Tillykke med dit køb, 3000,-+ var da en solid måde at starte sit bekendskab med cannabis ud på.
Til gengæld har du hvad der (efter min ydmyge mening) er det bedste "ryge"instrument penge kan skaffe. Jeg er ganske enig med Kixen i mængderne, 50 - 100mg vil sikkert være mere end rigeligt det første stykke tid. Du kan med fordel lave en ret lille ballon, da du kommer til at prøve dig lidt frem i starten. Hvis ballonen er for stor ligger dampen bare og fortætter og bliver flad.
Jeg ved ikke om det er lidt åbenlyst, men hash fungere ikke specielt godt i en vaporizer. Hvis det er hash-olie kan det lade sig gøre, men man savner lidt alt det andet gode der er i cannabis.
Efterhånden som du bliver mere fortrolig med Volcano'en bliver det relativt let at få den ønskede koncentration af damp, samt at gemme/kombinere rester af cannabis der er blevet 'vapet'. Efter min mening giver 2. og 3. gang cannabis vapes en mere mellow high, hvor den først går lidt mere i hovedet. Med hensyn til indica / sativa / varianter kan du være ret sikker på at personen du køber det af ved absolut nul og niks om hvad det er. Medmindre du kender en der selv dyrker eller en af de få der tager sin cannabis alvorligt..
(Jeg har selv som oftest med den først nævnte type at gøre, så det gør det på ingen måde dårligere.)