Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har købt en Vaporizer Volcano classic, men er lidt blank hvilken slags marijuana er bedst. Aldrig røget før, så har brug for en lille guide. :)

Hvis I undre jer over hvorfor jeg vil begynde er det pga Joe Rogan. Skal se hvad alt the fuss is about. :)

På forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Kender umiddelbart i Joe Rogan. nu begynder du vel ikke at ryge bare fordi du har set en kendt gøre det? der er vel dybere tanker omkring hvorfor du vil prøve at ryge?

Med hensyn til valg af cannabis vil jeg anbefale at købe noget Sativa domineret skunk eller pot. Hvis du ikke har hørt om dette før, er det skunk man bliver høj af. Modsat indica domineret skunk som man har en tendens til at blive lidt mere tung i kroppen af, også kaldet stenet.

Med hensyn til mængde vil jeg anbefale omkring 0,05-0,1 g. du kan altid indtage mere hvis du ikke opnår en virkning inden for 20-30 min.

Junior medlem

Joe Rogan var ham der var vært i Fear Factor for en del år siden. Han er også kommentator for UFC, laver stand-up og dyrker jiu-jitsu. Søg "The Joe Rogan Experience" på itunes. Fed podcast.

Haha nej, gør det ikke bare fordi en kendt gør det, men Joe Rogan har da helt klart inspireret mig til, at begynde. Døjer også med noget hovedpine i periode, så det kan vel ikke skade, at prøve noget andet end det man får på apoteket. Har aldrig prøvet det, men hørt så fantastisk meget godt om især sativa. Tænkte det var på tide, at prøve noget nyt. Vil i den grad ikke betegne mig som et fuck-up. Er 26, god økonomi, studerer og arbejder - så bare rolig. ;)

Tak for hjælpen :)

Medlem
Brugeravatar

det var da så lidt :)

okay der er jo heller ikke noget galt med lidt inspiration :)

god fornøjelse og husk at det er sjovest i selskab med andre.

Dedikeret medlem

Tillykke med dit køb, 3000,-+ var da en solid måde at starte sit bekendskab med cannabis ud på.

Til gengæld har du hvad der (efter min ydmyge mening) er det bedste "ryge"instrument penge kan skaffe. Jeg er ganske enig med Kixen i mængderne, 50 - 100mg vil sikkert være mere end rigeligt det første stykke tid. Du kan med fordel lave en ret lille ballon, da du kommer til at prøve dig lidt frem i starten. Hvis ballonen er for stor ligger dampen bare og fortætter og bliver flad.

Jeg ved ikke om det er lidt åbenlyst, men hash fungere ikke specielt godt i en vaporizer. Hvis det er hash-olie kan det lade sig gøre, men man savner lidt alt det andet gode der er i cannabis.

Efterhånden som du bliver mere fortrolig med Volcano'en bliver det relativt let at få den ønskede koncentration af damp, samt at gemme/kombinere rester af cannabis der er blevet 'vapet'. Efter min mening giver 2. og 3. gang cannabis vapes en mere mellow high, hvor den først går lidt mere i hovedet. Med hensyn til indica / sativa / varianter kan du være ret sikker på at personen du køber det af ved absolut nul og niks om hvad det er. Medmindre du kender en der selv dyrker eller en af de få der tager sin cannabis alvorligt..
(Jeg har selv som oftest med den først nævnte type at gøre, så det gør det på ingen måde dårligere.) :P

Junior medlem

Brækker mig hvis jeg skal inhalere røg og gider ikke alt det bagværk, så det blev den dyre, men nemme løsning. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Der kommer skam røg fra en Vaporizer ;)

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Der kommer skam røg fra en Vaporizer ;)

det kommer an på hvor meget du skruer op for temperaturen. hele ideen med en vaporizer er jo at man damper Cannabioderne af planten uden at brænde plante materialet. derfor kalder man det damp, der er jo en årsag til at man kalder det et vaporizer.

hvis du ikke allerede vidste det, damp = vapour

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
I knew, men når han siger han brækker sig af at inhalere Røg så vil han da sikkert også af "damp"

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

En Volcano, selv skruet op på maksimum, bliver ikke varm nok til at kunne skabe nogen form for forbrænding og derfor heller ikke røg. Den kan dog lave en meget tyk damp som kan være ret ubehagelig (specielt som nybegynder men også som erfaren.)

Det kan undgås ved at putte mindre i, som anbefalet, eller ved at blæse lidt luft i ballonen først, så den damp man blæser ind har noget ren luft at blande sig med = lavere koncentration.
Man kan også sætte ballonen på med det samme man tænder blæseren og på den måde få lidt luft ind inden temperaturen i cannabisen når at stige til damppunktet. Jeg synes dog at det giver en lidt utiltalende smag da duftstofferne bliver lidt koncentrerede i det første 'hit'.
hattemager skrev:
det blev den dyre, men nemme løsning. :)

Også klart den bedste løsning 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]