MG, HBWR), meskalin og salvia er "mildt" i forhold til lsd, men har ikke prøvet det, så skal ikke kunne sige det

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvordan er dit engelske? www.Erowid.org har tonsvis af rapporter og en søgefunktion der gør filtrering af irrelevante rapporter meget let. Der er dog også noget crap indimellem. Det er trods alt internettet. :D

Medlem
Brugeravatar

Mine erfaringer med LSA har været ret skuffende. Måske jeg bare har lavet dårligt ekstrakt.
Angående svampe, så synes det stærkere end LSA og mildere end LSD. Synes, at svampe giver et mere personligt trip, der giver stof eftertanke om sine egne forskellige, personlige sider. Svampe kan bruges socialt, dog i begrænset omfang, da man taler forbi hinanden.
LSD skyder låget af, så der kan blæses igennem. Det kan give personlige trips, men synes generelt, at man kommer "beyond" personlige tanker, da verden pludseligt er så fascinerende og smuk.
Til tider synes jeg dog, at LSD kan være lidt "rastløst" i forhold til meskalin der er nemmere, at nyde.
Er faktisk lidt i tvivl om jeg har prøvet meskalin, da det egentlig skulle have været LSD. Det er dog dette trip jeg har nydt mest. Kan ikke sammenligne med salvia. Ayahuasca derudover er et fornøjeligt rusmiddel, hvis er heldig med brygget. Det er dog udelukkende et "drømmeagtigt" trip, altså liggende med lukkede øjne. Hvad dette drømmetrip fortæller, kan jeg dog stadig være i tvivl om. Det fremstår dog meget inderligt og personligt.
Håber, at du kan bruge mit svar til noget :)

Medlem
Brugeravatar

Helveg.. Ja tak for det, kender godt lsd og svampe, og på mig virker de begge som en raket der flyver ud i rummet mere eller mindre på autopilot hehe, så dem bliver det nok ikke, til dette formål, jeg kan sagtens lide både svampe og lsd:) De MAOI urter der tør jeg ikke rode med. Tror jeg vælger enten mescal eller ibogain, det info jeg finder om de to er det der minder mest om det jeg gerne vil. Havde dog engang et meget voldsomt terapeautisk trip på svampe, med et væsen der udelukkende havde sorte øjne overalt og det var det enesete der var, og det var i en tid jeg havde det skidt og tænkte meget på selvmord. jeg startede med at blive handlingslammet og sad blot op af den dør jeg skvattede op ad, og så gik snakken ellers om døden, og jeg kunne da vælge om jeg ville leve eller dø, og først da jeg havde gået gennem nogen ting og valgte livet fik jeg mulighed for at bevæge mig igen, det var et af min første svampetrip, og det var et Laaaaanngggtttt trip.. men det er ikke så vildt en terapi jeg vil igennem denne gang..hehe

Lillebror.. Så tror jeg ikke jeg skal prøve salvia, det er for vildt for mig..

MortenMonroe.. Jeg fandt lidt derinde, men søger videre og så finder jeg nok noget mere, tak for siden.

Medlem
Brugeravatar

Fandt ud af at jeg havde nuppet en andens nick fra nettet, så skiftede lige:)

Medlem
Brugeravatar

Læste lige om at vaporize Calamus og prøvede det af, og det er guf:)

Medlem
Brugeravatar

Læste lige om at vaporize Calamus og prøvede det af, og det er guf:)

Vil du knytte et par ord til hvad det er? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Salvia Divinorum er ihvertfald meget anderledes end LSD og svampe. Følelsen af at tyngdekraften kommer fra siden eller oppefra samtidig med at du smelter sammen med sofaen du sidder i og bliver 1 med den er en meget meget mærkelig fornemmelse. LSD og svampe giver blot de visuelle og psykiske indtryk (i normale doser ihvertfald), mens salvia divinorum ændrer de fysiske forhold man befinder sig under.

Moderator
Brugeravatar

Salvia (selv i små doser) tager al kontrol fra dig. Det er virkelig en underlig oplevelse, og på trods af utallige salvia trip, ved jeg stadig ikke, hvad det stof overhovedet kan bruges til.
Har længe forsøgt at arbejde med min bevidsthed med salvia, men synes ikke jeg har lært noget af det, og det samme gælder for de 5-6 andre jeg har trippet sammen med.

Tror både lsa (MG, HBWR), meskalin og salvia er "mildt" i forhold til lsd, men har ikke prøvet det, så skal ikke kunne sige det

salvia er meget meget "vildere" end lsd. har ikke oplevet noget på højde med salvia endnu, og egentligt håber jeg heller ikke at jeg oplever noget der er voldsommere

Medlem
Brugeravatar

Helveg.. Jeg læste at man kunne vaporize calamus(sweet flag Acorus calamus), og det gav en rigtig god virkning, meget mild men en herlig virkning, lidt en frisk mild skævert, og med lidt wild dagga virker det godt sammen i min iolite:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Acorus_calamus

Morten på 14 og Buttkraken..
Jeg tør ikke at bruge salvia, det med at forsvinde helt huer mig ikke, så en video med en der røg det og han kastede sig selv ud af et vindue, det har jeg ikke lyst til at prøve. Gider ikke vågne op og have lavet noget der kunne være grusomt:)

Er ibogain ligesom salvia?

Moderator
Brugeravatar

har også godt set den video, det er også helt ekstremt. har aldrig set nogle der kunne gå eller stå mens de var på salvia

Medlem
Brugeravatar

Det skræmte i allenfald mig så meget at jeg ved at det skal jeg aldrig nogensinde prøve. Der er jeg alligevel så glad for mit liv at den risiko vil jeg ikke tage, død kan man intet ændre, så længe man lever kan man ændre sit liv i hvilken som helst retning man vil:)

Stodder
Brugeravatar

Er faktisk lidt i tvivl om jeg har prøvet meskalin, da det egentlig skulle have været LSD.

Forstår ikke helt hvad du mener med dette?

Kom det på et "frimærke" eller microdot for så var det helt sikkert ikke meskalin.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Er faktisk lidt i tvivl om jeg har prøvet meskalin, da det egentlig skulle have været LSD.

Forstår ikke helt hvad du mener med dette?

Kom det på et "frimærke" eller microdot for så var det helt sikkert ikke meskalin.

Så vidt jeg husker florerede der nogle microdots på boom 2008 som vist skulle indeholde meskalin, det læste jeg i hvert fald i et erowid blad - men de blev desværre solgt som LSD...

Edit: Jeg husker forkert... De blev solgt som meskalin, men var LSD.... http://www.erowid.org/chemicals/mescaline/mescaline_info2.shtml

Medlem
Brugeravatar

@Leaf og Snoezel: Det blev købt som LSD på frimærke. Fik dog en lidt usikker melding senere hen om, at det "vist nok" var meskalinmærker, hvilket jeg ellers heller ikke har hørt om. Derfor min usikkerhed. Rusmæssigt var det her mærke dog en rolig og nydelig rus, modsat den konstante ventefølelse jeg ellers har oplevet på LSD. Det har nok bare været pga. forskellige settings.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]