Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Søger info
Medlem
Brugeravatar

Hejsa på psy :D

Jeg er i den situation at jeg har erhvervet mig nogle urter, som jeg ikke kender meget til.
Jeg ville derfor spørge til dosering, blanding og hvordan og hvorledes i med jeres erfaring har brugt disse planter.
Jeg er bekendt med Svampe, lsd og mange andre stoffer men ikke lige disse.
Jeg har allerede læst en del om tingene både herinde og på nettet, men ville høre hvad i gør når i blander de her ting sammen til eksempelvis te og urtetobak. Og hvad må man ikke blande?

Her er hvad jeg har anskaffet mig.

Mulungu, malurt, wild dagga, kanna, blå lotus, sincuici og nogle andre almene te urter som ikke går under kategorien visionær planter.

Da jeg har læst at nogle af dem har medicinske egenskaber og andre er halucinogener har jeg valgt at det skulle være dem for da at lave en god mix af det hele og selvfølgelig mest af alt de to kategorier for sig..heheh.. kan jo ikke trippe hele tiden :D . Jeg tænker at prøve alle hver for sig til en start, og så blande dem sammen derefter. De er købt på en dansk side som i nok kender de fleste af jer, men man må ikke skrive adr. her så det undlader jeg :)

En anden ting jeg må spørge om også er, at på alle pakkerne jeg har modtaget står der at det er et "botanical specimen" og "not for human consumption" Når de nu skriver at det er et botanisk prøve er der så ment noget med det, med hensyn til brugen af planten? Og at det ikke er til menneskelig indtagelse er vel blot noget de skal skrive, eller er det fordi, at lige de her botanisk dyrkede plantede ikke egner sig til det? Er ikke engang helt med på hvad det skal sige at det er botanisk, tænker selv at det er dyrket i noget drivhus system, men ved ikke om det er rigtigt.

Men tilbage til det med at dosere. har i lavet te eller tobak af nogle af disse urter? Og hvad blandede i sammen og hvor meget? Hvordan er effekten med de forskellige ting blandet sammen.
Hvordan er effekten på de hallucinogene planter i forhold til svampe og lsd.
Jeg har læst meget om de forskellige ting herinde, men har ikke fundet så meget om dosering.

En sidste ting er, hvordan oplever i HBWR og MG i forhold til svampe og lsd?

Tak fordi i vil hjælpe :D God Weekend til alle.

Senest rettet af wasteland 19 feb 2012 13:51, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
kan ikke lige svare på alt det andet, men mit forhold til hbwr er at det minder rigtig meget om lsd, bortset fra kvalmen.
ikke det store der.

Medlem

Wild Dagga er lidt harskt at ryge, men giver en afslappende buzz efter nogle bonghoveder. Du skal vel ryge 0,4-0,6 gram. Det forstærker cannabis en smule hvis du ryger det sammen. Du kan også lave te på det. Bland ca. 1-2 gram med lidt almindelig te i teposen og lad det trække en ti minutters tid. Brug rigeligt med sukker. Smagen er ikke helt slem. Det er rart og afslappende.

Kanna er neget svær at forklare. Du kan ryge det, spise det, holde det under tungen, eller endda sniffe det hvis du har fået det helt findelt. Jeg har best erfaring med at sniffe det, da det faktisk kan blive lidt euforisk. Vær opmærksom på at det hæmmer genoptagelsen af serotonin, og derfor ikke kan bruges sammen med MAOIer som f.eks. syrian rue, andre SSRIer eller serotoninfrigivende stoffer. Mht. dosering vil jeg sige 50 mg-150 mg for lette effekter, og 150-300 mg for moderate effekter. Insuffleret måske hhv. 40-100 og 100-200.

Blå lotus er svagt afslappende, prøv at lade nogle gram trække i en flaske rødvin natten over og så drik rødvinen - det giver en bonus buzz som er svær at sætte ord på. Du føler dig lidt tung på en dejlig måde.

