Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle.

Jeg har prøvet at ryge hash ca. 4 gange. Jeg mærkede intet de første to gange, men mærkede virkelig noget den 3. gang til en fest, hvor jeg også var meget fuld da jeg røg. Jeg fik det virkeligt mærkeligt.
Normalt er jeg meget selvbevidst, alt for selvbevidst efter min egen mening og jeg tænker alt for meget og ligger mærke til alle mulige dumme ting. Jeg drikker mig fuld for sjovs skyld hovedsageligt, men også fordi det får mig til at være mindre selvbevidst og være mere ligeglad. Hash, derimod (og blanding med sprut), fik mig til at blive endnu mere selvbevidst og endnu mere tænkende. Det var virkelig mærkeligt. Og det var som om jeg ændrede mening hele tiden og mine tanker fløj frem og tilbage, meget mere end normalt.
Jeg prøvede også at ryge meget lidt hash ved en anden lejlighed, hvor jeg kun havde drukket én øl og jeg havde ikke røget særlig meget hash og virkningen var heller ikke så vild. men jeg blev stadig mere tænkeden og selvbevidst.

Nogle der har nogle erfaringer med dette? Jeg er ikke særlig vidende omkring hash, så kunne godt tænke mig at vide om dette er normalt, for mit indtryk var at man blev gladere og mere afslappet og ligelgad af hash, men det har jeg ikke oplevet.
Kan det have noget at gøre med mixet med alkohol?

Tak for ulejligheden!

Kh Hemmelighed.

Junior medlem

kan bestemt ikke anbefale at ryge i fuld tilstand igen da det er lidt ligesom Russisk Roulette, og du kan meget let blive dårlig!
Men ja, jeg oplever også at jeg tænker meget og dybere når jeg har røget cannabis ;) Hvis det er noget du gerne vil udforske så husk ikke at gøre det mere end en gang om ugen for optimal virkning. Jeg har oplevet at jo oftere du ryger og jo højere tolerance, jo mere vil den dybe tankegang forsvinde og det vil mere blive en afslapningsrus, hvilket du vidst ikke leder efter!

Håber du kunne bruge det til noget :)

Senest rettet af LosHempDude 22 feb 2012 02:09, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Min egen lille hypotese er nok, at hashen startede selvbevidstheden for dig, men alkohol gjorde dine beslutninger og tanker meget impulsive. :P

Junior medlem

Min egen lille hypotese er nok, at hashen startede selvbevidstheden for dig, men alkohol gjorde dine beslutninger og tanker meget impulsive. :P

+1!

Junior medlem

kan bestemt ikke anbefale at ryge i fuld tilstand igen da det er lidt ligesom Russisk Roulette, og du kan meget let blive dårlig!
Men ja, jeg oplever også at jeg tænker meget og dybere når jeg har røget cannabis ;) Hvis det er noget du gerne vil udforske så husk ikke at gøre det mere end en gang om ugen for optimal virkning. Jeg har oplevet at jo oftere du ryger og jo højere tolerance, jo mere vil den dybe tankegang forsvinde og det vil mere blive en afslapningsrus, hvilket du vidst ikke leder efter!

Håber du kunne bruge det til noget :)

Jo, det er netop det jeg gerne vil. Jeg vil gerne opleve den "kendte" virkning af hash, som folk elsker så meget. Den afslappede, ligeglade, grinene reaktion. Den reaktion har jeg slet ikke haft, tværtimod. Vil gerne undgå alle disse mærkelige tankerejser. Pointen er netop, at jeg gerne vil flygte fra mine tanker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er det egentlig for sent at tage pauser fra røg? Jeg har røget siden september, men omkring 50-60 gange siden da. Her i februar har jeg nok røget 15 ud af de 22 dage.

Føler ikke jeg bliver skæv længere (ikke på brunt i hvert fald - skunk er stadig lidt spændende). Nogen der har erfaring med at tage en pause efter et forbrug, og kan fortælle om det har gjort noget?

Sorry jeg bruger dit topic OP. :P

Jo, det er netop det jeg gerne vil. Jeg vil gerne opleve den "kendte" virkning af hash, som folk elsker så meget. Den afslappede, ligeglade, grinene reaktion. Den reaktion har jeg slet ikke haft, tværtimod. Vil gerne undgå alle disse mærkelige tankerejser. Pointen er netop, at jeg gerne vil flygte fra mine tanker.

Hvorfor vil du flygte fra disse tanker? (:

Men hvis du leder efter griner effekten, så er skunk nok det, du skal prøve. Smagen er meget svær for nogle, men effekten er den bedste synes majoriteten - desværre er landet lidt tør for det pt. pga. kulden.