Medlem
Brugeravatar

buttkraken.. Lyder godt, bortset fra det med kvalmen. Men har forstået at kvalmen hurtigt skulle høre op :)

Beast.. Jeg røg en lille joint af wild dagga, ja, det er harskt, men stadig smager det bedre end at ryge den blå lotus som smager af gammel sur tobak, føj, men prøver som du anbefaler det i vin, tror nu at det bliver en hvidvin :)
Har ikke rigtig udvundet andet af de to joints jeg lavede, en af hver, blå lotus og wild dagga end, at jeg har det lidt underligt og ser dårligt

Medlem

Det er en meget subtil rus som man skal prøve nogle gange før man lærer at lægge mærke til den. Men der er ingen tvivl om at det er mere end en placebo effekt.
Hvis du virkelig vil have noget ud af din dagga så smid det i en almindelig kværn til tjald, og kværn det fint. Gør dette med nogle gram indtil du har samlet en hel massa "dagga kief" i bunden af grinderen. Hvis du ryger dette kief burde du bliver ordentlig dagga'd out, men det smager som at slikke en blomsterhandler i røven.

Medlem
Brugeravatar

:shock: Lyder sgu ikke rart du...hehehehe Men skal da prøves af.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
buttkraken.. Lyder godt, bortset fra det med kvalmen. Men har forstået at kvalmen hurtigt skulle høre op :)

Beast.. Jeg røg en lille joint af wild dagga, ja, det er harskt, men stadig smager det bedre end at ryge den blå lotus som smager af gammel sur tobak, føj, men prøver som du anbefaler det i vin, tror nu at det bliver en hvidvin :)
Har ikke rigtig udvundet andet af de to joints jeg lavede, en af hver, blå lotus og wild dagga end, at jeg har det lidt underligt og ser dårligt

det er heller ikke super fedt. jeg åd 10 i går, kvalmen sluttede først efter trippet. desværre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har lavet te med malurt og blå lotus resin.
Med malurten synes jeg ikke der sker noget ved at komme en god del i. Selvfølgelig skal du ikke overdrive, men jeg blev egentlig overrasket over hvor mange blade jeg kunne indtage uden jeg fik det skidt. Hvis du kommer 2-3 gange af den mængde grøn te du normalt ville have kommet i (hvis du da drikker det), tror jeg det er fint.
Blå lotus var vidst bare et halvt gram. Synes afgjort urten skal suppleres af noget skunk eller andre urter, da den i sig selv ikke er det store.

Er egentlig ret fuld, så måske skal du tjekke op på det slev

Medlem
Brugeravatar

:) buttkraken.. Lyder som et halv træls trip, det er godt nok en del år siden jeg tog mit sidste trip, så begynder da at overveje noget andet at starte op på. Jeg havde egentlig tænkt at det skulle være lidt et terapi trip jeg ville på, så det bliver nok intenst nok idet, og så er det nok ikke godt også at skulle slås med kvalme hele vejen igennem det også :)

Lillebror.. Jeg lavede en kop te igår med en enkelt te-ske malurt(har ikke prøvet at have med det at gøre før) og drak det halve, kunne simpelthen ikke komme igennem den smag, hold op en krasser, lidt lige som en von Oosten :) men det klarede lidt op på den mærkelige følelse jeg fik ved at ryge daggaén og den blå lotus. Men helt sikkert, jeg prøver det med skunk, hvis jeg en dag finder et sted hvor jeg kan få det.
Eller selv får plantet lidt ud :)

Idag prøver jeg med lidt kanna i tyggegummi, og en stor fed joint med wild dagga og blå lotus, og måske en kop mulungu te.

Vil da også lige tilføje at jeg synes at daggaén smager vældig godt når den ryges, på trods af den lidt harske smag

Men indtil videre ville jeg nok foretrække en god ryger skunk/pot/tjald istedet :D

Medlem
Brugeravatar

jeg har erfaringer med malurt, men jeg synes der er den store effekt når man ryger/drikker det rent.
jeg lavede en extrakt af malurt for at få mere rent thujone, som der også er i absinthe. jeg fik en ok effekt af min extrakt.

du kan også lave absinthe selv :D

Medlem
Brugeravatar

djscrew.. Hvor meget ryger/drikker du så af gangen?

Ekstrat var renzebenzin først og så væk med det og så rensebenzin igen og så isop. alc. og så lader det dampe af og så skulle der være et ekstrat tilbage, eller er metoden en anden?

Stærk Alcohol er ikke lige mig :) Tåler det ikke så godt, så absinthe er ikke lige sagen :)

Senest rettet af wasteland 16 jan 2012 08:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

mig og en ven delte det hele der var ca 0.5-1 gram(vi røg det på bong)
jeg lavede ekstraten med bioethanol.

Medlem
Brugeravatar

Så skal jeg da lige fyre en pibe op:)

Junior medlem

Jeg har selv provet at eksperimentere med en raekke af disse urter, desvaerre var det skuffelse paa skuffelse. Dog med en undtagelse: jeg kan virkelig anbefale at sniffe noget kanna og saa ryge noget hash. Jeg blev chokeret - paa en positiv maade - over, hvor haardt jointen slog, efter jeg havde sniffet et par streger kanna. Efter den oplevelse tager jeg faktisk naesten altid kanna, naar jeg ryger hash. Alene synes jeg dog ikke, det er noget vaerd.

Medlem
Brugeravatar

IKUJUHUG.. Ja, kannaén er ret så dejlig, må da lige se, når jeg en gang får fat i en ryger, om det gør det samme for mig:)

Man må sige at de urter, ja, er ret milde, men kan da i forskellige mix, få lidt stimulerende effect ud af det:)

Er ikke helt utilfreds, men heller ikke helt tilfreds..

Medlem

Jeg er enig i at det føles ret euforisk at sniffe kanna. Jeg kan dog forestille mig at det er rigtig dårligt for slimhinderne at sniffe finthakket plantemateriale.
Der er dejlig synergi med cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Nice.. tak for svar der er kommet.

Har dog lige et spørgsmål vedrørende passions blomt, det er jo en af de der MAOI urter, men den skulle være mild MAOI. Skal man passe lige meget på med den som f. eks syrian rue?
Eller kan den nydes uden bekymring? Har fundet en masser om den, men bare ikke info der beskriver om den kan være farlig blandet med andet, om ikke andet har jeg ikke set godt nok efter:)

Medlem
Brugeravatar

Hejsa igen, jeg har dette spørgsmål vedr. extraction af Mesembrine fra kanna. Og spørgsmålet lyder således: Hvilket er bedst at bruge ethanol eller iso-alcohol? Kan de begge bruges? Har fundet en masse info om ethanol, men intet om iso-alcohol.

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg så fået lidt cebil(Anadenanthera colubrina) frø hjem, og har et spørgsmål.

Hvis man vil ryge de her frø skal man så varme og poppe dem først eller hakker man det op i pulver uden opvarmning?

En anden ting er, hvad skal jeg forvente? har læst at sniffer man pulveret svarende til to frø, kommer man på et mindre trip i 30 min, og ryger man det skulle det virke som dmt, passer det overens med jeres erfaringer?

Medlem

Hvis du bare pulveriserer og ryger frøene, så forvent en følelse der kan beskrives som den værste kvalme du nogensinde har haft samtidig med at det føles som om der er ild i hvert et blodkar i din krop. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet.

Jeg har prøvet at blande de pulveriserede frø med "lime", altså calciumhydroxid, og lidt vand, bage det i ovnen, lade det ligge, etc. etc., måske et dusin forskellige metoder. Jeg har aldrig fået nogen positiv effekt af at ryge dem. Men den følelse af "der er ild i mine blodårer" forsvinder hvis jeg bager lortet ved 170 grader i en halv times tid. Der er dog stadig ingen rus.

Jeg har aldrig prøvet den oprindelige indianske metode med at sniffe frøene blandet med calciumhydroxid. Her er måske noget at hente.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]