I starten tænkte jeg også meget over ting, da jeg røg. Ikke på en dårlig måde, selvom jeg egentlig var meget deprimeret dengang, bare på en analyserende måde. Brug den til din fordel, jeg har lært så meget siden jeg begyndte at ryge blandt andet pga. hash, og jeg er kun glad for det. Dog havde jeg ikke haft venner siden jeg var 12, til jeg begyndte at ryge, så det er måske en lidt anderledes historie, da jeg har skullet nå at indhente nogle ting.

Men jeg kan fortælle dig, at en god sniger-skunk er fantastisk, hvis du bare vil have det godt. Du bliver ikke couchlocked, som man tit forbinder hash med, men skunk bliver man også bare en del friskere af. Ellers kan du prøve at lave det i kager - det er skide nemt og giver utrolig virkning i forhold til joints. :)

Forresten: I starten er det bare direkte naturligt at tænke over tingene. Hvis du, som du siger, kun har prøvet få gange, så er det stadig nyt og noget at udforske for dig. Tolerance har selvfølgelig også en del med det at gøre - selv føler jeg mig lidt ligesom en ældre mand ville gøre nu; altså de savner det at være barn og hvordan verden var mere magisk. På samme måde savner jeg også effekten af hash, da jeg begyndte at ryge - du kommer til at savne det!

Junior medlem

Er d

I starten tænkte jeg også meget over ting, da jeg røg. Ikke på en dårlig måde, selvom jeg egentlig var meget deprimeret dengang, bare på en analyserende måde. Brug den til din fordel, jeg har lært så meget siden jeg begyndte at ryge blandt andet pga. hash, og jeg er kun glad for det. Dog havde jeg ikke haft venner siden jeg var 12, til jeg begyndte at ryge, så det er måske en lidt anderledes historie, da jeg har skullet nå at indhente nogle ting.

Men jeg kan fortælle dig, at en god sniger-skunk er fantastisk, hvis du bare vil have det godt. Du bliver ikke couchlocked, som man tit forbinder hash med, men skunk bliver man også bare en del friskere af. Ellers kan du prøve at lave det i kager - det er skide nemt og giver utrolig virkning i forhold til joints. :)

Forresten: I starten er det bare direkte naturligt at tænke over tingene. Hvis du, som du siger, kun har prøvet få gange, så er det stadig nyt og noget at udforske for dig. Tolerance har selvfølgelig også en del med det at gøre - selv føler jeg mig lidt ligesom en ældre mand ville gøre nu; altså de savner det at være barn og hvordan verden var mere magisk. På samme måde savner jeg også effekten af hash, da jeg begyndte at ryge - du kommer til at savne det!

Tak for svar.
Jeg ved sgu ikke meget om hash og har ikke engang røget en hel joint. Blev fucked up af nogle få sug. Jeg ved ikke engang hvad forskellen på hash og skunk er.
Jeg vil gerne flygte fra tankerne, fordi de er der altid og kunne sgu godt bruge en pause. Hash har kun gjort dem endnu mere kringlede og det var ikke fordi jeg indså nogle ting.
Men interessante tanker har jeg da ikke noget imod.

Medlem

Tanker=Støj

Men jeg tror ikke hash er løsningen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har alt at sige hvilke "Sit & Settings" du befinder dig i.
Kort sagt er det hvilke omgivelser du befinder dig i.
Cannabis (Altså hash, skunk, pot, osv.) virker på den måde, at rusen afspejler meget dit humør, dine tanker og dine omgivelser. Det vil sige, hvis du er fuld og er sammen med mange fulde mennesker, kan det let komme til at virke en smule kaotisk, og desuden er cannabis + alkohol heller ikke verdens bedste cocktail som nybegynder - Så det ville jeg holde mig fra de næste par gange.
Nu beskriver du ikke hvilke omgivelser du røg det i, de andre gange.

Men jeg vil anbefale dig at gøre det, med blot en enkelt eller måske to kammerater. Meget gerne nogle du kender godt.
Sørg for at i gør det, et sted og på et tidspunkt hvor i ved at i ikke kan blive uønsket forstyrret af andre mennesker (I rimeligt omfang selvfølgelig). - Forældre evt. - Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er? Det kan let komme til at ødelægge din rus, hvis du hele tiden skal være nervøs af den ene eller anden årsag.
Sørg så for at have god musik - meget gerne noget roligt musik, reggae er en klassisker, og selvom du muligvis ikke bryder dig om det normalt, så giv nyt musik en chance - Det kan nemlig meget let blive en fed oplevelse :)

Ellers så bare sørg for at have massere af slik, chips, sodavand osv.

En anden ting jeg tror ville kunne hjælp dig, var at ryge i mindre mængder. Lad dig ikke presse af kammeraterne der tager flere hiv end dig - Det betyder højst sandsynligt også bare, at de går "kolde" før dig. Den der lærer sidst lærer bedst ;-)
Du kunne med fordel også prøve pot, frem for hash eller skunk. Det giver en mildere rus.

God fornøjelse ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]